۱۳:۱۷:۲۸ - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
گزارش کامل نشست مسئولان باشگاه پویندگان تلاش با مسئولین مرودشت
جلسه هم اندیشی مسئولان باشگاه پویندگان تلاش با حضور جمعی از مسئولین مرودشت برگزار شد. به گزارش “پارس دشت” به نقل از ندای مرودشت، این جلسه که به همت هیئت فوتبال شهرستان مرودشت برگزار گردید، با تلاوتی از آیات قرآن، توسط سپهدار خدادادی آغاز شد. سپس موسی رضا عمادی رئیس هیئت فوتبال شهرستان مرودشت، ضمن

IMG_2430

جلسه هم اندیشی مسئولان باشگاه پویندگان تلاش با حضور جمعی از مسئولین مرودشت برگزار شد.

به گزارش “پارس دشت” به نقل از ندای مرودشت، این جلسه که به همت هیئت فوتبال شهرستان مرودشت برگزار گردید، با تلاوتی از آیات قرآن، توسط سپهدار خدادادی آغاز شد.

سپس موسی رضا عمادی رئیس هیئت فوتبال شهرستان مرودشت، ضمن خوش آمدگویی، به طور مختصر به بیان سوابق جلال چراغپور، مربی اسبق تیم ملی، و معرفی افراد حاضر در جلسه پرداخت و اظهار داشت: امشب برخلاف همیشه، کمتر صحبت می کنیم و وقت را در اختیار مسئولین قرار می دهیم تا ببینیم آنها چه برنامه هایی برای باشگاه پویندگان تلاش دارند.

وی ادامه داد: جلال چراغپوراولین مدرس فیفا در ایران است و حضور وی در این شهر، افتخاری برای شهرستان و استان فارس به حساب می آید. امیدوارم میزبان خوبی باشیم و بتوانیم از علم و دانش این مربی بزرگ استفاده کنیم تا تحول خوبی در فوتبال مرودشت ایجاد شود.

رئیس هیئت فوتبال مرودشت بیان داشت: دستورکار این جلسه، ارائه راهکارهایی از سوی مسئولین برای تداوم پایداری باشگاه پویندگان تلاش است تا بتوانیم این افتخار به دست آمده را حفظ کنیم و نگذاریم این تیم به سرنوشت خلیج و پاس، دچار شود.

سپهدار خدادادی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات هیئت فوتبال شهرستان مرودشت، در ادامه این جلسه، ضمن ابراز گلایه از مسئولینی که با تأخیر آمدند و آنهایی که در جلسه حضور نیافتند، گفت: اعتقاد دارم در جلسات، نباید به تعریف و تمجید بپردازیم بلکه باید انتقادات و گلایه های خود را مطرح کنیم تا از طریق برطرف کردن آنها، پیشرفت حاصل شود.

وی ادامه داد: جمع حاضر، عصاره ای از اثرگذارترین مسئولین شهراست، بنابراین باید خروجی آن نیز ملموس و اثرگذار باشد نه اینکه مثل زمان تیم خلیج، مسئولین تنها به گرفتن عکس یادگاری با این تیم، اکتفا کنند و خبری از کمک های مادی و معنوی نباشد.

خدادادی ضمن تأکید بر نقش تبلیغاتی فوتبال گفت: هنوز شهرستان مرودشت باوجود اینکه قطب اول کشاورزی است و جاذبه های بسیاری دارد، در کشور ناشناخته است و حتی تخت جمشید ما را به اسم شیراز می شناسند، در حالی که با حضور تیم فوتبال این شهرستان در لیگ کشور و حمایت از این تیم، می توان نام آن را در کشور مطرح نمود.

این عضو هیئت فوتبال شهرستان افزود: جاشکی نمی تواند یک تنه، تمام بار این تیم را به دوش بکشد و باید مسئولین شهرستان نیز به کمک او بشتابند. در بسیاری از شهرستان ها، شهرداری، حامی تیم های فوتبال است مثل شهرداری یاسوج و …، اما شهرداری مرودشت حتی همان یک زمین ساده ای که در ابتدای این شهر وجود داشت را تبدیل به پارک کرد و دل فوتبالیست های این شهر را خون نمود.

وی بیان داشت: شهرداری با نفوذ خود در زمین های اطراف شهر، می تواند با استفاده از نظر کارشناسان یک زمین مناسب برای ورزشکاران راه اندازی کند، تا به عنوان جایگزین زمین فوق الذکر استفده شود.

خانم ده خیری، عضو هیئت مدیره باشگاه پویندگان تلاش مرودشت نیز در ادامه گفت: همیشه خداوند را بخاطرداشتن دامادی مثل پیمان جاشکی، شکر کرده ام و یکی از مشوقان او در این راه هستم.

وی ضمن تشکر از حضور مسئولین، گفت: حضور مسئولین را به فال نیک می گیریم و امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا در این حوزه به پیشرفت های خوبی برسیم.

سپس، همت عمادی، از دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه پویندگان تلاش نیز اظهار داشت: استعدادهای بسیاری در این شهر وجود دارد باید برای شکوفایی آنها، تلاش شود. این تیم، آبروی شهرستان است و باید همه بکوشند تا مرودشت مثل همیشه، در زمینه ورزش، نمونه باشد.

در ادامه، رضا صالحی، سرمربی تیم پویندگان تلاش مرودشت، به بیان دیدگاه های خود پرداخت و ابراز داشت: سال ۸۵ که مربیگری تخت جمشید را به عهده داشتم، حتی مسئولین استان فارس، به من گفتند خودت را به سختی نینداز، اما مسئولین شهر گفتند که از تیم حمایت خواهند کرد. ما نیز راه خود را ادامه دادیم ولی متأسفانه هیچ کمکی از سوی آنها نشد، به نحوی که ما برای رفتن به مسابقات نیز مشکل داشتیم و صبح مسابقه به محل اسکان رسیدیم که حتی خبرنگار صداو سیما که برای مصاحبه با ما آمده بود، وقتی این مسئله را شنید، فکر می کرد ما قصد شوخی با او را داریم!

این مربی باسابقه فوتبال ادامه داد: بنده در شهر بابک کرمان نیز مربی بوده ام. ورزشگاه اختصاصی آنها دارای ۳ زمین اختصاصی است، در حالی که به اندازه یک کوچۀ مرودشت، نمی توان از آن فوتبالیست بیرون کشید.

صالحی بیان داشت: کار پیمان جاشکی، نیاز تعریف و تمجید ندارد و عملکرد تیم در مسابقات، بهترین گواه برای اثبات بزرگ بودن کار انجام شده، می باشد. ما کار خود را انجام دادیم ولی ناراحتیم که به دلیل بازی در سعادت شهر، فرصت میزبانی را عملأ از دست می دهیم. زمین مرودشت، از سوی فدراسیون تأیید نخواهد شد و باید مسئولین به فکر ترمیم آن، باشند.

وی گفت: پیشنهاد می دهم که با همکاری نماینده، شهرداری، خیرین و … حداقل یک زمین چمن مصنوعی راه اندازی شود چرا که به علت کیفیت بد این زمین، ما به نسبت دهه ۶۰، شاهد یک افت محسوس در زمینه بروز پدیده در فوتبال مرودشت هستیم.

سپس علیمیرزا استواری، پیشکسوت فوتبال شهرستان مرودشت، ابراز داشت: مشکلات زیاد است و متأسفانه از این همه جلسه، نتیجه ای حاصل نشده است. اگر جاشکی ها، حمایت نشوند، این تیم نیز به سرنوشت خلیج دچار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولین، نه تنها در برابر جاشکی، بلکه در برابر ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش در این شهر، مسئول هستند. اگر میلیاردها صرف شود، دیگر امثال احمدی ها بر نمی گردند و مسئولین باید پاسخگو باشند.

اداره ورزش و جوانان مرودشت با تمام ظرفیت خود، از پویندگان تلاش حمایت می کند
سپس مصطفی کشاورز، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت به بیان توضیحات خود پرداخت و گفت: در صحبت هایی که با پیمان جاشکی داشته ایم، به وی خاطرنشان کرده ایم که خود را متولی بداند و ما نیز تمام پتانسیل هایی که در اداره وجود دارد را در اختیار وی قرار می دهیم.
IMG_2439
وی ادامه داد: امروز، پویندگان تلاش، با تولد خود، بسیاری از چالش های ما را حل کرده است. بسیاری از بازیکنان سال های پیش ما، از این شهر رفتند و الآن از وضعیت آنها هیچ اطلاعی نداریم. باید از خود بپرسیم که این بازیکنان چه شدند؟ چرا در شهرخود نماندند؟

کشاورز بیان داشت: الآن که فرد پرتلاشی همچون پیمان جاشکی، بدون هیچ گونه چشمداشتی، به میدان آمده، باید همه دست به دست هم بدهند و او را یاری کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت در پاسخ به انتقادات وارد شده به زمین های فوتبال شهرستان و کارشناسی نبودن زمین فوتبال مجموعه غدیر، گفت: ما در حال حاضر دو زمین فوتبال داریم که یکی تختی است، که بابت زمین آن، هر از گاهی باید به دادگاه مراجعه کنیم چراکه تاکنون چند نفر ادعای مالکیت آن را داشته اند.

از سوی دیگر، در مجموعه غدیراحداث ۴ زمین، پیش بینی شده بود که متأسفانه به دلایل بسیار، این امر محقق نشد و همین زمین فعلی را نیز با هزار ترفند توانستیم احداث کنیم.

این مسئول ورزشی شهرستان مرودشت، ابراز داشت: در یک شهری مثل سعادت شهر که ورزشکاران ما مرتبأ از امکانات آن سخن می گویند، ۱۵% اعتبارات شهر، در ورزش هزینه می شود در حالی که یک دهم ما نیز نیستند و مخاطب چندانی ندارند.

کشاورز ادامه داد: شاید خواست خدا بر این بوده است که زمین ورزشگاه تختی، تا همین حد هم دوام آورده است، چرا که با این حجم استفاده، حتی اگر زمین آسفالت هم باشد، دوام زیادی نخواهد آورد.

وی ابراز داشت: ما در حال حاضر در بخش روستایی نیز با مشکل روبرو هستیم و باید تلاش کنیم که زیرساخت ها را فراهم کنیم تا دیگر از نظر سخت افزاری دچار مشکل نباشیم.

مصطفی کشاورز خاطرنشان ساخت: باید  به سمت افزایش سرانه و قرار دادن ورزش در سبد هزینه خانوار پیش برویم و در این راه باید مجموعه شورای شهر و شهرداری، اقدام  به احداث اماکن ورزشی شهرداری نموده و شرایط اخذ زمین را برای اداره ورزش تسهیل نمایند چرا که الآن حتی اگر اعتبار ساخت خوابگاه ورزشی را نیز داشته باشیم، زمینی در اختیار نداریم در حالی که طبق مصوبه دو سال پیش شورای شهر، دو هزار متر زمین باید به صورت رایگان در اختیار اداره ورزش قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه، داریوش احمدی، شهردار مرودشت به بیان سخنان خود پرداخت و گفت: گلایه های بیان شده، از گذشته وجود داشته اند و همچنان ادامه یافته اند و برای رسیدن به یک راه حل مشخص، باید افرادی که به صورت میدانی در زمینه ورزش فعالیت می کنند، خواسته های خود را به صورت دقیق و مشخص بیان کنند و سهم هرکس مشخص شود که این سهم ها هم نباید آرمانی باشد.

وی در پاسخ به انتقاد وارده در مورد تغییر کاربری زمین فوتبال ابتدای شهر، ابراز داشت: پارک شهر را تحت فشار قرار داده ایم که خدمات ورزش ارائه دهد و درصورتی که نتواند این کار را بکند روش دیگری در پیش می گیریم و امتیازی از آن خواهیم گرفت و نمی گذاریم حتی یک سانتی متر از سرانه ورزشی کم شود.

پس از شهردار مرودشت، نوبت به رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان مرودشت رسید که به بیان نظرات خود بپردازد. وی ابراز داشت: پس از مشخص شدن کادرفنی و هیئت مدیره باشگاه، باید برنامه و چشم انداز زمانی مشخص شود و هدف بر حفظ تیم در لیگ دسته سه و در مرحله بعد به دنبال صعود به لیگ دسته دو باشیم.

عمادی ادامه داد: باید از افراد صاحب نظر در هیئت مدیره استفاده شود که حرف و عمل آنها، یکی باشد تا بتواند حاشیه های تیم را جمع کنند. مصوبات نیز باید رسانه ای شده تا پیگیری از طریق آنها انجام شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیارد اعتبار از فصل ۱۸۰ بودجه، علاوه بر اعتبار حاصل از فصل ۲% نفت و گاز، از طریق نماینده شهرستان، جذب شده است که می تواند باعث تحول خوبی در امور شهرستان شود.

در ادامه، استواری، عضو شورای شهر مرودشت بیان نمود: فوتبال پرجمعیت ترین و پرمخاطب ترین ورزش است، ما نیز سرمایه دار کم نداریم، فقط لازم است اداره ورزش و هیئت فوتبال به عنوان متولی، آنها را دور هم جمع کنند.

وی افزود: انتظار داریم باشگاه پویندگان تلاش، از بازیکنان بومی در تیم خود استفاده کنند، همانطور که تیمی مثل فولاد خوزستان با تکیه بر نیروهای بومی خود، امسال توانست تیم های بزرگی همچون پرسپولیس و استقلال را پشت سر بگذارد.

در این میان عابدین عمادی، بیان داشت با نماینده، از وزیر ورزش، پاراف گرفته ایم تا بتوانیم هزینه احیای این زمین را اخذ کنیم.
IMG_2433
سپس فریدون اتابکی، رئیس شورای شهر مرودشت اظهار نمود: مرودشت در عرصه ورزش سرآمد است و ما نیز در جلسه ای که با حضور رئیس عالی شوراهای استان داشته ایم، درخواست نمودیم که علاوه بر سرانه عمومی ورزش، نسبت به جمعیت ورزشکار این شهرستان، بودجه اختصاصی نیز از آنها بگیریم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، نیازمند بسیج تمامی ادارت مرتبط هستیم تا بتوانیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم. تحولات خوبی در شهرداری در حال شکل گیری است که جای تقدیر دارد.

اتابکی افزود: در حال حاضر مشکل ورزش و فوتبال این است که متولی اسپانسرینگ ندارد در حالی که سرمایه گذاری در ورزش، نیاز روز جامعه است چراکه ورزش اولین ابزار برای پیشگیری از اعتیاد است و شورای شهر، تمام قد پای کار خواهد ایستاد.

در ادامه احسان برومندی، مسئول دفتر نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تقدیر از عوامل باشگاه پویندگان تلاش در جلسه شورای اداری شهرستان، اولین کاری است که باید صورت گیرد تا همه مسئولین شهر، این تیم و خواسته ای آن را بشناسند و برطرف کردن آن را در اولویتن خود قرار دهند.
IMG_2447
وی افزود: از رئیس هیئت فوتبال شهرستان نیز می خواهیم که برنامه خود را در قبال این تیم، اعلام کند تا مسئولین نیز با وظایف خود آشنا شوند.

پس از آن، نوبت به علی اکبر همت، عضو شورای شهر رسید تا صحبت های خود را بیان نماید. وی ضمن تجلیل از مقام شهید خانمیرزا استواری، ابراز داشت: مطمئنأ آقای چراغپور تمام جوانب را سنجیده و به این شهر آمده است و خدمت ایشان عرض می کنم که مرودشتی ها با غیرت و قدرشناس هستند و اعتماد وی را بی پاسخ نمی گذارند.

مهدی توکلی، سردبیر افتخاری نشریه عصر مرودشت نیز گفت: این شهرستان با داشتن ۴ نشریه و بیش از ۲۰ سایت و وبلاگ فعال، ظرفیت خوبی در بعد رسانه دارد که از آن در جهت حمایت از تیم پویندگان تلاش، استفده خواهد شد.

وی افزود: ضمن تشکر از زحمات پیمان جاشکی، یادآوری می کنم که کسی در جنگ پیروز است که خودش را با تمامی شرایط، هماهنگ کند، بنابراین باشگاه پویندگان با توجه به وضعیت موجود و با استفاده از سیاست های مالی انقباضی و توجه به فوتبال پایه، می تواند نتیجه مطلوب را به دست آورد.

جعفری، معاون اجرایی فرماندار مرودشت، سخنران بعدی این جلسه بود که ضمن تجلیل از بانیان این باشگاه، بر نقش علم در کسب موفقیت تأکید کرد و گفت: بخشی از موفقیت تیم، به علم مربی باز می گردد و بخش دیگری از آن نیز به علم مدیریت باشگاه.

وی افزود: باید مجموعه مدیریتی این باشگاه تقویت شود و از افراد صاحب نظر در این حوزه استفاده شود.

جعفری همچنین خاطر نشان ساخت: دست فرمانداری در اختصاص دادن بودجه های جاری، بسته است و نیاز است که ردیف های بودجه برای فراهم ساختن زیرساخت ها، تعریف شود، بنابراین هرچه این باشگاه نیازهای خود را سریعتر اعلام کند تا در مورد آنها اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه منصور عمادی، کارشناس روابط عمومی فرمانداری مرودشت، به بیان پیشنهادات خود پرداخت و گفت: نیاز است که شورای ورزش مجددأ فعال شود و فردی نیز به عنوان رابط از سوی این باشگاه به فرمانداری معرفی شود تا امور اداری باشگاه با سهولت بیشتری پیگیری شود.

هر خدمتی که به جوانان بشود، «کار خیر» است
پس از مسئولین، نوبت به پیمان جاشکی رسید تا به بیان سخنان خود بپردازد. وی با بیان اهمیت نقش فوتبال در معرفی یک منطقه و همچنین گسترش ورزش در جامعه گفت: این جوانان، مثل فرزندان و نزدیکان ما هستند و هر قدمی که در راستای خدمت رسانی به این قشر وسیع جامعه انجام شود، «کار خیر» است.

وی به سوابق جلال چراغپور نیز اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به دانش و شخصیت این مربی بزرگ، تنها می توان گفت که این لطف خدا بوده است که فرصت همکاری با وی، نصیب باشگاه پویندگان شده است.

جاشکی ادامه داد: علل ناکامی تیم های خلیج و پاس در سال ۸۵ را مورد بررسی قرار داده ایم و می کوشیم آنها را برطرف کنیم تا خود دچار آنها نشویم.

وی بر اهمیت راه اندازی آکادمی فوتبال این باشگاه تأکید نمود و گفت: با ایجاد چنین فضاهایی می توانیم مطمئن باشیم که فرزندانمان در محیط هایی مناسب، پرورش می یابند.

پس از شنیدن نقطه نقطه نظرات حاضرین، جلال چراغپور، مربی کهنه کار فوتبال کشور، به بیان گزارشی از فعالیت های خود پرداخت و گفت: از فرودگاه مستقیمأ به ورزشگاه رفتم و بر سر تمرین تیم حاضر شدم تا کوچکترین فرصتی را از دست ندهم. همچنین تمام زمین های این منطقه را نیز مورد بررسی قرار داده ام.

وی ادامه داد: از تیم امید این باشگاه نیز ۵ نفر را به تیم بزرگسالان اضافه کردیم و از مسئولین باشگاه نیز خواسته ام تا هر فردی که می تواند به تیم کمک کند را در این باشگاه جمع کند.

این مربی باسابقه فوتبال، خاطر نشان ساخت: تیم فعلی فولاد خوزستان که در لیگ برتر قهرمان شد را به کمک همایون شاهرخی و حسین فرکی پایه ریزی نمودیم و برنامه هایی که جهت تکمیل زیرساختها به این باشگاه ارائه شد، به نحوی بود که توانست بستر این موفقیت را در بلند مدت فراهم کند.

چراغپور به هزینه مورد نیاز جهت حضور در لیگ دسته سه کشور نیز اشاره نمود و گفت: برای صعود به مرحله دوم و ماندن در لیگ، نیاز به هزینه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان می باشد که اگر برنامه ریزی جهت زمین و دیگر امکانات، از سوی مسئولین انجام نشود، باعث سقوط تیم و هدر رفتن این هزینه می شود.
IMG_2450
در این میان عابدین عمادی به هزینه در نظر گرفته شده برای خرید امتیاز لیگ دسته دو فوتسال در سال گذشته اشاره نمود و گفت: این هزینه همچنان موجود است و می توان از آن جهت رفع نیاز فوتبال شهرستان، از طریق احداث زمین چمن مصنوعی نمود.

جراغپور درپایان گفت: فوتبال مرودشت، در حال حاضر مثل غریقی است که از آب گرفته شده و باید قدم به قدم برای احیای آن تلاش شود و شما مسئولین نیز باید مراحل احیای فوتبال این شهر را قدم به قدم طی کنید تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

مسئولین باشگاه همچنین درخواست نمودند که در صورت امکان، خرید امتیاز لیگ دسته دو کشور از سوی نماینده، پیگیری شود و رایزنی های لازم در فدراسیون فوتبال انجام گیرد.

حواشی جلسه:
*جلسه به دلیل تأخیر شهردار، معاون فرماندار ، رئیس شورای شهر و رئیس دانشگاه پیام نور،با یک ساعت و نیم تأخیر آغاز شد.

*در این میان برخی از مسئولین رکورد تأخیر را شکستند و پس از گذشت ۲ ساعت، به جلسه ملحق شدند.

*تأخیر به وجودآمده باعث شد که صحبت های دو نفره، گرم شود از جمله گفتگوهای رضا صالحی و علیمیرزا استواری، احسان برومندی و علی اکبر همت و …

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر