۴:۵۶:۰۴ - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
روز ژئوفیزیک برای باستان‌شناسان پاسارگاد و شهر استخر
آخرین روز از سیزدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران به باستان‌شناسان ژئوفیزیک این حوزه تخصصی اختصاص داده شد.   به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا، نخستین نشست از آخرین روز از این گردهمایی سالانه به باستان‌شناس خارجی «آلبرت هس» اختصاص داده شده است. او درباره بررسی‌های ژئوفیزیک در محوطه شوش و در دهه‌های ۱۹۶۰ و

280px-CyrustheGreatTomb_22059

آخرین روز از سیزدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران به باستان‌شناسان ژئوفیزیک این حوزه تخصصی اختصاص داده شد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا، نخستین نشست از آخرین روز از این گردهمایی سالانه به باستان‌شناس خارجی «آلبرت هس» اختصاص داده شده است. او درباره بررسی‌های ژئوفیزیک در محوطه شوش و در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ پرداخته است، در ادامه نیز «یورک فاسیینلر» بررسی‌های ژئوفیزیک در «اریسمان – کاشان» را تحلیل کرد و قرار است در ادامه «بابک امین‌پور» بررسی‌های ژئوفیزیک در محوطه‌های باستانی در ایران را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

 

هیأت رئیسه این پنل «کوروش محمدخانی»، «مرتضی حصاری»، «احمد چایچی» و «کریستف بنش» هستند.

 

در دومین نشست نیز براساس برنامه اعلام شده «کریستف بنش» بررسی‌های ژئوفیزیک در پاسارگاد را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس «سپانستین گندت» و «کوروش محمدخانی» به ارائه نتایج بررسی‌های ژئوفیزیک در شهر پارسه می‌پردازند. در پایان نیز «کوروش محمدخانی» بررسی‌های ژئوفیزیک در شهر غلامان، شهر سوخته و بم را ارائه می‌دهد. اعضای هیأت رئیسه این پنل نیز «یورک فاسیینلر»، «حامد وحدتی»، «بابک امین‌پور» و «علیرضا سرداری زارچی» هستند.

 

در آخرین نشست از سیزدهمین گردهمایی سالانه ی باستان‌شناسان نیز «جبرئیل نوکنده»، «دکتر ابرهارد سوثر» و «حمید عمرانی رکاوندی» بررسی‌های ژئوفیزیک دیوار بزرگ گرگان را با هیأت رئیسه‌گی «سباستین گنت»، «آلبرت هس» و «رضا مهرآفرین» ارائه می‌دهند.

 

در پایان دوازدهم اسفند ماه و با جمع‌بندی این گردهمایی، مراسم اختتامیه همایش برپا گردید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر