۲۰:۳۰:۵۳ - جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴
رونمایی از کتاب ETP تألیف رئیس خانه مطبوعات مرودشت+ تصاویر
  از کتاب ETP، بر آمده از روش نوین آموزش زبان انگلیسی با تکیه بر زبان مادری، ابداع شده توسط امین رحیمی، رئیس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، رونمایی شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در آیین رونمایی از این کتاب، پروفسور لطف اله یارمحمدی عضو پیوسته فرهنگستان

 IMG_0200

از کتاب ETP، بر آمده از روش نوین آموزش زبان انگلیسی با تکیه بر زبان مادری، ابداع شده توسط امین رحیمی، رئیس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، رونمایی شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در آیین رونمایی از این کتاب، پروفسور لطف اله یارمحمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم، دکتر اسماعیل مولایف استاد دانشگاه تاجیکستان، شفیعی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و جمعی از محققین، علاقه مندان و زبان آموزان حضور داشتند.

IMG_0073

در ابتدای این مراسم امین رحیمی بنیانگذار شیوه آموزش زبان انگلیسی از طریق تکیه بر ویژگی های زبان مادری با اشاره به اینکه بومی سازی کتاب های آموزش زبان انگلیسی، همواره از دغدغه های جدی و مورد تأکید ویژه ی مقام معظم رهبری بوده است، بیان داشت: در سراسر کتاب های آموزش زبان انگلیسی موجود، نام و نشانی از شاخص ها و المان های دینی و فرهنگی ما از قبیل خدا، اسلام، شهادت، تخت جمشید، پیشرفت های علمی و … دیده نمی شود و همین مسئله ما را بر آن داشت تا در پی کتاب هایی با رنگ و بوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی برآییم.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر در طول سالها تدریس زبان انگلیسی، به این مسئله رسیدیم که ممانعت استفاده از زبان مادری در کلاس های زبان، باعث به وجود آمدن استرس بسیار زیاد در زبان آموزان شده و در بسیاری از موارد نیز نه تنها نتیجه مطلوب که همانا ایجاد ارتباط و یادگیری زبان انگلیسی است، حاصل نشده بلکه زبان آموز به دلیل عدم موفقیت، دچار کاهش اعتماد به نفس می شود.

 

رئیس خانه مطبوعات مرودشت با بیان اینکه در سیستم آموزشی ETP، کسی که قادر به تکلم و نوشتن زبان مادری است، نیمی از راه آموزش زبان انگلیسی را طی کرده است، خاطرنشان ساخت: واژگان زبان مادری، از اندوخته های یک فرد است و در این روش سعی بر آن است که از این ظرفیت در تسهیل یادگیری زبان انگلیسی استفاده شود و به تدریج، واژگان جدید خارجی وارد دایره لغات فرد گردند که به همین دلیل در حال حاضر اساتیدی در حال فراهم کردن شرایط برای استفاده از این روش در آموزش زبان های دیگر هستند.

 

امین رحیمی در پایان ضمن تشکر از تمامی همکارانی که وی را در این راه یاری نموده اند، از خانواده و به ویژه مادر خود قدردانی نمود.

 

در بخش دیگری از این برنامه، دکتر فاطمه محمدی متخصص MIS (سیستم های اطلاعات مغزی)، با اشاره به اینکه مدتی پیش با کتاب ETP آشنا شده است بیان نمود: آنچه در بدو بررسی این کتاب به چشم من آمد، این بود که نویسندگان به خوبی از ظرفیت مغز برای پردازش و یادگیری اطلاعات بهره برده اند به طوری که گویا در این زمینه دارای تخصص هستند.

 

وی افزود: پس از آشنایی بیشتر با نویسندگان و تیم مجری ETP، متوجه شدم که این گروه، آشنایی تخصصی با حوزه تخصصی بنده نداشته اند با این حال با ورق زدن این کتاب، آنچه به شما منتقل می شود، ایمان، عشق و علاقه ای است که تیم اجرایی این کار، خالصانه، در راه تألیف آن داشته اند و همین مسئله به صورت کاملأ علمی نمود پیدا کرده و مخاطب را جذب می نماید.

 

IMG_0127

محمدعلی داورپناه دیگر نویسنده کتاب نیز در ادامه برنامه به سخنرانی پرداخت و ابراز داشت: یکی از اهداف روش ETP و کتاب های آن، زدودن حس «غربت» از کلاس های آموزش زبان است. وی با اشاره به این که معلم، منبع زبان نیست بلکه منبع آموزش زبان است، افزود: وقتی زبان آموز به واژگان فارسی برخورد می کند، حس صمیمیت بیشتری با محیط کلاس داشته و با این تصور که «اگر دیگران توانسته اند، انگلیسی یاد بگیرند، من هم می توانم» وارد فرآیند آموزش شده و آن را فرا می گیرند.

 

در بخش دیگری از آیین رونمایی از کتاب، سید منصور میری هنرمند مرودشتی به همراه عباس سرافراز نوازنده کمانچه به اجرای برنامه موسیقی سنتی پرداخت.

 

در پایان نیز با حضور پروفسور لطف اله یارمحمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم، دکتر اسماعیل مولایف استاد دانشگاه تاجیکستان، شفیعی معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی فارس، دکتر محمدی مدرس دانشگاه، شهرام صالحی کارشناس فرهنگی اداره ارشاد، استاد ده بزرگی مدرس پیشکسوت زبان و مولفین کتاب بر روی سن، از کتاب ETP رونمایی شد.

 

IMG_0158IMG_0030


مطالب مرتبط:

رئیس خانه مطبوعات مرودشت، پیروز انتخابات مراکز غیردولتی فارس

رئیس خانه مطبوعات مرودشت، سخنران همایش ملی زبان و ادبیات فارسی

  1. رضا جانباز   مرداد ۲۱, ۱۳۹۷  

    سلام
    برای تهیه کتاب آموزش زبان انگلیسی به روش ETP به کجا باید مراجعه کرد .


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر