۱۴:۴۰:۱۹ - یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان
مدیرکل تعاون استان فارس گفت: تعاونی‌‌های دانش بنیان و مسیری که این تعاونی‌ها می‌توانند برای فارغ التحصیلان صاحب ایده فراهم کنند سبب ایجاد اشتغال در استان فارس می‌شود.   به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سهراب مختاری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان

13920619140345061135123

مدیرکل تعاون استان فارس گفت: تعاونی‌‌های دانش بنیان و مسیری که این تعاونی‌ها می‌توانند برای فارغ التحصیلان صاحب ایده فراهم کنند سبب ایجاد اشتغال در استان فارس می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سهراب مختاری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی‌های توسعه و عمران می‌توانند با توجه به مزیت‌هایی که در مناطق به ازای هر روستا و شهر وجود دارد، با کمک مردم تشکیل شود.

 

وی افزود: با تشکیل این شرکت‌ها می‌توان با تجمیع سرمایه‌های کوچک مردم و کمک‌های تسهیلاتی دولت به‌طور تخصصی بر روی ظرفیت های بومی تمرکز و یک حرکت اقتصادی و پویا را تعریف کرد.

 

مختاری به ظرفیت‌های شهرستان ارسنجان اشاره و تصریح کرد: ارسنجان ظرفیت بسیار خوبی برای شکوفایی اقتصادی دارد و باید با طرح‌های ابتکاری همچون تشکیل تعاونی های جدید و پویا برای فعال کردن بخش تعاون در شهرستان قدم برداشت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید بر تعریف بسترهای جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تعاون در ارسنجان، خاطرنشان کرد: با تعاونی های سنتی  نمی توانیم به وضعیت مناسب در تعاون دست یابیم.

 

مختاری به فعالیت شرکت‌های تعاونی دانش بنیان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه حمایت از این تعاونی‌‌ها و مسیری که این تعاونی ها می توانند برای فارغ التحصیلان صاحب ایده فراهم کنند، گفت: دولت به‌دنبال ایجاد اشتغال و توزیع ثروت در جامعه از طریق ایجاد این تعاونی‌ها است.

 

وی به برخی راهکارهای برون رفت از معضل بیکاری اشاره و ترغیب کارفرمایان به فعالیت در طرح‌های تولیدی و توسعه ای، حمایت و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا و توسعه‌ای نیمه تمام در شهرستان و نیز تشویق مردم به‌ ویژه دانشجویان برای تشکیل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی اشتغال زا را از جمله این راهکارها معرفی کرد.

 

شناسایی و معرفی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اعطای وام مشاغل خانگی و نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد وام برای ایجاد اشتغال در محیط خانه از دیگر راهکارهایی بود که مختاری برای برون رفت از بیکاری به آنها اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه گسترش سرمایه‌گذاری و اشتغال را از مهم‌ترین شاخص‌های بالندگی هر شهرستان عنوان  و بر رفع بیکاری به‌عنوان مهم‌ترین علل بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه دانست.

 

مختاری اظهار کرد: ایجاد اشتغال یک پروژه بلند مدت بوده و نمی توان با فعالیت‌ها و طرح‌های مقطعی اشتغال پایدار ایجاد کرد بنابراین باید تمامی ادارات و بخش‌های غیردولتی در اشتغال و کارآفرینی هماهنگ عمل کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی فارس به دبیر این اداره کل در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به مسئولیت دبیری کارگروه اشتغال استان که بر عهده این اداره کل می باشد از هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان و به‌ ویژه شهرستان ارسنجان حمایت می‌کنیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر