۱۹:۱۷:۳۸ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
لزوم توجه به ورود فرهنگ‌های غلط به کشور
امام‌جمعه مرودشت گفت: ما در تاریخ این مرزوبوم و دوره‌های هخامنشی چیزی در مورد چهارشنبه‌سوری با اینگونه برگزاری، نمی‌بینیم و این فرهنگ غلط را برخی به این کشور وارد کرده‌اند که باید خانواده‌ها و مردم به آن توجه کنند.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این

13930427000318_PhotoA

امام‌جمعه مرودشت گفت: ما در تاریخ این مرزوبوم و دوره‌های هخامنشی چیزی در مورد چهارشنبه‌سوری با اینگونه برگزاری، نمی‌بینیم و این فرهنگ غلط را برخی به این کشور وارد کرده‌اند که باید خانواده‌ها و مردم به آن توجه کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با یادآوری سالروز تأسیس بنیاد شهید و نام‌گذاری این روز به‌نام شهدا اظهار داشت: امروز اقتدار، استقلال و عزت این کشور و هرچیزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم.

 

امام‌جمعه مرودشت با تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و فداکاری‌های شهدا از عموم مردم خواست تا تکریم ویژه برای خانواده شهدا که پدران و مادران آنان نیز در سنین بالا هستند و گاهی به فرزندانشان می‌پیوندند داشته باشیم.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولیت‌هایی را که برخی در کشورمان دارند به عزت همین شهدا است و وظیفه مسئولان در برابر این فداکاری شهدا و خانواده آن‌ها چیزی جز خدمت نیست.

 

احمدی با اشاره به سخنان معظم رهبری در مورد اهمیت محیط‌زیست بر لزوم کاشت درخت و به‌ویژه حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد.

 

وی بابیان اینکه کشاورزی این شهرستان که جز بهترین محصولات بوده امروز به‌نوعی رو به انقراض است گفت: اگر توجه جدی به مسئله استفاده درست از منابع آبی داشتیم امروز دچار این مشکل نمی‌شدیم.

 

خطیب جمعه مرودشت همچنین با اشاره به چهارشنبه آخر سال بر لزوم توجه به فرهنگ‌های غلط تأکید کرد و اظهار داشت: ما حتی در تاریخ این مرزوبوم و دوره‌های هخامنشی چیزی در مورد چهارشنبه‌سوری نمی‌بینیم و این فرهنگ را برخی به این کشور وارد کردند که باید خانواده‌ها و مردم به آن توجه کنند که آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه جسمی بر فرزندانمان وارد نشود.

 

امام‌جمعه مرودشت همچنین از خانواده‌ها خواست تا فرزندانشان را برای حضور در مراکز علمیه تشویق و به‌نوعی آنان را وقف راه تبلیغ دین کنند، چراکه بهترین جایگاه علمی، علوم دینی و اسلامی است و باید افراد بااستعداد در این راه قدم بردارند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر