۱۴:۰۶:۴۰ - شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
وضعیت گوزن زرد ایرانی در میانکتل ارسنجان مناسب است
معاون محیط طبیعی محیط زیست استان فارس وضعیت هشت راس گوزن زرد ایرانی که میانکتل به ارسنجان منتقل شده بودند را مناسب عنوان کرد و از آغاز فصل زایش این گوزنها خبرداد.  حمزه ولوی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: گوزن زرد ایرانی در استان فارس فقط در منطقه میانکتل نگهداری می

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان فارس وضعیت هشت راس گوزن زرد ایرانی که میانکتل به ارسنجان منتقل شده بودند را مناسب عنوان کرد و از آغاز فصل زایش این گوزنها خبرداد.

 حمزه ولوی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: گوزن زرد ایرانی در استان فارس فقط در منطقه میانکتل نگهداری می شد که در این منطقه نیز مساحت عرصه کم بود از این رو چندی قبل توسعه عرصه این گونه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص در ارسنجان مکان بسیار مناسبی در نظر گرفته شد تا ضمن صیانت از جنگل منطقه، توسعه زیستگاه گوزن زرد نیز صورت گیرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان فارس ادامه داد: با راه اندازی یک سایت برای نگهداری از گوزن زرد ایرانی در منطقه ارسنجان هشت راس از این گونه از منطقه میانکتل به این منطقه منتقل شد.

وی در خصوص اهداف سازمان محیط زیست برای انجام این کار اظهار داشت: یکی از اهدافی که سازمان در این رابطه پیگیری می کند حمایت از این گونه نادر است تا بتوان ضمن افزایش تعداد آن اقدامی برای مدیریت آن نیز انجام شود.

ولوی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت این گوزنها مناسب است، اظهار داشت: این گونه برای تامین علوفه خود مشکل خاصی نداشته و در وضعیت مناسبی به سر می برد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان فارس بیان کرد: در حال حاضر فصل زایش این گونه آغاز شده و انتظار می رود که تعداد این گونه ها افزایش یابد.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر