۱۲:۴۱:۵۶ - پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴
وزیر جهاد کشاورزی در مرودشت :تعیین نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد واگذار شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی که پیشتر بوسیله دولت مشخص و اعلام می شد از این پس اختیار آن به شورای اقتصاد محول شده است.   ایرنا-  دکتر محمود حجتی در بازدید از مزارع کلزا در شهرستان مرودشت افزود: پیش از این دولت در تعیین نرخ محصولات کشاورزی تصمیم گیرنده بود

81816237-70262400

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی که پیشتر بوسیله دولت مشخص و اعلام می شد از این پس اختیار آن به شورای اقتصاد محول شده است.

 

ایرنا-  دکتر محمود حجتی در بازدید از مزارع کلزا در شهرستان مرودشت افزود: پیش از این دولت در تعیین نرخ محصولات کشاورزی تصمیم گیرنده بود اما این مهم به شورای اقتصاد واگذار شده است.

وی بدون اشاره به نارسایی و یا مزیت های این تصمیم گیری افزود: قیمت تضمینی محصولات کشاورزی بویژه گندم در نشست آینده شورای اقتصاد اعلام خواهد شد.

به گفته حجتی امسال قیمت تضمینی گندم بیش از سال گذشته نرخ گذاری می شود تا کشاورزانی که در تامین نان کشور اثر گذار هستند متضرر نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی پیرامون تولید چغندر قند هم بااشاره به اینکه خوشبختانه کارخانه های قند کشور برای تامین تولیدات خود با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستند تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن چغندر قند به کارخانه ها تحویل شده است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا با هماهنگی و همراهی نسبت به برداشت و تحویل محصولات خود به کارخانه ها اقدام نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته شکر تولیدی با قیمت ۲۱هزار ریال تحویل بازار شد و امسال این قیمت به ۲۳هزار ریال رسیده است.

حجتی اضافه کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید با هماهنگی و همراهی سازمانهای جهاد کشاورزی نسبت به تعیین کشت خود اقدام نمایند تا با اضافه محصول و هدر رفت تولیدات مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: دولت در ارایه بخشی از خدمات با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه است که رسیدن به وضعیت مطلوب با اولویت بندی ها مشخص می شود.

شهرستان مرودشت ازمناطق مستعد کشاورزی استان فارس بشمار می رود و در ۴۵کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر