۲۰:۱۰:۱۰ - شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴
معاون فرماندار مرودشت: ادامه فعالیت دامداران مرودشت مستلزم ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره است
معاون برنامه‌ریزی و امور عمران فرماندار مرودشت گفت: بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان مرودشت توسط دامداران انجام می‌گیرد که ادامه فعالیت آنان مستلزم ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره است.   فارس- سید مختار امیری در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان که با حضور اعضا و در سالن جلسات

Copy of DSC09910

معاون برنامه‌ریزی و امور عمران فرماندار مرودشت گفت: بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان مرودشت توسط دامداران انجام می‌گیرد که ادامه فعالیت آنان مستلزم ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره است.

 

فارس- سید مختار امیری در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان که با حضور اعضا و در سالن جلسات فرمانداری مرودشت تشکیل شد با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش منابع و ذخایر آبی خواستار بهره‌گیری از کشاورزی دانش‌بنیان شد و اظهار داشت: جهت‌گیری و توجه به کشاورزی دانش‌بنیان و علمی و سرمایه‌گذاری در این بخش موجب کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری و حفظ منابع آبی در این شهرستان می‌شود.

 

وی راهبرد خروج از کشاورزی سنتی و کشت‌های نافرجام را اصلاح الگوی کشت عنوان کرد و بیان داشت: خشکسالی‌های پی‌درپی در سال‌های گذشته و کاهش آب سفره‌های زیرزمینی موجب شده علاوه‌ بر خروج مقدار بسیاری از زمین‌های کشاورزی از چرخه تولید، اقتصاد کشاورزان را به خطر بیندازد از این‌رو برای جبران بخشی از مشکلات کشاورزان اصلاح الگوی کشت و روش‌های نوین آبیاری پیشنهاد می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از مطالب خود به مشکل کشاورزان در حریم درجه‌ یک آثار باستانی و تاریخی مرودشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از زمین‌های مزروعی حوزه شهرستان مرودشت در حریم تخت جمشید و نقش رستم قرار دارد که با توجه به خشکسالی‌های مستمر در سال‌های اخیر کشاورزان یا باید در زمین‌های خود تغییر کاربری ایجاد و یا در چاه‌ها کف‌شکنی و یا از طرح‌های آبیاری نوین استفاده کنند که همجواری با آثار باستانی و تاریخی تخت جمشید و نقش رستم عرصه را در این زمینه برای آنان تنگ کرده که لازم است در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

 

معاون فرماندار مرودشت خواستار ارائه تسهیلات بانکی به دامداران حوزه شهرستان مرودشت شد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان مرودشت توسط دامداران انجام می‌گیرد که ادامه فعالیت آنان مستلزم ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر