۱۹:۱۲:۱۵ - یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳
مهار آتش سوزی مراتع سیوند مرودشت با همکاری مردم
 چندین هکتار از مراتع جنگلی کوه‌های سیوند در آتش سوزی روز پنجشنبه سوم مهر ماه در حالی سوخت که بیشتر آن از سوی مردم و اهالی روستاهای اطراف با حضور در محل اقدام به اطفای آن کردند.   احسان شیاری، از اهالی سیوند و عضو گروه کوهنوری مهر شهرستان مرودشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط

http://media.isna.ir/content/1411898297856_20140925_180513.jpg/4

 چندین هکتار از مراتع جنگلی کوه‌های سیوند در آتش سوزی روز پنجشنبه سوم مهر ماه در حالی سوخت که بیشتر آن از سوی مردم و اهالی روستاهای اطراف با حضور در محل اقدام به اطفای آن کردند.

 

احسان شیاری، از اهالی سیوند و عضو گروه کوهنوری مهر شهرستان مرودشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این رابطه اظهارداشت: این آتش سوزی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه در کوه‌های جنوبی سیوند موسوم به “آق تپه” آغاز شد که با همکاری مردم سیوند، تعدادی از اهالی روستاهای اطراف، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت و همچنین تیم اعزامی گروه کوهنوردی مهر مرودشت بالاخره پس از ۱۲ ساعت در ساعت۲۱ همان روز به طور کامل، مهار شد.

 

وی که احتمال می‌دهد این آتش سوزی به خاطر بی احتیاطی افراد نا آگاه که جهت چیدن بنه به آنجا آمده بوده‌اند رخ داده باشد، گفت: متاسفانه نزدیک به صد هکتار( این مساحت تقریبی و بر اساس محاسبه google earth و نقاط جغرافیایی است) از یک منطقه که متشکل از انواع درختان بنه، ارژن، کهکم و همچنین انواع درختچه ها و گونه های مختلف گون بود به طور کامل در آتش سوخت.

 

این عضو گروه کوهنوری مهر شهرستان مرودشت با اظهار تاسف از وقوع این حادثه گفت: تنها چند نفر از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت که از افراد طبیعت دوست بودند در تلاش نیروهای مردمی برای اطفای حریق حضور داشتند و اگر مردم سیوند و همراهان نبودند و آتش را مهار نمی کردند، ممکن بود با سرایت آتش به دامنه ها و ارتفاعات غربی سیوند که از پوشش غنی تری برخوردارند، شاهد یک فاجعه بزرگتر می بودیم.

 

وی با بیان اینکه ما هیچگونه امکاناتی در اختیار نداشته و با بیل و شاخه‌های درختان آتش را مهار کردیم، گفت: روز قبل از این هم در منطقه‌ای دیگر از همین کوه موسوم به “چاه سیاه” آتش سوزی دیگری اتفاق افتاده بود که مردم سیوند آنرا به سرعت مهار کرده بودند. در این آتش سوزی نیز حدود ۷ تا ۸ هکتار از پوشش گیاهی آن منطقه از بین رفته بود.

 

به گزارش ایسنا، وقوع این حادثه در شرایطی رخ داد که روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تماس تلفنی خبرنگار ایسنا، از وقوع حادثه آتش سوزی در کوههای سیوند استان فارس ابراز بی اطلاعی کرد.

  1. علی   مهر ۷, ۱۳۹۳  

    با سلام البته بچه های پایگاه مقاومت شهید چمران خلف طاحونه ودهیاری خلف طاحونه و تعدادی از اهالی روستای دشتبال هم در مهار آتش سوزی تلاش فراوانی کردند .


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر