۴:۴۸:۰۱ - پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور: یک‌سوم مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: یک‌سوم مدارس دولتی کشور نیازمند تخریب و بازسازی است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس دولتی کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، اظهار داشت: تلاش مسئولان آموزش‌وپرورش کشور ایمن و مقاوم‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان بوده و

13930124000464_PhotoA

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: یک‌سوم مدارس دولتی کشور نیازمند تخریب و بازسازی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس دولتی کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، اظهار داشت: تلاش مسئولان آموزش‌وپرورش کشور ایمن و مقاوم‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان بوده و در این راستا در سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: در نوسازی و تجهیز مدارس کشور در سال آینده پیشنهاد ۵۴۰ میلیارد تومانی به مجلس ارائه ‌شده است و انتظار داریم این بودجه در مجلس تقویت شود.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال ۸۵ یک مصوبه تاریخی درزمینهٔ بازسازی و تجهیز مدارس کشور داشته و ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت‌ شده که یک کار ارزشمند برای تعلیم و تعلم کشور است.

 

رئیسی افزود: با این مصوبه تاریخی آمار مدارس فرسوده و نیازمند تخریب کشور از دوسوم فرسوده به یک‌سوم رسیده که آمار بسیار خوبی است.

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور متذکر شد: با مصوبه جدید مجلس، دولت می‌تواند پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس کشور را برای تکمیل به خیران واگذار کند به‌شرط آنکه پیشرفت این پروژه‌ها زیر ۷۰ درصد باشد و در پایان ساخت نام‌گذاری مدارس نیز با همان خیر خواهد بود.

 

وی افزود: ۶۵۰ میلیارد تومان تعهد ساخت در آخرین همایش خیرین مدرسه‌ساز کشور از سوی خیرین مدرسه‌ساز تقبل شده است.

 

به گزارش فارس، در سفر معاون رئیس‌جمهور به شهرستان مرودشت از مدارس فرسوده و پروژه‌های نیمه‌تمام شهر مرودشت و بخش درودزن و ارسنجان و پاسارگاد بازدید شد و مدیران این شهرستان‌ها برای تصمیم‌گیری و انتخاب مدارس فرسوده به تهران دعوت شدند.

 

در این سفر همچنین برای ساخت یک مجموعه استخر شنای آموزش‌ و پرورش مرودشت تصمیم‌گیری شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر