۵:۰۷:۵۹ - شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳
شهرداری سعادت شهر عضو گروه شهرداران صلح شد+عکس
به گزارش طنین پاسارگاد به نقل از روابط عمومی شهرداری سعادتشهر،شهرداری سعادت شهر جهت ارتباط فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا و در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدوده شدن جنگ و خشونت از چهره جهان عضو گروه شهرداران صلح شد. سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران

به گزارش طنین پاسارگاد به نقل از روابط عمومی شهرداری سعادتشهر،شهرداری سعادت شهر جهت ارتباط فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا و در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدوده شدن جنگ و خشونت از چهره جهان عضو گروه شهرداران صلح شد.

سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناگازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تأسیس شد . در حال حاضر بیش از شش هزار شهر دنیا در بیش از ۱۵۳ کشور عضو این سازمان هستند . هرچند سال یکبار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گردهم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان تأکید کنند و برنامه هایی را در این ارتباط تنظیم نمایند.

اهداف مهم این شبکه بین المللی عبارتند از:

تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ ، کشتار و تخریب که نتیجه ای جز صدمه به شهروندان و مردم بیگناه ندارد.
تلاش برای ریشه کن شدن سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح های اتمی و شیمیایی در سطح جهان.
تقویت روابط فرهنگی و صلح طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان بمنظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت.

دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است و ریاست سازمان در حال حاضر بعهده آقای ماتسوئی شهردار هیروشیما می باشد.

علاوه بر این دبیرخانه اروپایی سازمان در شهر ایپر ( محل وقوع اولین حمله شیمیایی در جنگ اول جهانی ) در بلژیک مستقر است.

دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به کار کرده است و اعضای آن جمعی از جانبازان شیمیایی هستند که به صورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می کنند.

شهرداران ایرانی عضو این سازمان تا کنون در چند اجلاس بین المللی حضور یافته و پیام صلح جویی و دوستی شهروندان ایرانی را به سایر شهرداران دنیا ابلاغ نموده اند.

همچنین برنامه های دوجانبه و چند جانبه فرهنگی، هنری و علمی گوناگونی در چارچوب همین همکاریها تاکنون در کشورمان اجرا شده است.

از آنجا که کشور ما قربانی وسیعترین حملات شیمیایی پس از جنگ است و هنوز هزاران نفر از مردم ما از عوارض جنگ تحمیلی بویژه سلاح های شیمیایی رنج می برند و از سوی دیگر شعار اصولی ما مبنی بر لزوم محو کامل زرادخانه های سلاح های هسته ای در دنیا، عضویت شهرداران ایرانی در این سازمان می تواند تأییدی بر این حقیقت باشد که ملت ایران خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز با جهان و زندگی با آرامش، عزت و سرافرازی برای شهروندان می باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر