۲۰:۱۰:۵۶ - دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سفر ۴۰۰۰ کیلومتری یک مرودشتی با دوچرخه به مشهد
یک زائر دوچرخه سوار شیرازی مسیر ۴هزار کیلومتری مرودشت تا مشهد را برای زیارت حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و امام خمینی (ره) در مسیر خود و با شعار ورزش و صرفه جویی در مصرف آب بصورت رفت و برگشت رکاب می زند.   حسن رضایی، زائر دوچرخه سوار شیرازی ۲۶مهر در گفتگو با خبرنگار

IMG11401134

یک زائر دوچرخه سوار شیرازی مسیر ۴هزار کیلومتری مرودشت تا مشهد را برای زیارت حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و امام خمینی (ره) در مسیر خود و با شعار ورزش و صرفه جویی در مصرف آب بصورت رفت و برگشت رکاب می زند.

 

حسن رضایی، زائر دوچرخه سوار شیرازی ۲۶مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر در خصوص سفر زیارتی خویش با دوچرخه، گفت: سفر زیارتی خویش را از شهرستان مرودشت با شعارصرفه جویی در مصرف آب به دلیل کمبود آن و بخاطر رضایت خداوند متعال و همچنین تشویق جوانان به دوچرخه سواری و ورزش آغاز نموده است.

 

وی با بیان اینکه در طی مسیر از استان های فارس، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، مازندران، گلستان و خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی عبور می کند، زیارت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حرم امام خمینی(رحمه الله علیه) و در نهایت زیارت حرم امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) با طی مسیر ۴هزار کیلومتری را مهمترین اهداف سفر خویش اعلام کرد.

index

این بازنشسته پتروشیمی شیراز ، افزود: مسیر مرودشت تا مشهد را در ۱۶ روز رکاب زده و از مشهد تا بهشهر را ۶ روزه طی کرده است.

 

وی با بیان اینکه این سفر زیارتی حدود ۲ماه  طول می کشد، عنوان داشت: اگر دوچرخه سواری در کشور ما باب شود چند مزیت دارد، هم مصرف سوخت کم می شود، هم آلوگی کاهش می یابد و هم بیماری کمتر می شود.

 

این زائر دوچرخه سوار شیرازی با بیان اینکه دوچرخه سواری موجب کاهش وزن و تنظیم قند خون می شود، اظهار داشت: این روزها آب یکی از دغدغه های مردم است و باید در مصرف آب صرفه جویی کنند چراکه با صرفه جویی در مصرف آب و دیگر نعمت های خداوند، دیگر نیاز به بیگانگان نخواهیم داشت.

 

رضایی با اشاره به استقبال درخورتحسین مردمان شهرهای مختلف در مسیر راه، ادامه داد: مردم باید قدر نعمت های خداوند را بدانند، مثلا به کسی که می گویم چرا با آب داری جایی را جارو می کنی می گوید پولش را می دهم ولی به این نکته توجه نمی کند که خداوند به ما گفته بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید و این چیزیست که خداوند دوست ندارد و این کفران نعمت است، و صرفه جویی در مصرف یک نعمت همان شکر نعمت است.

 

وی با توصیف مردمانی که در طول سفرش با آنها برخورد داشته، گفت: ما کشور و مردمان بسیار خوبی داریم و مسئولین باید بیشتر قدر این مردم را بدانند، این مردم در هیچ جای دنیا پیدا نمی شوند، این مردم پای انقلاب خود ایستاده اند و مثلا برای راهپیمایی ۲۲ بهمن به خیابان ها می آیند و همه به اصل انقلاب اعتقاد دارند اما از گرانی ها شکایت دارند.

 

رضایی در پایان این گفتگو با تشکر از مسئولین شهرستان خود، گفت: من از مسئولین و بعضی سازمان های شهرستان مرودشت، بخاطر حمایت هایشان تشکر می کنم از فرماندار آقای زارع، اداره آب و فاضلاب آقای خاکسار و اداره ی آبرسانی آقای عمادی بخاطر حمایت ها احترام و بدرقه ایشان و حوزه مقاومت بسیج  جهت اسکان، قدردانی می نمایم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر