۳:۳۱:۱۸ - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
پیروزی قاطع والیبالیست های ایرانی برابر قهرمان جهان+ تصاویر
 بازیکنان تیم والیبال ایران با ارایه یک نمایش تحسین برانگیز با حمایت هواداران پرشور آمریکا را در سه دست متوالی شکست دادند.   به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدارش در لیگ جهانی از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف آمریکا رفت که این مسابقه در

 بازیکنان تیم والیبال ایران با ارایه یک نمایش تحسین برانگیز با حمایت هواداران پرشور آمریکا را در سه دست متوالی شکست دادند.

 

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدارش در لیگ جهانی از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف آمریکا رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتایج (۲۵ بر ۱۹)، (۲۹ بر ۲۷) و (۲۵ بر ۲۰) مقابل آمریکا به برتری رسیدند تا سه امتیاز حساس کسب کنند.

 

گزارش بازی:
ایران با همان ترکیب برنده مقابل روسیه بازی را شروع کرد و عبادی پور، میرزاجانپور، محمودی، معروف، موسوی و غلامی مردان ابتدایی ایران بودند و مهدی مرندی به عنوان لیبرو در زمین حضور داشت. اولین امتیاز بازی اسپک شهرام محمودی از منطقه دو برای ایران به دست آمد و جو آزادی از همان ابتدا تاثیرش را بر تیم آمریکا گذاشت.

ست اول:
آنها در سرویس و اسپک چند اشتباه داشتند و همان تیم همیشگی نشان ندادند. همین اشتباهات تا جایی ادامه دار بود که تکنیکال تایم اوت اول با امتیاز ۸ بر ۵ به نفع ایران رقم بخورد. معروف و موسوی همان بازیکنان همیشگی بودند ست اول تحت تاثیر درخشش این دو بود.

 

هر چه از بازی می گذشت تعداد اشتباهات آمریکایی ها و درخشش ایرانی ها بیشتر می شد. شاگردان جان اسپراو گویی تیمی تازه کار بودند و کاملا تحت تاثیر جو آزادی، نه خبری از سرویس های موشکی، اسپک های شلاقی و دریافت های قرص بود نه آرامش همیشگی آنها. هر چه از بازی می گذشت اختلاف بین دو تیم بیشتر می شد و از آن تیم سیستماتیک سایه ای در زمین بود.

 

ادامه بازی کار را برای مهمان سخت و سخت تر می کرد و دیگر خبری از تصمیمات جادویی سرمربی آمریکا نبود، او هر کاری می کرد به در بسته می خورد چون راه حلی تا به حال برای مقابله با تماشاگران ایرانی پیدا نشده است و آمریکا هم شامل این عادت جهانی شد. تیم شکست ناپذیر چاره ای جز شکست مقابل ایران در ست اول نداشت و امتیازات ۲۵ بر ۱۹ در پایان گویای این مطلب بود.

 

محمودی امتیازآورترین بازیکن ست اول
پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در اسپک داشت و توانست  یکی از موثرترین عوامل پیروزی ایران در این ست باشد. اما نکته قابل توجه این ست ۵۵ خطای تیمی از حریف بود که نشان دهنده عدم آمادگی ذهنی آنها بود.

ست دوم:
پس از پایان یک ست نا امید کننده از آمریکایی ها آنها ست دوم را برای برد به میدان آمدند اما خبری از تغییر نبود حتی در ارنج بازی. نفرات همان بود و سیستم هم تغییری نکرد اما چیزی که قرار بود تغییر کند شرایط روحی آنها بود.

 

ایران هم با همان نفرات به میدان آمد اما با چند دنده چرخش در ارنج. بازی همان روال طبیعی اش را داشت تا اینکه آمریکایی ها کمی با شرایط سالن آشنایی بیشتری پیدا کردند و با زدن چند سرویس حساب شده و حملاتی مثل گذشته تکنیکال تایم اوت اول را با اختلاف ۳ امتیاز مال خود کردند.

 

این تایم استراحت ایران را به بازی برگرداند و تیم توانست امتیازات از دست رفته را در همان امتیاز ۸ جبران کنند و بازی یک بار دیگر به روند طبیعی خودش بازگشت اما با این تفاوت که حریف شبیه به همان تیم همیشگی شده بود و تمام خصوصیات یک تیم قدرتمند را پیدا کرده بود.

با بازگشت شاگردان اسپرو بازی را در دست گرفتند و در اواسط بازی اختلافی ۴ امتیازی ایجاد کردند تا تغییرات کواچ برای رسیدن به پیروزی آغاز شود. در اولین قدم قائمی جای میرزاجانپور را گرفت تا آمریکا ذره ای از زهر ضربه هایش گرفته شود اما تغییری در روند امتیازگیری حریف ایجاد نشد و هر چه بازی پیش می رفت آمریکا به امتیاز ۲۵ نزدیک می شد. اختلاف تا جایی ادامه دار بود که مهدی مهدوی دیگر پاسور تیم ملی به زمین آمد تا به جای معروف در دفاع روی تور هم به تیم کمک کند. اختلاف در برخی از امتیازات به حداقل می رسید و دو تیم ست را حساس و نزدیک به هم پیگیری می کردند تا اینکه بالاخره در امتیاز ۲۳ توپ گیری معروف و حمله غلامی بازی را به تساوی کشاند.

 

حالا تک اشتباهات برنده ست دوم مشخص خواهد کرد چرا که حساسیت قدرت اجرای تکنیک را در بازیکنان کم و کمتر می کند و آن اشتباه را دریافت کننده های آمریکایی انجام دادند و نتوانستند مقابل سرویس های موسوی و قائمی خودی نشان دهند و این خطا در دریافت دلیلی شد تا ایران دومین ست بازی را با نتیحه ۲۹ بر ۲۷ پیروز به نفع خود کند.

ست سوم:
معنی واقعی شکست در ست سوم برای آمریکا معنی پیدا کرد و آنها بعد از متحمل شدن دو ست شکست حالا برای پیروزی به زمین آمده بودند.

حضور دیود لی و تیلو سندر، دو ستاره پر فروغ آنها نشان دهنده این موضوع بود. سندر و لی هر کدام یک تیم هستند و توانایی ضمانت حمله، دریافت و دفاع هر تیمی را دارند و جان اسپراو برای پیروزی حضور آنها را چاره دید. حضور این دو ستاره در زمین حداقل در شروع تاثیری بر روند بازی نداشت و همان اختلاف ۳ امتیازی مثل سایر ست ها بین دو تیم حاکم بود، ایران تیم برتر میدان بود.

 

حالا ستاره بودن بین شاگردان کواچ نوبتی شده است و ست سوم نوبت به شهرام محمودی و عادل غلامی رسیده بود تا بازی را یک تنه در دست بگیرند. اختلاف ۷ امتیازی جان اسپراو را مجبور به درخواست تایم استراحت کرد اما هر چه از بازی می گذشت این اختلاف بین دو تیم بود که بیشتر می شد و ایران در آستانه تاریخ سازی. پیروزی مقابل آمریکا در تهران، از بین بردن تمامی رکوردهای برج های شکست ناپذیر، ایجاد تزلزل در جایگاه آمریکا و نزدیک شدن به لهستان تمام اتفاقاتی بود که ایران می توانست با این پیروزی رقم بزند، پیروزی که دور از دست رس نبود. نمایش چشم نواز والیبالیست های ایرانی در آخر تاریخ ساز شد و آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۱ اولین شکست خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ را تجربه کرد.

داورزنی: این برد را به مردم روزه‌دار ایران تبریک می‌گویم

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون فوتبال والیبال با اظهار خشنودی از پیروزی تیم ملی مقابل آمریکا اظهار کرد: من این برد را به مردم روزه دار ایران تبریک می گویم. ما مقابل بهترین و قدرتمندترین تیم حال حاضر دنیا بازی کردیم. هیچ یک از کارشناسان تصور نمی‌کردند بتوانیم این تیم را شکست دهیم.

 

وی افزود: تماشاگران امروز فوق‌العاده بودند. من از همه آنها تشکر می‌کنم که حمایت کردند و از آن‌هایی که پشت در ماندند عذرخواهی می کنم و امیدوارم از این برد شاد شده باشند.امروز نمایش غیرت بازیکنان ایرانی را شاهد بودیم و این برد ارزشمند بدون حمایت هواداران و همدلی هواداران امکان پذیر نبود.

 

مربیان چه گفتند؟

کواچ: همه باید به کار این تیم احترام بگذارند

کواچ در نشست خبری بعد از بازی گفت: بازی کردن برای هر دو تیم بسیار مشکل بود. جو ورزشگاه شرایط سختی را برای آمریکا رقم زده بود و البته روی تیم ما هم فشار بود. چهار قدرت برتر دنیا در این گروه قرار دارند و تنها برزیل است که در گروه B بازی می‌کند.

 

وی افزود: من اعتقاد دارم ایران توانایی این را دارد که در بازی دوم بسیار بهتر هم بازی کند. البته این انتظار را هم می‌شود از آمریکا داشت که در بازی دوم نمایش بهتری را ارائه دهد.

 

سرمربی تیم ملی والیبال با انتقاد نسبت به جو منفی ایجاد شده نسبت به بازی‌های خارج از خانه، گفت: ما شش بازی خارج از خانه انجام دادیم و شرایط سختی داشتیم. از تیم ملی خوب نگفتند و خوب ننوشتند. من فکر می‌کنم همه باید به کار تیم احترام بگذارند چرا که بازی کردن برابر قدرت‌های جهان آسان نیست.

 

کواچ در ارزیابی فنی‌اش از عملکرد بازیکنان گفت: ما در لیگ ایران سرویس پرشی کم می‌زنیم، به همین دلیل هم در سرویس زدن و هم در دریافت این سرویس به مشکل می‌خوریم، اما امشب توانستیم هم خوب سرویس بزنیم و هم سرویس‌های آمریکا را خوب دریافت کنیم.

 

او درباره احساسات بازیکنان پس از این پیروزی گفت: بارها گفته‌ام احساسی بازی کردن خوب نیست. امیدوارم در بازی دوم بازیکنان کمتر احساسی بازی کنند، چرا که با بازی احساسی، اشتباه هم شروع می‌شود.

 

کواچ افزود: متاسفانه منتقدان ما بعد از دو باخت اعلام می‌کنند که شانسی برای صعود نداریم، اما نمی‌گویند که هنوز تعداد بازی‌های زیادی باقی مانده است. شاید این برای کسی که خارج از محیط والیبال باشد قابل درک نباشد، اما ما می‌دانیم که باید در بازی های مختلف برنامه مشخصی را برای کسب امتیاز داشته باشیم.

 

وی افزود: جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا هم مثل ما در این مسابقه سعی کرد از تمام بازیکنانش استفاده و نتیجه را به سود خودش تمام کند اما شرایط به سود ما پیش رفت این دلیل بر ضعف آمریکا یا عدم مهارت وی در مربیگری نبود. شاید درک مثبتی از این موضوع در رادیو یا تلویزیون وجود نداشته باشد، اما ورزش همین است.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ست دوم مسابقه نیز گفت: ما خوش شانس بودیم که ست دوم را برنده شدیم، توپ نزدیک تور بود و بازی را بردیم. من و بازیکنانم تلاش کردیم تا آنچه در توان داریم ارائه کنیم. باید به بازی خوب فرهاد قائمی اشاره کنم که خیلی موثر کار کرد. ما یک مقدار در اسپک موفق نبودیم اما ترکیب میرزاجانپور و عبادی پور مثل همیشه جواب داد.

 

وی افزود: من قدری نگران بودم که میرزاجانپور در بازی های خانگی احساسی شود، اما خدا را شکر خیلی خوب کار کرد. ما ۱۶ بازیکن داریم که با آن‌ها تمرین می‌کنیم . مهدی مرندی هم در ترکیب ابتدایی بازی اول نبود، اما خیلی خوب به ترکیب اضافه شد.

 

جان اسپراو: نه من نه بازیکنانم چنین جوی را تجربه نکرده بودیم

جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در نشست خبری پس از بازی گفت: اول از همه باید بگویم که نه من و نه بازیکنانم چنین جوی را تجربه نکرده بودیم. بازی برابر این تعداد جمعیت برای ما تازه بود.

 

وی ادامه داد: ما امشب اصلا خوب سرویس نزدیم و در ست اول کاملا تحت تاثیر قرار گرفته بودیم.

 

سرمربی آمریکا عملکرد بازیکنانش را در ست دوم بهترین نمایش تیمش در دیدار نخست دانست و گفت: ما در ست دوم ۷۰ درصد حمله موفق روی دریافت‌هایمان داشتیم اما ایران با سرویس خوبی که زد توانست به بازی برگردد.

 

اظهارنظر بازیکنان ایران پس از بازی

سعید معروف: گیم دوم را نمی‌بردیم شرایط بازی عوض می‌شد

کاپیتان تیم ملی بعد بعد از پیروزی مقابل آمریکا گفت: هشت ماه به آزادی برگشتیم. آمریکایی‌ها خطای سرویس زیادی داشتند که به دلیل حضور تماشاگران بود. گیم کلیدی بازی گیم دوم بود که اگر نمی‌بردیم شرایط عوض می‌شد. مطمئنا آمریکا در بازی دوم بهتر خواهد بود اما ما هم می‌توانیم بهتر بازی کنیم.

 

شهرام محمودی: از ابتدای بازی جنگنده کار کردیم

شهرام محمودی پس از برد تیم ملی والیبال مقابل آمریکا اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که این پیروزی مهم را به دست آوردیم. ما از ابتدای بازی جنگنده بودیم و پرفشار کار کردیم تا برنده شویم همین جنگندگی بازیکنان موجب شد تا ۳ بر صفر حریف را شکست دهیم.

 

او ادامه داد: ما با توجه به شرایط جدول انگیزه زیادی برای صعود داریم و امیدواریم در بازی‌های خانگی بیشترین امتیاز را کسب کنیم.

 

محمودی در پایان گفت: ما هوادارانی داریم که به آن‌ها افتخار می‌کنیم. با حمایت آنها بهترین بازی را می‌توانیم انجام دهیم. ممنونم که کمک کردند که این برد را به دست آوریم از بازیکنان هم تشکر می‌کنم که تا لحظه آخر تلاش کردند که در این مسابقه پیروز شویم.

 

به گزارش ایسنا، محمودی با کسب ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار شناخته شد.

 

مهدی مهدوی: آمریکا را به همدلی شکست دادیم

مهدی مهدوی پس از برد مقابل آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد سه دفاع موثر خود گفت: دوست ندارم از خودم تعریف کنم هریک از بازیکنان نقش بزرگی در پیروزی تیم ملی ایفا کردند. ما با همین همدلی آمریکا را شکست دادیم.

 

وی ادامه داد: به جرات می گویم آمریکا بهترین تیم حال حاضر جهان است، ما هم تلاش کردیم در خانه مغلوب این تیم نشویم. واقعا حضور هواداران به ما روحیه و انگیزه مضاعفی می‌دهد و هر تیمی را در خانه می توانیم شکست دهیم.

 

فرهاد قائمی: امشب یک روح واحد بودیم

فرهاد قائمی پس از برد مقابل آمریکا اظهار کرد: ما امشب ۱۲ نفر بازیکن نبودیم، بلکه یک روح واحد بودیم که به زمین رفتیم تا پیروز شویم. فرقی نمی‌کرد کدام بازیکن به میدان رود. ما تلاش کردیم که پیروز شویم.

 

وی افزود: قطعا حمایت های مردم تاثیر زیادی در پیروزی ما داشت و از تماشاگران تشکر می‌کنم.

 

بازیکن تیم ملی والیبال آمریکا: حضور تماشاگران انرژی را از ما گرفت

لی، کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا پس از شکست مقابل ایران در نشست خبری اظهار کرد: اول از همه باید بگویم چنین جوی را تجربه نکرده بودیم و بازی مقابل این جمعیت برای ما تازه بود. تیم ما یکنواخت نبود و مشکلاتی در سرویس داشت.

 

او ادامه داد: امیدوارم در بازی بعد پیروز از زمین خارج شویم. این بازی واقعا برای ما سخت بود و حضور تماشاگران انرژی ما را گرفت. این که تیمی چنین هوادارانی داشته باشد یک مزیت بزرگ است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر