۱۴:۱۹:۵۶ - جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳
نمایشگاهی از باغ بهشت تا تخت جمشید
نمایشگاه میراث ماندگار با ۱۵ تابلو از آثار فرهاد اعراضی از چوب و بافت های معرق گونه در گالری عقیلی به نمایش در می آید.   ‘فرهاد اعراضی’ در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود: تمام آثار تلفیقی از نقاشی و حجم سازی است که از منبت و معرق ساخته شده است.  

81454819-6188768

نمایشگاه میراث ماندگار با ۱۵ تابلو از آثار فرهاد اعراضی از چوب و بافت های معرق گونه در گالری عقیلی به نمایش در می آید.

 

‘فرهاد اعراضی’ در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود: تمام آثار تلفیقی از نقاشی و حجم سازی است که از منبت و معرق ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه این آثار به تصاویری از باغ بهشت و تخت جمشید اختصاص دارد اظهار کرد این آثار با هدف معرفی سبک و تکنیکی متفاوت از هنر معرق به شکلی دیگر و با نگاهی مفهومی تر و مدرن تر از گذشته به نمایش در می آید.

 

وی اظهار داشت: این آثار خط و تذهیب و هنر مدرن امروزی را به سمت هنرهای کهن ایرانی سوق می دهد.

 

اعراضی گفت:هدف دیگر از انتخاب این موضوع احیاسازی بخشی از سنگ نگاره های باستانی ایران بوده که به نوعی در معرض آسیب و نابودی هستند. با نمایش دوباره این سنگ نگاره های باستانی که هنری کهن به شمار می رود سعی در پاسداری و حفظ آن ها دارم.

وی بیان داشت: آثارم با سیاق مینیاتور و با الهام از باغ بهشت، شام آخر، دیواره های تخت جمشید، ظروف مکشوفه از تپه شوش دانیال، نوروز، طبیعت و تندیسی از کوروش کبیر و رکسانا است که آنها را با متریال چوب و بدون دخالت دادن رنگ شیمیایی ساخته ام.

بخشی از فروش این نمایشگاه به بنیادهای خیریه و برای کمک به بچه های سرطانی اختصاص می یابد.

این نمایشگاه جمعه ۱۹ دی ماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا ۲۵دی ماه در گالری عقیلی به نشانی شهرک قدس ، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، دایر است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر