۶:۴۳:۰۷ - یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳
ماجرای پلاک ۲۲۴ پاسارگاد چیست؟
به گزارش طنین پاسارگاد، طی تماس چند تن از شهروندان با خبرنگار ما خواستار این شدند که در باره پلا ک۲۲۴ منابع طبیعی که از رودخانه قصرالدشت و دامنه جنوبی کوه های این منطقه(اکبرآباد نوایگرد) تا حدود دشت سرپنیران ادامه می یابد اطلاعاتی را در اختیارمردم قرار دهیم و مشکلات پیش آمده د رمورد این

به گزارش طنین پاسارگاد، طی تماس چند تن از شهروندان با خبرنگار ما خواستار این شدند که در باره پلا ک۲۲۴ منابع طبیعی که از رودخانه قصرالدشت و دامنه جنوبی کوه های این منطقه(اکبرآباد نوایگرد) تا حدود دشت سرپنیران ادامه می یابد اطلاعاتی را در اختیارمردم قرار دهیم و مشکلات پیش آمده د رمورد این پلاک را بررسی وپیگیری کنیم.

پلاک ۲۲۴ با حد و مرزهای ذکر شده حدود ۸۸۸۰ هکتار زمین می باشد که  این مقدار زمین یک سند کلی دارد . حدود ۲۰ سال پیش ۸ هزار متر مربع از پلاک به شخص به نام ب. م واگذار می شود که در آن زمان سند این ۸ هزارمتر مربع منفک نبوده  و آقای ب.م که در این زمین اقدام به احداث یک کارخانه ترشیجات وشوریجات می کند با سند ۸۸۸۰هکتاری  که در اختیارش بوده است،اقدام به اخذ وام از بانک تجارت شعبه ۴ تهران می کند که به این ترتیب سند ۸۸۸۰ هکتار در رهن بانک ذکر شده از ۲۲ سال پیش(۱۳۷۱) قرار می گیرد .

سالها بعد به هر دلیلی که عده ای ورشکستگی را دلیل تعطیلی کار خانه فرد ذکر شده می دانند این کار خانه تعطیل واقساط آن نیز پرداخت نمی شود و تا به امروز هر شخص که زمین ازاین پلاک به آن واگذار شده است و یا حتی تعدادی از ساکنین روستای اکبر آباد به جهت گرفتن سند خانه مسکونی وی اقدام می کنند با سدی به نام بانک تجارت شعبه ۴ تهران روبه رو می شوند ،چراکه همانطور که گفته شد سند این پلاک در مقابل وام آقای ب.م در دست و رهن این شعبه می باشد.

با توجه به اینکه گفته می شود دوره باز پرداخت وام گرفته شده از بانک تجارت شعبه ۴ تهران ۱۵ ساله بوده است و از طرفی احداث این کارخانه از سال ۱۳۷۱ شروع شده است ،باد این وام از ۷ سال پیش تسویه شده باشد و سند این پلاک نیز از رهن بانک آزاد میشده که این موضوع اتفاق نیفتاده است.

اما مشکلاتی که در گرو بانک بودن این سند برای مردم پیش آورده است:بسیاری از واگذاری ها به صورت تعلیق در آمده و سرمایه گزارانی جهت احداث کار خانه و اشتغالزایی در منطقه بلاتکلیف مانده اند،مشکل اخذ سند برخی از ساکنین روستای اکبر اباد پا برجاست که موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان می باشد وحتی مشکلاتی هم برای راه وشهر سازی به وجود آمده است.

موضوعی که در این گزارش کوتاه شاید فقط ادعا شده باشد این است که چه گونه اینچنین اشخاصی با سند زمین های منابع طبیعی که مشاع می باشند به طوریکه همه مردم در این زمین ها سهم دارند، این چنین وام هایی گرفته می شود و چرا در سال ۷۱ سند ۸۸۸۰ هکتار در اختیار این افراد قرار می گیرد تا اینکه امروز اینچنین مشکلاتی به وجود آید.

منابع آگاه  از حل این مشکل تا ۲۰ روز آینده خبر دادند و گفته می شود تا ۲۰ روز آینده سند ۸ هزار متر مربعی آقای ب.م از این پلاک جدا خواهد شد و بقیه این پلاک سند جداگانه تعلق می گیرد، اما نگفتند که در صورت منفک شدن این سند ،بانک تجارت سند رهن شده در بانک را در اختیار مردم قرار می دهد یا خیر؟


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر