۱۹:۳۸:۲۴ - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
لزوم برنامه‌ریزی شهری در راستای کاهش فاصله طبقاتی در مرودشت
فرماندار مرودشت گفت: جاذبه‌های مختلف، تراکم جمعیتی خاصی را برای این ‌شهر از استان پس از شیراز ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی شهری نظام توزیع خدمات شهری را طوری طرح‌ریزی کرد که فاصله طبقاتی به حداقل برسد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی عصر امروز در جلسه ستاد توانمندسازی

13930519000762_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: جاذبه‌های مختلف، تراکم جمعیتی خاصی را برای این ‌شهر از استان پس از شیراز ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی شهری نظام توزیع خدمات شهری را طوری طرح‌ریزی کرد که فاصله طبقاتی به حداقل برسد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی عصر امروز در جلسه ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی این شهرستان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات این فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: بافت‌های حاشیه‌ای و غیررسمی در شهرها به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های خدمات شهری بستر شکل‌گیری ناهنجاری‌های گوناگون اجتماعی است.

 

وی ضرورت توانمندسازی این سکونتگاه‌ها را برای توازن خدمات شهر یادآور شد و گفت: توجه و حل مشکلات این سکونتگاه‌ها نباید به‌منزله تشویق به مهاجرت بی‌رویه به شهرها و فرار از ارائه خدمات شهری شود، از این‌ رو ضمن توجه به قانونمندی و عدم ارائه خدمات به کسانی که به‌صورت حرفه‌ای قانون‌گریزی را دامن می‌زنند، باید وجود این بافت‌های غیررسمی را به‌عنوان بخشی از کالبد شهر یک واقعیت دانست و نسبت به برخورداری آن همت گماشت.

 

فرماندار مرودشت رشد سکونتگاه‌های غیررسمی را طبیعت شهرهای بزرگ دانست و در مورد شهر مرودشت گفت: جاذبه اقتصادی، نزدیکی به کلان‌شهر شیراز و وجود جاذبه‌های تاریخی تراکم جمعیتی خاصی را برای این ‌شهر از استان فارس پس از شیراز ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی شهری نظام توزیع خدمات شهری را طوری طرح‌ریزی کرد که فاصله طبقاتی به حداقل برسد.

  1. مرودشتی   اسفند ۱۵, ۱۳۹۳  

    سلام
    تو مطالبتون (در کل مطالب)خبری از انتقاد به مجوعه شهری و شهرداری در خصوص آسفالت ضعیف و عدم مطالعه در خصوص کاشت درخت ،عدم نصب تیر چراغ برق،عدم نصب چراغ راهنمایی،عدم زیباسازی این بلوار،عدم سنگ فرش پیاده رو (در صورتی که خ ۲۲ بهمن در جهارراه اول و دوم مجددا داره انجام میشه)و..در بلوار ۱۷ شهریور نیست.آیا این دلیل خاصی داره یا صرفا فراموش شده؟
    بنده احساس می کنم که یک مقدار در حوزه انتقاد سازنده از مجموعه شهرداری داره کم کاری میشه.
    این مهم رو جدی بگیرید که اگه به مردم احترام نگذاشته و مشکلات مشهود رو عنوان نکنید مطمئانا خاسر در دنیا و آخرت خواهید شد.فقط کافی هست به گذشته گان نگاهی بندازید.

  2. حمید   اسفند ۱۷, ۱۳۹۳  

    درختای بلوار ۱۷ شهریور مهمتره یا قحطی ابی که تابستون داشتیم و نصف روستاهای مرودشت اب ندارن و اب سد درودزن را باید بفرستیم شیراز؟ مرودشتی هستی؟ صدای اعتراضت برای اونا هم در اومد؟ مردم روستاها، مردم نیستن؟ بحث یه خیابون مهمتر از ماهاست؟ کلیات را فدای جزئیات نکنید


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر