۴:۵۹:۳۰ - پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳
گفتگو با امیدرضا رحیمی، ورزشکار مرودشتی مبدع سبک “پاوررنجر جنگاوران”
جناب رحیمی، لطفأ تاریخچه ای از هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران را جهت آشنایی مخاطبان، بیان نمایید. رحیمی: هنر رزمی ابزاری است برای شخصیت سازی و روشن گری روح و ذهن انسان که این نگرش بر رفتار مؤدبانه و فروتنانه تأکید می کند، در حالی که شخصیت قوی و شجاع که در مقابل بی عدالتی ها

Untitled-1جناب رحیمی، لطفأ تاریخچه ای از هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران را جهت آشنایی مخاطبان، بیان نمایید.
رحیمی: هنر رزمی ابزاری است برای شخصیت سازی و روشن گری روح و ذهن انسان که این نگرش بر رفتار مؤدبانه و فروتنانه تأکید می کند، در حالی که شخصیت قوی و شجاع که در مقابل بی عدالتی ها و گناهان با عزم راسخ مبارزه کنند را می سازد. این هنر رزمی برای اولین بار در ایران و جهان ابداع گردیده است که با توکل به ایزد منّان با آموزش عمومی و علمی کاربردی هنرهای رزمی و دفاع شخصی، آمادگی لازم را برای یاری قائم موعود و تحقّق بخشیدن به اهداف عالیه ایشان فراهم آورد.

 

هنر زیبا و فلسفی پاوررنجر جنگاوران بر پایه فلسفه و اصول دین مبین اسلام و هماهنگی با فرهنگ و جامعه ایرانی توسط ااینجانب در سال ۱۳۸۷ پایه گذاری شده و پس از چند سال تلاش بی شائبه و زحمت های فراوان شبانه روزی جهت آموزش عموم مردم ایران و جهان پا به عرصه ورزش نهاده و به عنوان یک ورزش و هنر رزمی مستقل و کاملاً ایرانی فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

 

به طور مختصر عرض نماییم که این هنر رزمی در ۱۶ مایگاه فلسفی/ روانشناسی/ عرفانی و اسلامی و… می باشد که هر مایگاه دارای فلسفه مخصوص به خود هست که سیر تحولی و تکاملی خود واقعی انسان از مرحله تولد تا مرگ و جاودانگی را در ۱۶ مایگاه ، که هر مایگاه از نظر فیزیکی و فیزیولوژی دارای فرم خاص و سلاح های مربوط به خود می باشد را تشریح می کند.

 

هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران تأکید بر روح و روان و عقل و منظق سالم همراه با علم و دانش مدرن روز را دارد و اندیشه و منطق و استدلال هنرجویان و همراهان خود را برای رسیدن به معنویت و مراحل انسانی در زندگی دنیوی و اُخروی تقویت و آماده می نماید.

 

هدف از آموزش این هنر رزمی آشنایی هنرجویان از مرحله پایه با حقایق اجتماعی شدن و رشد و باروری فرهنگی جهت مقابله با شبیخون های فرهنگی جهان غرب و گسترش دادن روحیه جوانمردی و ایثار در اقشار مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می باشد.

 

این هنر رزمی تلفیقی از روح سلحشوری ایرانی با عرفان اسلامی همراه با علم مدرن و این یعنی درک عمیق تعالیم اسلامی می باشد.

 

عرفان اسلامی در همه ابعاد زیبا و بزرگش، از همه جای این هنر رزمی می تراود و وجود و جان همراهانش را می پروراند.

IMG_5344

معنی هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران چیست؟
رحیمی: هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران به معنی قدرت و تمرکز در دفاع و سرعت و تخصص در حمله و جنگاوری می باشد. در این هنر رزمی هنرجو می آموزد که چگونه در مقابل حریف با قدرت و تمرکز و سرعت و تخصص دفاع کند و در نهایت بر حریف غلبه کند.

 

بر خلاف نام جنگاوری ما بنا نداریم که آغاز کننده جنگ و درگیری باشیم که این عمل با روحیه ورزشکاری و اساس و ریشه این هنر رزمی منافات دارد. ما هنر رزم می آموزیم که در مسیر و راه صلح و دوستی و ایجاد امنیت و آرامش در درون جامعه و خانواده ها گام برداریم و در اصل ریشه و اصالت این هنر رزمی برای جنگ نیست بلکه برای به دست آوردن قدرت و دفاع از حریم انسانی و عزت و شرف میهن اسلامی عزیزمان می باشد.

 

در اصل برداشت اصلی از هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران این می باشد که قدرت به روح انسان آرامش و امنیت می دهد و صلح و دوستی به وجود می آورد.

 

تفاوت هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران با دیگر رشته ها در چیست؟

رحیمی: به جرأت می توانیم بگوییم و در عمل هم ثابت کنیم که این ورزش و هنر رزمی با تمام ورزش های موجود در جهان متفاوت است.

 

اکثر سبک هایی که در ایران اسلامی عزیز مشغول فعالیت می باشند برگرفته از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، چین، کره و… می باشند که از آداب و فرهنگ همان کشورها اخذ گردیده است.

 

برخی از سبک هایی که ابداعی ایرانی هم می باشند در تشریح ارکان و ریشه سبک خود طبیعت ایران و ورزش های سنتی و بومی ایرانی و برخی هنرهای انفرادی و… را مورد بحث قرار داده اند، امّا هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران با همه این سبک ها متفاوت می باشد چرا که پایه و اساس این هنر رزمی برخلاف دیگر سبک های موجود در ایران و جهان، فلسفه های اسلامی و انسانی، فلسفه هستی و نیستی، سلسله حالات و تغییر فیزیکی، فیزیولوژی و پسیکولوژی انسان از بدو تولد تا زمان مرگ را در ۱۶ مایگاه تشریح می کند و دارای ریشه و اساس کاملاً ایرانی و باستانی از لحاظ لغات و اصطلاحات، تکنیک ها و کاتاها، سوگندنامه مخصوص به خود، آرم و نشان های خاص خود و تشریح فلسفه کلی هر آرم و نشان و حتی تشریح کلی رنگ های به کار رفته در هر آرم و نشان از نظر روانشناسی، پزشکی و… می پردازد و از نظر فیزیکی دارای فرم های خاص و سلاح های مربوط به خود و دفاع شخصی و مبارزات آزاد و نیمه آزاد نیز می باشد.

9

شیوه مبارزات در این هنر رزمی چگونه است؟
رحیمی: هدف اصلی از مبارزه در این هنر رزمی، مبارزه با جهل و نادانی و همچنین مبارزه با نفس امّاره می باشد و به طور کلّی شیوه مبارزات در این هنر رزمی در ۴ سیستم می باشد:

 

A)    سیستم مبارزاتی آزاد

B)    سیستم مبارزاتی نیمه آزاد

C)    سیستم مبارزاتی سلاح ها که خود شامل ۶ بخش می باشد

D)    سیستم مبارزاتی دفاع شخصی که خود شامل ۳ بخش می باشد

 

جایگاه هنر رزمی پاوررنجر جنگاوران در ایران چگونه است؟
رحیمی: پایه گذاری این هنر رزمی از سال ۱۳۸۷-۱۳۸۶، آغاز گردیده و از سال ۱۳۸۹ پس از چند سال تجزیه و تحلیل و بررسی شروع به فعالیت نموده است. در طی مدتی کوتاه از فعالیت این هنر رزمی و به طریق تبلیغات وسیع و ایجاد یک وبسایت رسمی و جذب نماینده در شهرستان ها و استان ها، رشد سریع و گسترده ای در این هنر رزمی به وجود آمد که در حال حاضر به صورت رسمی و فعال در ۱۸ استان و ۲۷ شهرستان کشور مشغول به فعالیت و آموزش می باشند و هر روز شاهد پیشرفت و ارتقاء این هنر رزمی در سطح کشور می باشیم.

MVI_440512-28-22

این هنر رزمی در حال حاضر زیر نظر چه سازمانی می باشد؟
رحیمی: در کشور ایران این هنر رزمی به عنوان یک موسسه رسمی و حقوقی با اخذ مجوز و تأییدیه از وزارت ورزش و جوانان و قوه قضاییه – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور رسمی مشغول به فعالیت می باشد که با عنوان موسسه هنرهای رزمی و کونگ فو نیرو جنگاوران با شماره ثبت ۳۱۰۵۳ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۱۹۵۵ به ثبت رسیده و مشغول به فعالیت می باشد.

 

همچنین در چندین سازمان جهانی و پژوهشگاه هنرهای رزمی نیز به ثبت رسده است و نیز قصد مستقل کردن این هنر رزمی در ایران زیر نظر فدراسیون مربوطه و وزارت محترم ورزش و جوانان به طور رسمی را داریم.

 

صحبت پایانی؟
رحیمی: از شما که این فرصت را در اختیار این حقیر قرار داده اید متشکرم. همچنین از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و به خصوص شهرستان مرودشت و هیئت محترم کونگ فو استان فارس و شهرستان مرودشت، شورای اسلامی شهرستان مرودشت، مربیان و مسئولان و بانیان امر سازندگی فکری و فیزیکی جوانان برومند در این مرز و بوم تقدیر، تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون را از درگاه خداوند منان برایشان خواستارم.

آخرین کلام…

رحیمی: از تمامی همراهانم که در فراز و نشیب های ورزشی مرا یاری داده اند و همیشه دیوار محکمی برای خستگی های من بوده اند نهایت احترام و ادب را دارم و از همه آنها می خواهم در همه حال و همه جا از الطاف الهی نا امید نشده و همیشه به استعانت از روح سالار شهیدان به آینده امیدوار و عاشق ایران اسلامی باشند.

پایگاه اینترنتی:
www.powerrangerjangavaran.com


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر