۵:۰۳:۰۳ - سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳
مبلغی که جهادی در این روستا کار می کند!+ تصاویر
به گزارش طنین پاسارگاد، بی شک نقش روحانیت در روند فرهنگ سازی یک جامعه می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد به طوری که وجود یک روحانی به عنوان مثال در یک روستا می تواند نقش کاملا سازنده ومحوری داشته باشد. از اواسط ماه رمضان سال جاری روستای قائم آباد مرکز دهستان کمین بخش مرکزی شهرستان

به گزارش طنین پاسارگاد، بی شک نقش روحانیت در روند فرهنگ سازی یک جامعه می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد به طوری که وجود یک روحانی به عنوان مثال در یک روستا می تواند نقش کاملا سازنده ومحوری داشته باشد.

از اواسط ماه رمضان سال جاری روستای قائم آباد مرکز دهستان کمین بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد میزبان یک روحانی جوان به نام سید حمزه موسوی می باشد.این روحانی که با یک روحیه جهادی در این روستا در حال تبلیغ می باشد ابتدا از اهالی روستا مسائل ومشکلات را می پرسد که در این بین به مسائل ومشکلات زیادی از سوی اهالی این روستا اشاره می شود.

وی پس از بررسی و نظر سنجی به این نکته پی می برد که این روستا قبل از هر چیز نیازمند یک روحانی مستقر می باشد ودر صدد این بر می اید که به کمک اهالی و مسولان روستا یک خانه عالم در این روستا ایجاد کند.

این  روحانی جوان ابتدا در طول این مسیر با مشکلاتی رو به رو می شود اما با یک روحیه جهادی پیگیر ساخت خانه عالم می شود و به کمک اهالی  شروع به جمع آوری زکات از برخی کشاورزان ودامداران روستا کرده که تا به امروز توانسته است مقدار زکات جمع آوری شده را برای شروع ساخت خانه عالم در این روستا هزینه کند.

امااین روحانی جوان که با تلاش مثال زدنی در حال فعالیت در این روستا می باشد خود نیز با دهان روزه در کنار کار گران مشغول فعالیت می باشد و شاید شروع به کار ساخت این خانه عالم از همین فعالیت  و پیگیری های مجدانه خودش بوده است.

این روحانی ۲۶ ساله با اراده و روحیه ومدیریت جهادی خود توانست علت اصلی مشکلات در روستا را موشکافی کند وبا توجه به اینکه کمتر از ۱۰ روز از حضور وی در این روستا می گذرد ولی بزرگترین کار این روستا را که ساخت خانه عالم و وجود یک روحانی مستقر در روستا می باشد را شروع کرده و مطمئنا این طرح با مشارکت مردم روستای قائم آباد به پایان میرسد ومهم شروع کار بود که توسط سید حمزه موسوی انجام شد و انصافا جامعه ما نیازمند اینچنین جوانان فعال و دغدغه مند می باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر