۱۹:۲۷:۰۶ - جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
امام جمعه مرودشت: مراسم عزاداری فاطمه زهرا(س) امسال هرچه باشکوه‌تر برگزار شود
خطیب جمعه مرودشت با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نوروز، ضمن تاکید بر برگزاری مجالس عزاداری و استفاده معنوی مردم از این مراسم‌ها به لزوم رعایت احترام به دخت نبی اکرم (ص) تاکید کرد.   به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر نوروز را

13931223122439864919073

خطیب جمعه مرودشت با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نوروز، ضمن تاکید بر برگزاری مجالس عزاداری و استفاده معنوی مردم از این مراسم‌ها به لزوم رعایت احترام به دخت نبی اکرم (ص) تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر نوروز را روز فرج وگشایش خواند و بر ضرورت آداب اسلامی آن تاکید و اظهارداشت: باید در این ایام حالمان را براساس معیارهای دینی و اخلاقی عوض کنیم و با نگاهی به عملکرد خود در سال گذشته در صدد رفع و کنار گذاشتن رفتارهای نادرست باشیم.

 

وی با بیان اینکه از سنت‌هایی که می‌تواند در این ایام مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه کمرنگ شده، مسئله ازدواج است، افزود: خانواده‌ها در کنار دید و بازدیدهای ایام نوروز برای ازدواج فرزندان و اقوام خود اقدام کنند.

 

خطیب جمعه مرودشت با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نوروز، ضمن تاکید بر برگزاری مجالس عزاداری و استفاده معنوی مردم از این مراسم‌ها به لزوم رعایت احترام به دخت نبی اکرم (ص) تاکید و تصریح کرد: مسئولان توجه لازم بر رعایت برنامه‌های سفر با توجه به این ایام و گردشگر پذیر بودن این شهرستان داشته باشند تا خدای نکرده با برگزاری برنامه‌هایی به‌دور از اخلاق، بی‌حجابی و اجرای موسیقی‌های مبتذل حرمت این ایام شکسته نشود.

 

احمدی با اشاره به حوادث اخیر در شیراز ضمن محکومیت چنین رفتارهایی از طرف هرشخص یا گروهی  به مسئله نامه توهین آمیز علی مطهری در پاسخ به بیانات آیت‌الله ایمانی که در تحلیل این مسائل سخن گفته بود اشاره و ضمن محکوم کردن این سخنان علیه نماینده ولی فقیه در شیراز  خاطرنشان کرد: هرکسی که فکر می‌کند امام جمعه حق دخالت در امور را ندارد، باید بداند نماز جمعه یک جایگاه حاکمیتی است و امام جمعه حق دارد نسبت به مسائل جامعه حساس باشد و پیگیری کند چرا که این جایگاه، جایگاه رهبری است.

 

امام جمعه مرودشت خاطرنشان کرد: این استان جایگاه ویژه‌ای به لحاظ سومین حرم اهل‌بیت بودن و مهد فرهنگ و ادب در کشور دارد و نباید برخی افراد با رفتارهای نادرست خود و توهین به شخصیت‌ها به آن خدشه‌ای وارد کنند.

 

وی تصریح کرد: هر رفتاری که سبب ناهنجاری و بی قانونی بشود محکوم است و باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود و افراد نباید خود سرانه اقدام کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر