۸:۱۵:۳۹ - یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان مرودشت
گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مرودشت با حضور مدیر کل ستاد دیه استان فارس، امام جمعه شهرستان مرودش، ریاست دادگستری، دادستان، رییس زندان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت و تعداد کثیری از مسئولان شهرستان در سالن فرهنگیان برگزار گردید. سیدبهنام موسوی؛ خبرگزاری ایرنا- مدیر کل ستاددیه استان فارس مبلغ ۵ میلیاردتومان

IMG_5807.JPGDDDD7

گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مرودشت با حضور مدیر کل ستاد دیه استان فارس، امام جمعه شهرستان مرودش، ریاست دادگستری، دادستان، رییس زندان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت و تعداد کثیری از مسئولان شهرستان در سالن فرهنگیان برگزار گردید.

سیدبهنام موسوی؛ خبرگزاری ایرنا- مدیر کل ستاددیه استان فارس مبلغ ۵ میلیاردتومان به ستاد دیه شهرستان مرودشت کمک کرد.

 

علی اصغر تراب پور مدیر کل ستاد دیه استان فارس در ایین گلریزان ازاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مرودشت اظهار داشت :در حال حاضر ۱۲۸۰نفر زندانی مربوط به جرائم غیر عمد در استان فارس وجود دارد که زیبنده جامعه مسلمان واستان ولایت مدار فارس نیست که این همه زندانی جرائم غیر عمد داشته باشددر حالیکه استان تهران با این همه عظمت تنها ۸۰۰نفر زندانی مربوط به جرائم غیر عمد دارد.

تراپ پور درادامه تصریح کرد: شهرستان مرودشت همواره در بحث کشاورزی وپرداخت زکات مقام اول کشوری را داشته و امیدواریم که خیرین این شهرستان در جهت ازدسازی زندانیان جرائم غیر عمد کمک های شایانی داشته باشند ودر این زمینه انفاق مالی مناسبی از خود به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: ستاد دیه استان فارس در جمع‌آوری وجوهات نقدی خیران تابع سیاست دیه کشور است و مبالغی که در شهرستان‌ها جمع‌آوری شده است در یک چرخه شفاف و سالم برای آزادسازی زندانیان استفاده می‌شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس افزود: ستاد دیه دارای اساسنامه‌ای است که برابر آن تمام زندان‌های سراسر کشور پس از جمع‌آوری وجوهات نقدی از آیین گلریزان آن مبالغ را به مرکز استان ارسال می‌کنند و مبالغ جمع‌آوری شده از گلریزان براساس تعداد محکومینی است که در شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند.

 

تراب پور همچنین افزود: سال گذشته خیران ۴۴۰میلیون ریال، به گلریزان مرودشت کمک کردندوبا اعتباری بالغ بر ۲میلیارد وهفتصد میلیون تومان از ستاد دیه استان در غالب وام های طولانی مدت و کمک های بلا عوض زمینه ازاد سازی ۵۱نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم نمود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس در ادامه سخنانش تصریح کرد:ستاد دیه  استان فارس امسال نیز مبلغ ۵میلیارد تومان اعتبار در جهت کمک به ازاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مرودشت اعطا خواهد نمود.

 

در ادامه اشکان کمالی رئیس زندان مرودشت نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط ستاد دیه این استان به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان و همچنین تقدیر از خیران نیک‌اندیش اظهار داشت: ۱۲۰نفراز زندانیان مرودشت دارای جرایم غیرعمد بوده که منتظر کمک شما خیران هستند.


وی اضافه کرد: سال گذشته خیران مرودشتی بیشترین مساعدت را به جشن گلریزان در بین شهرهای این استان داشته‌اند که امیدواریم امسال نیز با همت شما خیران مقام نخست را در جمع‌آوری وجوهات نقدی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبر علی احمدی  امام جمعه مرودشت نیز در آیین گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان گفت: حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد کار بسیار باارزشی است اگرچه شاید سایر زندانیان نیز به همکاری و کمک نیاز دارند.

 

امام جمعه مرودشت ابراز داشت: هر سال در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور با حضور مسئولان و خیران هر منطقه و شهرستان جشنی به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود و اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده است.

 

احمدی تصریح کرد: انفاق، بخشش، دستگیری از مستمندان، نیازمندان، زندانیان، فقرا و گرفتاران دستور و سفارش اسلام است وازاد سازی زندانیان در حقیقت بهانه ای برای تمرین مالکیت نفس وازاد سازی از اسارت  هوای نفس وشهوات انسانی می باشد.

 

وی افزود: همگی ما دارا و فقیر، زندانی و غیر زندانی وسیله امتحان هستیم و باید مواظب باشیم در این امتحانات پیروز و سربلند بیرون بیاییم و با کمک های خود به این زندانیان در واقع علاوه بر ازادسازی انان زمینه ازاد سازی خود از مادیات وخواهش های نفسانی را رقم زده وبزرگترین افتخار برای ما از بین بردن باطل وکمک در جهت بدست اوردن حق ضایع شده می باشد.

 

امام جمعه مرودشت تصریح کرد: بندگان خدایی که به خاطر جرائم غیرعمد زمانی طولانی را به دلیل مبالغ کم در زندان می‌مانند ممکن است گاهی اوقات نظام خانواده آن‌ها به خاطر مبالغ کم از یکدیگر بپاشد.وکمک شما خیرین به انان علاوه بر خوشحالی این خانواده ها خود نیز یک نوع کمک در جهت جلوگیری از فرصت سوزی زندانیان درون حبس می باشد .

 

نماینده ولی فقیه در مرودشت ادامه داد: خداوند به خیران خیر بدهد که در سال گذشته کمک‌های خوبی به این مراسم داشتند و خیران نیک‌اندیش بدانند خوشحال کردن بنده مؤمن خدا سبب خشنودی خدا و امام زمان می‌شودوزمینه ساز بهترین باقیات وصالحات انان نیز محسوب می گردد.

 

علی فاتحی ریاست دادگستری شهرستان مرودشت نیز در ادامه افزود:در حال حاضر تعداد ۱۲۰نفر زندانی جرائم غیر عمد شامل تصادف ومهریه ومحکومین مالی در زندان مرودشت تحمل حبس می نمایند که همواره چشم انتظارهمت والای خیرین نیک اندیش وکمک های همشهریان خداجوی می باشند.

 

وی در ادامه نیز ضمن تشکر از ستاد دیه استان فارس که با توجه به رسالت سازمانی خود وبهره مندی از کمک های خیرین در قالب مراسم های گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد وبا پشتوانه کمک های دولتی سهم شایانی را در ازاد سازی این قبیل از زندانیان داشته است ازمردم نیز تقاضا داشت که در جهت خوشحالی خانواده های این زندانیان وبازگرداندن انان به اغوش گرم خانواده هایشان تمام تلاش خود را درجهت رها سازی وازادی زندانیان بکار گیرند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر