۳:۵۱:۱۳ - شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
معرفی ۵ منطقه گردشگری کشورمان
خبر فارسی- آشنایی با مناطق دیدنی بخصوص مناطق گردشگری کشورمان سفر شما را لذت بخش تر می کند . بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با مناطق گردشگری از بسیاری دیدنی های جذاب بی بهره می مانند . در اینجا ۵ منطقه سیاحتی کشورمان را برایتان معرفی می کنیم تا در سفر به این مناطق از طبیعت زیبا نهایت لذت

خبر فارسی- آشنایی با مناطق دیدنی بخصوص مناطق گردشگری کشورمان سفر شما را لذت بخش تر می کند . بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با مناطق گردشگری از بسیاری دیدنی های جذاب بی بهره می مانند . در اینجا ۵ منطقه سیاحتی کشورمان را برایتان معرفی می کنیم تا در سفر به این مناطق از طبیعت زیبا نهایت لذت را درکنار خانواده ببرید .

 

بهشت گمشده

باغ4

بهشت گم شده نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان «تنگ بستانک» بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده است. این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه هایش چشم گیر می باشد از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است.

 

آبشار شِوی

Shevi_3-201x300

آبشار شِوی یا تله زنگ، یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در منطقه سردشت از توابع دزفول واقع در استان خوزستان قرار گرفته که بهترین زمان بازدید از آبشار شِوی در اوایل فصل بهار و خصوصا ماه فروردین است که هوا در آن نسبتا خنک و دارای طراوت بهاری است. شِوی در زبان لری بختیاری به معنای لطافت است.
برای رسیدن به این منطقه و بازدید از این آبشار زیبا باید از دزفول به سمت منطقه شهیون حرکت کنید و از آنجا روستای بیشه بزان و بازارگاه و پیرچل را پشت سر بگذارید. پس از آن با یکی دو ساعت کوهنوردی در مسیری بسیار خوش منظره، به آبشار بزرگ شِوی خواهید رسید.

 

 

چشمه های باداب سورت

ir3036-2-300x193

چشمه آب شور باداب سورت، چشمه ای بی نظیر در ایران و کم نظیر در جهان است. این چشمه که واقع در بخش چهاردانگه شهرستان ساری است در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران پس از کوه دماوند ثبت شد. باداب سورت در همه فصل های سال زیباست و در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد اما پربازدیدترین زمان ها، فصول بهار و تابستانند؛ زیرا که در فصل بهار این منطقه بسیار سرسبز و خرم می باشد و فصل تابستان نیز زمان خوبی برای آب تنی دراین حوضچه های زیبا و سرشار از مواد معدنی است.

 

 

کالپوش

ir3036-3-300x169

منطقه کالپوش در شهر میامی شهرستان شاهرود استان سمنان واقع شده و یکی از جاذبه های طبیعی و فصلی منطقه کالپوش که همه ساله در اردیبهشت ماه همه را خیره می کند دشت شقایق های کالپوش در ۱۴۰ کیلومتری شمال میامی است که در فصل بهار مملو از گل های شقایق می باشد . در پاییز و زمستان به دلیل مجاورت با پناهگاه حیات وحش و پارک ملی گلستان از موقعیت فوق العاده گردشگری برخوردار است.

 

 

زیارتگاه خالد نبی

ir3036-4-300x199

در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو، نزدیک آی تمراز توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده است.
راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی کوهستانی بوده ولی از طریق کلاله و تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. به دلیل دوری راه و فقدان وسیله نقلیه و کمبود تسهیلات رفاهی در محل و همچنین گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای انجام فرایض دینی و زیارت، ماه های فروردین و اردیبهشت است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر