۱۸:۳۵:۵۳ - جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳
گفتگو با مسئول ورزش شهرداری مرودشت/ روح تازه در ورزش شهرداری با نائب قهرمانی تیم فوتسال در لیگ برتر استان
پارس دشت- کسب عنوان دوم رقابت های لیگ برتر فوتسال استان و کسب سهمیه حضور در رقابت های حذفی لیگ دسته سه کشور توسط فوتسالیست های شایسته مرودشتی، افتخار دیگری بود که در روزهای گذشته برای جامعه ورزش شهرستان مرودشت رقم خورد. به همین مناسبت، گفتگویی با مرتضی کشاورز، مسئول ورزش شهرداری مرودشت و سرپرست

IMG-20150227-WA0002

پارس دشت- کسب عنوان دوم رقابت های لیگ برتر فوتسال استان و کسب سهمیه حضور در رقابت های حذفی لیگ دسته سه کشور توسط فوتسالیست های شایسته مرودشتی، افتخار دیگری بود که در روزهای گذشته برای جامعه ورزش شهرستان مرودشت رقم خورد. به همین مناسبت، گفتگویی با مرتضی کشاورز، مسئول ورزش شهرداری مرودشت و سرپرست تیم فوتسال شهرداری، انجام دادیم که در زیر مشاهده می نمایید:

پارس دشت: تیم شهرداری مرودشت از چه زمانی تشکیل شد؟

-در سال های گذشته باشگاه پویندگان تلاش مرودشت با مدیریت آقای جاشکی، تیمی در لیگ استان داشت که به دلیل هزینه های بالای این باشگاه در بخش فوتبال، قادر به اعزام این تیم نبود. با موافقت شورای شهر و شهرداری، امتیاز این تیم به شهرداری واگذار شد تا بتواند با حمایت این مجموعه، در رقابت های لیگ برتر شرکت کند.

از اوایل شهریورماه امسال، تمرینات تیم شهرداری آغاز شد و حدود دو ماه آماده سازی تیم به طول انجامید. از اواخر آبان ماه نیز مسابقات در دو گروه و با شرکت ۱۲ تیم آغاز گردید.

این تیم، بدون باخت به مرحله دوم صعود کرد و در بازی حذفی به تیم پرقدرت داراب برخورد که بدون واگذاری حتی یک امتیاز، به مرحله حذفی رسیده بود. در این مرحله نیز تیم مرودشت در خانه خود با نتیجه ۳ بر ۲ و در داراب با نتیجه ۵ بر ۲ این تیم را شکست داد تا راهی فینال شود.

 

پارس دشت:  و بازی پایانی؟

در بازی پایانی، تیم شهرداری مرودشت به مصاف پارسیان فسا رفت که علیرغم در اختیار نداشتن دو بازیکن اصلی خود آقایان شهرام امیری(به دلیل سه کارته بودن) و محسن روستا(سرما خوردگی) بازی خوبی از خود ارائه داد و در نهایت هم در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ به ۳ مغلوب شد و به مقام دوم لیگ برتر فوتسال استان دست یافت و راهی مسابقات حذفی لیگ دسته سه کشور شد.

 

پارس دشت: این عنوان بعد از چند سال به دست آمد؟

حدود ۹ سال است که این تیم در این رقابت ها شرکت می کند ولی مقامی به دست نیاورده بود و همین موضوع، گویای اهمیت کار بچه هاست.

 

پارس دشت: لطفأ پیرامون نحوه حضور تیم شهرداری در لیگ دسته سه کشور بیشتر توضیح بدهید. در این مرحله چند بازی خواهید داشت؟

در این دوره مسابقات ۱۴ بازی خواهیم داشت. این رقابت ها تیرماه ۹۴ برگزار خواهد شد و تیم های اول و دوم، به لیگ منطقه ای دسته سوم اضافه خواهند شد. دوم شدن ما در این رقابت ها باعث شد که وارد گروه ۱۶ تیمی حذفی بشویم که در صورت قهرمانی، در گروه منطقه ای که ۱۲ تیمی بود، قرار می گرفتیم.

 

پارس دشت: آیا بازیکنان تیم شهرداری مرودشت، بومی هستند؟

بله. تیم شهرداری مرودشت، متشکل از جوانان و فوتسالیست های همین شهر است و همین مسئله شیرینی کسب این موفقیت را دوچندان می کند.

 

پارس دشت: لطفأ بازیکنان و کادرفنی تیم را جهت اطلاع مخاطبین معرفی کنید.

کادر فنی تیم متشکل از آقایان محمود علیزاده(سر مربی) علی گشاده دل(مربی) علی زارع(روابط عمومی) و بازیکنان تیم آقایان محسن روستا، شهرام امیری، مرتضی زارع، حسین روستا، میثم کرمی، حسین طاهری، فرشاد عبدالیوسفی، مصطفی امیدی کیا، علی عزیزی، محسن عباسی، حمید حسینیان و سعید خلیفه می باشد و بنده نیز به عنوان سرپرست، تیم را همراهی می نمودم.

همچنین محسن روستا با به ثمر رساندن ۱۹ گل، آقای گل مسابقات شد و حسین روستا نیز به عنوان “جوان ترین بازیکن فنی” مسابقات معرفی شد.

 

پارس دشت: برای فصل آینده چه برنامه ای در نظر گرفته اید؟

تمرینات ان شاء الله تمرینات به صورت حرفه ای از فروردین ماه آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه قرارداد بازیکنان، سه ساله است، با همین بازیکنان و کادرفنی در رقابت ها شرکت خواهیم کرد.

 

پارس دشت: قصد تقویت تیم را ندارید؟

قطعأ با استفاده از جوانان شایسته شهرستان، تیم را تقویت خواهیم کرد.

 

پارس دشت: این موفقیت را نتیجه چه چیزی می دانید؟

استفاده از نیروهای بومی و پتانسیل نهفته شهرستان مرودشت که مورد استفاده قرار نگرفته بودند به همراه حمایت شهردار و مجموعه شورای شهر، از مهمترین عوامل موفقیت این تیم بود.

 

پارس دشت: بعضی ها شاید معتقد باشند که صرف هزینه شهرداری در ورزش قهرمانی، ضروری نیست. چه توضیحی در این باره دارید؟

این نکته را باید عرض کنم که تیم شهرداری با کمترین هزینه ممکن بسته شد و بار مالی زیادی برای مجموعه به همراه نداشت. سعی کردیم که امکانات در حد قابل قبول باشد ولی قرارداد سنگین نداشتیم. بازیکنان بیشتر به دلیل علاقه خود، به این تیم کمک کردند.

 

پارس دشت: اهمیت ورود شهرداری به مقوله ورزش را به طورکلی چگونه توجیح می کنید؟

شهرداری همانگونه که از شهروندان عوارض می گیرد، موظف است بخشی از آن را نیز در قالب خدمات ورزشی و فرهنگی، به شهروندان ارائه کند. در حال حاضر شهرداری فیروزآباد که شهری به مراتب کوچکتر از مرودشت است، در لیگ دسته سه فوتبال کشور، تیم دارد که چیزی در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه در بردارد در حالی که ما یک دهم این تیم هم هزینه نداشتیم و عقیده دارم که بیش از این مقدار باید صرف جوانان شایسته شهر بشود.

ورزش در شهرداری یک مقوله خفته بود که ما در تلاشیم آن را احیا کنیم.

 

پارس دشت: فعالیت های دیگری هم در این زمینه داشته اید؟

بله. در این راستا، تیم فوتسال بانوان مرودشت نیز با حمایت شهرداری به مسابقات لیگ دسته یک استان اعزام شد که آنها نیز موفق شدند مقام سوم مسابقات را کسب نمایند.

IMG-20150204-WA0026

همچنین تیم والیبال نشسته آقایان نیز با حمایت شهرداری مرودشت به رقابت های استانی در جهرم اعزام شد که آنها نیز عنوان سوم رقابت ها را از آن خود نمودند.

 

پارس دشت: برای تیم بانوان نیز برنامه های طولانی مدت دارید؟

در تلاشیم که گام به گام پیش برویم. فعلأ تمرکز اصلی بر روی فوتسال آقایان است و در صورت به ثمر نشستن برنامه ها، به مرور به دیگر رشته ها و تیم ها نیز خواهیم پرداخت.

 

پارس دشت: در پایان اگر صحبت دیگری دارید، بفرمایید.

از اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، اعضای محترم شورای شهر و مجموعه شهرداری به ویژه شهردار محترم سپاسگزاری می کنم که در این راه از هیچگونه حمایت معنوی و مادی دریغ ننمودند.

ان شاء الله بتوانیم نماینده شایسته ای برای شهرمان در لیگ کشور باشیم و استعداد و ظرفیت های ویژه جوانان مرودشتی را در سطح کشور به خوبی نمایش دهیم.

  1. حمید   اسفند ۹, ۱۳۹۳  

    درود بر همه بازیکنان خوب مرودشتی
    در این روزها که باخت های پویندگان تلاش اعصاب همه فوتبال دوستها را خوردکرده نتیجه گرفتن تیم فوتسال شهرداری خبر خوبی برامون بود.
    ممنون

  2. سينا   اسفند ۱۰, ۱۳۹۳  

    بازم شهرداری یه کاری کرد..خدا کنه حالا که تیمشون رفته کشوری.بازم همینطور ی بازی کنن.وهمینجوری نتیجه بگیرن

  3. احمد   اسفند ۱۹, ۱۳۹۳  

    عالی حرف زدی خدا وکیلی حقیت حرف زدی یا سیاسی کاری کردی راستی شهرام و محسن بیشتر فوتبالشون تو شیراز بازی کردند نگو نمیدونی بنده خدا

  4. اكبر   اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴  

    میگم بازیهای شهرداری کی شروع میشه تو کشور

  5. اكبر   خرداد ۲, ۱۳۹۴  

    نگفتید کی شروع میشه نکنه دروغ گفتن مردم گذاشتن سر کار

  6. شهروند   خرداد ۲۲, ۱۳۹۴  

    بازیهای لیگ سه کشور برج ۸ شروع میشه

  7. اكبر   خرداد ۲۳, ۱۳۹۴  

    نه جانم لیگ ۳ الان در جریان و سال اینده تو ۳ یا ۲ شروع میشود


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر