۱۶:۲۷:۱۷ - پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
یک حاشیه در یادبود “شب بخارا”
در «شب شهریار عدل» که توسط مجله «بخارا» در تالار اجتماعات کانون زبان فارسی برگزار شد، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در حالی که در فهرست سخنرانان قرار نداشت و در اواخر برنامه در سالن حضور یافت، به عنوان یکی از سخنرانان روی سن رفت. ایسنا- وی با بیان این که به دلیل

1441184310724_IMG_9471

در «شب شهریار عدل» که توسط مجله «بخارا» در تالار اجتماعات کانون زبان فارسی برگزار شد، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در حالی که در فهرست سخنرانان قرار نداشت و در اواخر برنامه در سالن حضور یافت، به عنوان یکی از سخنرانان روی سن رفت.

ایسنا- وی با بیان این که به دلیل انتشار نکاتی در «یادنامه عدل» مجله «بخارا» از علی دهباشی درخواست کرده که در این مراسم توضیحاتی را ارائه دهد، گفت: شهریار عدل، شهریار دل‌ها بود و هرکس فکر می‌کرد بیش از دیگری به او نزدیک است و همه را دوست داشت و کسی نبود که با او کار کرده باشد و این آرزو را نداشته باشد که بار دیگر با وی همراه شود. به خاطر دارم از سال ۱۳۸۰ که من از مرحوم دکتر شیرازی درخواست کردم که در نقشه‌برداری تخت جمشید حضور داشته باشم و او من را به مرحوم عدل وصل کرد، از همان زمان به اتفاق شهریار به سازمان نقشه‌برداری کشور رفتیم واین همکاری‌ها ادامه پیدا کرد تا پیش از فوت وی.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به انتشار دو مطلب در یادنامه عدل که وی را مستلزم به ارائه توضیحات کرده است، افزود: احساس من این است وقتی یک بزرگی از جمع ما می‌رود، باید بیشتر به سمت وحدت و همگرایی رفت تا این که کسی در ذهن خودش چیز دیگری فکر کند و آن را بیان و منتشر کند.

وی گلایه خود را از انتشار مطلب صفحه ۷۰ با این مضمون که «وقتی فهرست هیأت امنای تخت جمشید منتشر شد از بقال تا بزاز در آن بود، اما نام مردی که تخت جمشید را جهانی کرده است، نبود» آغاز کرد و توضیح داد: کافی بود از دستگاه انتخاب هیأت امنا یک پرسشی مطرح می‌شد. در برنامه چهارم توسعه نوشته شده که اعضای هیأت امنا چه کسانی باید باشند. بالاترین مقام استان، استاندار، معاون عمرانی، شهردار، شورای شهر و… باید حضور داشته باشند و در انتها دو تن از خبرگان هم در این گروه عضو باشند.

طالبیان با بیان این که به کار بردن این الفاظ مخصوصاً در مجموعه‌ی بزرگی مانند بخارا خوب نیست، گفت: ما یک خانواده فرهنگی هستیم. وقتی بزرگی از بین ما می‌رود، سعی می‌کنیم اخلاق و رفتار او را الگوبرداری کنیم. وی با همه دوست بود از من تا دیگر بزرگواران. من باید این توضیح را بدهم که هم بنده و هم اعضای مجموعه تخت‌جمشید به او پیشنهاد کردیم، اما مرحوم عدل ترجیح‌اش این بود که عضو هیأت امنای بم باشند، و ما هم به نظر او احترام گذاشتیم. پس یادمان باشد وی خودش نخواست که عضو هیأت امنای تخت جمشید باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر