۸:۲۵:۵۴ - یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
هشدار به کشاورزان مرودشتی نسبت به آتش زدن کاه و کلش
معاون فرماندار مرودشت از کشاورزان این شهرستان خواست از سوزاندن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یعقوب خسروانی صبح امروز در جلسه بررسی پسماندهای کشاورزی (کاه و کلش) که با حضور اعضا و در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در

معاون فرماندار مرودشت از کشاورزان این شهرستان خواست از سوزاندن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یعقوب خسروانی صبح امروز در جلسه بررسی پسماندهای کشاورزی (کاه و کلش) که با حضور اعضا و در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه آگاه‌سازی کشاورزان مبنی بر مضرات آتش زدن کاه و کلش هم برای اراضی و هم به لحاظ زیست محیطی صورت پذیرفته که شایسته تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: آتش زدن کاه و کلش جرم مشهود است و موجب به خطر افتادن سلامت مردم و نارضایتی آنان می‌شود.

خسروانی گفت: برخی کشاورزان منطقه با هدف آماده‌سازی زمین برای کشت بعدی پس از برداشت گندم اقدام به آتش زدن بقایای مزارع می‌کنند که این اقدام علاوه بر آلودگی هوای منطقه و فرسایش و از بین رفتن مواد عالی خاک، نارضایتی مردم به ویژه بیماران تنفسی و جانبازان شیمایی را به دنبال داشته است.

این مسئول، بهره‌گیری از مواد تجزیه‌کننده، دستگاه‌های خردکننده ضایعات و بقایای گیاهی و همچنین جمع‌آوری و استفاده از بقایای گیاهی به عنوان بستر تهیه کمپوست و نیز تولید کودهای آلی توام با اقدامات آموزشی و ترویجی را مناسب‌ترین روش حذف باقی‌مانده محصولات کشاورزی از جمله «کاه و کلش» از زمین‌های زراعی دانست و بر ضرورت آگاه‌سازی زارعان از مضرات سوزاندن بقایای گیاهی تاکید کرد.

وی از از دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خواست با همکاری بخشداران و دهیاران ضمن آموزش و راهنمایی کشاورزان، با متخلفان برخورد و آنان را به مراجع قضایی معرفی کنند.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر