۵:۱۸:۰۰ - دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
مسابقه در تخت جمشید افتتاحیه در شیراز!
مسابقه در تخت جمشید افتتاحیه در شیراز! رالی خاور میانه و بی مهری نسبت به ۲۵۰۰ سال تمدن   اوایل مهر ماه سال جاری یعنی کمتر از یک ماه دیگر مسابقات رالی خاور میانه به میزبانی ایران و استان فارس و به ویژه در شهرستان مرودشت برگزار می گردد . بنا بر اظهار نظر مقامات

2983-300x200

مسابقه در تخت جمشید افتتاحیه در شیراز! رالی خاور میانه و بی مهری نسبت به ۲۵۰۰ سال تمدن

 

اوایل مهر ماه سال جاری یعنی کمتر از یک ماه دیگر مسابقات رالی خاور میانه به میزبانی ایران و استان فارس و به ویژه در شهرستان مرودشت برگزار می گردد . بنا بر اظهار نظر مقامات مسئول ۸ تیم قدرتمند در این مسابقات حضور دارند که به احتمال فراوان ملیت اعضای هر تیم هم متفاوت خواهد بود این بدان معناست که که شرکت کنند گان این مسابقات از بیش از ۱۰ کشور دنیا خواهند بود.

 

در این وادی تلاش فراوان فدراسیون اتوموبیلرانی ایران برای کسب مجوز این مسابقات ستودنی است چراکه ایران توانسته است در رقابت با برخی از کشورهای متمول همسایه برنده میدان باشد تا بتواند این موفقیت بزرگ را به نام خود ثبت کند.

 

مرور دلایل جذب این امتیاز بزرگ یقینا می تواند در برنامه ریزی برای برگزرای بهتر این مسابقات و تداوم آن تاثیر بسزایی داشته باشد . برای این امر مرور مسیر مسابقات بیانگر نگاه مثبت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به جاذبه هاای گردشگری و طبیعی مسیر این مسابقات می باشد و قرار گرفتن تخت جمشید به عنوان نقطه شروع و پایان این رالی گواهی دهنده این ماجراست که فدراسیون جهانی اتموبیلرانی و فدراسیون ایران با قراردادن مسیر رالی از تخت جمشید به خرامه و بالعکس و تخت جمشید به ارسنجان و بالعکس با تکیه بر نام تخت جمشید قصد دارد از اعتبار این مجموعه عظیم جهانی برای رونق بخشیدن به این مسابقات و جذاب تر شدن آن کمک بگیرد.

 

بی گمان همه ما متوجه نفوذ بالای برخی از استان های همجوار همچون اصفهان در سطوح بالای مدیریتی کشور هستیم و اینکه استان فارس توانسته است از این ماجرا به موفقیت دست یابد قطعا با برگ برنده ای به نام تخت جمشید به این مهم دست یافته است که استانهای دیگر هرچقدر هم که به زمین و زمان چنگ بزنند به آن نخواهند رسید با این تفاسیر اثر بخشی نام تخت جمشید در گرفتن امتیاز این مسابقات غیر قابل انکار است و این معیاری برای تعیین کننده گان داخل و خارج از کشور بوده است بنابر همین اصل لزوم اتکا به نام بزرگترین میراث تاریخی ایران لازم و ضروری است.

 

در این راستا متاسفانه شنیده می شود که افتتاحیه این مسابقات قرار است به میزبانی شهر شیراز انجام شود در حالی که شهر شیراز با محل برگزاری مسابقات فاصله زیادی دارد این سوال پیش می آید که چرا از ظرفیت فرهنگی و گردشگری و موقعیت مطلوب تخت جمشید برای بالا بردن اعتبار این مسابقات استفاده نمی کنیم!؟ بی گمان تاثیر استفاده از عنوان میراث جهانی تخت جمشید بر هیچ کس پوشیده نیست و احترام جهانی ملل مختلف به این آثار مشخص و هویداست و از آنجایی که مراسمات افتتاحیه و اختتامیه در مسابقات ورزشی بیشتر جنبه تبیین مسائل فرهنگی هر کشور را دارد از این رو برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات در تخت جمشید که ده سال پیش تجربه برگزاری با شکوه مسابقات جام جهانی شمشیر بازی را دارا می باشد بدیهی است . با تکیه بر همین گفته ها نکته آخر اینجاست که اگر ما چنین میراثی را ارج ندهیم و توجه نداشته باشیم پس بالندگی صنعت گردشگری و فرهنگی ما چه زمانی تحقق خواهد یافت؟

 

تحریریه هفته نامه عصر مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر