۶:۰۵:۰۸ - چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳
مبارزه با فقرآهن و کم خونی در مدارس دخترانه مرودشت
طرح آهن یاری و توزیع قرص ویتامینD برای دختران دانش آموز مدارس شهرستان مرودشت به انجام رسید.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، با همت کارشناس سلامت و تندرستی این اداره، طرح آهن یاری و توزیع قرص ویتامینD برای دختران دانش آموز مدارس شهرستان مرودشت به انجام رسید.

991

طرح آهن یاری و توزیع قرص ویتامینD برای دختران دانش آموز مدارس شهرستان مرودشت به انجام رسید.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، با همت کارشناس سلامت و تندرستی این اداره، طرح آهن یاری و توزیع قرص ویتامینD برای دختران دانش آموز مدارس شهرستان مرودشت به انجام رسید.

 

این طرح با هدف ارتقاء سلامت دختران انجام شده است که بر اساس آن تمامی دانش آموزان دختر متوسطه دوره اول و دوم تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند. با توجه به بررسی هایی که اداره بهبود تغذیه در بحث سلامت زنان و دختران انجام داده ،یکی از مشکلاتی که در بهداشت باروری زنان مؤثر است بحث کم خونی و فقر آهن است.

 

در طرح آهن یاری، دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم  با مسائل کم خونی فقر آهن و روش های پیشگیری از آن آشنا می شوند.

 

در این طرح، دانش آموزان به مدت ۱۶ هفته یک عدد قرص آهن دریافت می کنند و در حقیقت با این کار به دانش آموزان آموزش داده می شود که این روند را در منزل ادامه دهند.

 

در طرح قرص مکمل یاری ویتامین D، تمامی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که به مدت ۹ ماه ،هر ماه یک عدد قرص به دانش آموزان داده می شود.

 

در مجموع، تعداد ۱۴۰۰۰۰ عدد قرص آهن و ۴۱۰۰۰قرص ویتامین دی بین دانش آموزان توزیع شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر