۵:۱۹:۵۷ - شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
یک اثر تاریخی مرودشت در انتظار ملی شدن
یکی از آثار تاریخی مرودشت، در فهرست پیشنهادی ثبت در  آثار ملی قرار گرفت.   به گزارش “پارس دشت” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اثر تاریخی «بند عمادآباد» متعلق به دوره ساسانیان، در فهرست پیشنهادی استان فارس، جهت ثبت در میان آثار تاریخی ملی قرار گرفت.   معاون میراث فرهنگی فارس با بیان این

2566933_678

یکی از آثار تاریخی مرودشت، در فهرست پیشنهادی ثبت در  آثار ملی قرار گرفت.

 

به گزارش “پارس دشت” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اثر تاریخی «بند عمادآباد» متعلق به دوره ساسانیان، در فهرست پیشنهادی استان فارس، جهت ثبت در میان آثار تاریخی ملی قرار گرفت.

 

معاون میراث فرهنگی فارس با بیان این خبر گفت: ا۱۲ پرونده بعنوان آثار پیشنهادی فارس در فهرست ملی به پایتخت ارسال شده تا در جلسه تخصصی ثبت آثار مورد بررسی قرار گیرد.

 

عبدالرضا نصیری افزود: در حال حاضر۲هزارو۸۵۴اثرتاریخی و فرهنگی در فهرست ملی به ثبت رسیده که این استان سالهاست رتبه نخست ثبت کشور را به خود اختصاص داده است .

 

وی گفت: پرونده آثار تاریخی ارسال شده برای جایگزینی در فهرست ملی را دو تل (تپه) در فسا، معدن سنگ ساسانی فیروز آباد ، ۳خانه قاجاری فاتح در نی ریز ، شهیدان اشراق در جهرم ، همچنین کتیبه پهلوی رستم، حمام قاجاری سروستان ، قنات های عنوه و قلعه قدمگاه لار و نیز چله گاه کوه آب مرغی در شیراز و بند عماد آباد در مرودشت تشکیل می دهد.

 

وی بیان کرد: این آثار متعلق به دوره های مختلف تاریخی فارس است که می توان به قدیمی ترین این آثار که کتیبه سرآب سیاه شهرستان رستم و یا قلعه قدمگاه که متعلق به دوره ساسانیان است اشاره کرد .

این مقام مسئول ادامه داد : این آثار به دلیل ویژگی های خاصی که داشته در فهرست پیشنهادی ثبت آثار ملی جای گرفته است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر