۲۰:۱۳:۰۰ - پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
داریوش احمدی: رویکرد شهرداری مرودشت در سال ۹۴، فرهنگی خواهد بود+ تصاویر
شهردار مرودشت در نشست خود با جمعی از فعالان رسانه ای مرودشت، از رویکرد فرهنگی این مجموعه در سال آینده خبر داد.   به گزارش “پارس دشت”، داریوش احمدی شهردار مرودشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله «اقتصاد مقاومتی»  در سالی که گذشت، بیان داشت: وجود مشکلات مالی در سطح کلان کشور

IMG_3909
شهردار مرودشت در نشست خود با جمعی از فعالان رسانه ای مرودشت، از رویکرد فرهنگی این مجموعه در سال آینده خبر داد.

 

به گزارش “پارس دشت”، داریوش احمدی شهردار مرودشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله «اقتصاد مقاومتی»  در سالی که گذشت، بیان داشت: وجود مشکلات مالی در سطح کلان کشور به طور کلی و در سطح شهرداری مرودشت به طور خاص،  توجه به این اصل را در برنامه ریزی های مالی و عمرانی بیش از پیش لازم می ساخت.

 

وی همچنین به نقش مهم «فرهنگ» در توسعه اشاره کرد و گفت: هر فرهنگی برای گسترش و بقای خود، نیازمند بسترسازی است و به همین دلیل تلاش مجموعه شهرداری بر این بود که در سال ۹۳ به دنبال ایجاد بسترهای موردنیاز در سطح شهر بپردازد که «زیبا سازی محیط شهری»  از جمله این اقدامات است.

 

شهردار مرودشت ضمن تأکید بر پتانسیل اجتماعی بسیار بالای مرودشت ابراز نمود: توانمند سازی مناطق حاشیه ای شهر، دایر نمودن «خانه های محله» و «فرهنگسرا»،  ایجاد فضاهای تفریحی، راه اندازی ۴ پارک در نقاط مختلف شهر و …، از جمله اقداماتی است که شهرداری مرودشت به منظور متعادل سازی فضای اجتماعی شهر  پیگیری خواهد نمود.

 

احمدی همچنین تصریح کرد: بر این عقیده هستیم که «شهر را یک نفر نمی سازد بلکه یک تیم آن را می سازد» و انتقاد را نشانه «حرکت» می دانیم بنابر این از تمامی نظرات و پیشنهادات استقبال نموده و نقدهای دلسوزانه و حمایت ها و  … را همگی برای پیشرفت شهر لازم می دانیم.

 

در ادامه این جلسه، خبرنگاران به بیان نظرات خود پرداخته و سوالات خود را در زمینه های مختلف از شهردارمطرح نمودند.

IMG_3911
به گزارش “پارس دشت” جلال معینی، پیشکسوت مطبوعات مرودشت به یکی از مشکلات پیش روی شهروندان اشاره کرد و بیان نمود: بعضی از ادارات اقدام به حفاری کوچه نموده، هزینه هایی از مردم اخذ می نمایند ولی نسبت به ترمیم آن مناطق اقدام نمی کنند که تبعات ان به عهده شهرداری می باشد و ضروری است که شهرداری این مسئله را پیگیری کند.

 

دکتر احمدی در پاسخ به این هشدار بیان ساخت: قبلأ برخی از ادارات، برای حفاری های خود از مردم هزینه می گرفتند و در پایان سال اقدام به پرداخت تعهدات خود به شهرداری می کردند اما از سال آینده فقط شهرداری متولی این کار خواهد بود.

 

ایمان شریفی مدیرسایت «سلام مرودشت» نیز از کم توجهی به منطقه شصت متری در سال های گذشته گلایه کرد و گفت: برخی نقاط شهر که نیاز کمتری به آسفالت داشتند، روکش شدند اما در این منطقه اقدامی نشد در حالی که نیاز است به مناطق محروم تر توجه بیشتری شود و امکانات مورد نیاز از جمله فرهنگسرا در این نقاط فراهم شوند.

 

مهدی توکلی سردبیر هفته نامه عصر مرودشت نیز از شهردار مرودشت درخواست نمود که هرجا گرهی در کار شهرداری افتاد، از رسانه ها استفاده کنند تا کار مردم سریع تر انجام گیرد.

IMG_3910

آسفالت و روکش معابر مرودشت و چند سوال…
مشکلات پیش آمده در آسفالت ۱۷ شهریور و نحوه اولویت بندی مناطق در بحث آسفالت شهر، از جمله سوالاتی بود که خبرنگاران در مورد آن از شهردار، توضیح خواستند.

 

داریوش احمدی نیز در پاسخ به سوالات مطروحه گفت: در اجرای پروژه آسفالت شهر، بیش از ۲۵۰ هزارمتر مربع از سطح معابر آسفالت شد که تنها در بخش بسیار ناچیزی مشکل بروز کرد. وی افزود: هرچند که معتقدیم نباید حتی همین میزان کم از سرمایه های شهروندان نیز هدر رود ولی در بروز مشکل آسفالت ۱۷ شهریور عوامل مختلفی دخیل هستند.

 

احمدی به برخی از این دلایل اشاره کرد و گفت: حفاری منطقه آسفالت توسط یکی از ادارات، خیس شدن زیرسازی قبل از ریختن آسفالت توسط ساکنین و ترکیدگی لوله آب از مشکلاتی بود که زمان اجرای پروژه اتفاق افتاد.

 

همچنین پس از ریختن آسفالت نیز علیرغم اینکه مأموری برای جلوگیری از تردد اتومبیل ها تا قبل از خشک شدن آسفالت قرار داده بودیم، متأسفانه برخی بدون توجه به این قضیه و با توسل به زور از این معبر عبور کردند و باعث تشدید مشکلات شدند.

 

احمدی ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد بدون توجه به این مسائل بر چند دفتر فنی-مهندسی فشار آوردند و از آنها خواستند که تنها از همان نقطه نمونه برداری شود که اگرچه خوشبختانه آزمایشات نشان دهنده کیفیت مناسب آسفالت بود ولی این رفتار کارشناسانه نبود.

 

شهردار مرودشت در خصوص اولویت بندی مناطق نیز گفت: برای افزایش کیفیت کار، پیش از آسفالت کردن یک منطقه،  باید زیرسازی، لبه گذاری، جدول بندی و … منطقه مورد نظر انجام شده باشد، از این نظر تمام نقاط شهر وضعیت مشابهی ندارند.  برخی  مناطق از جمله ۶۰ متری حتی از نظر بافت نیز مشکل دارند و قبل از اجرای پروژه نیاز است که معابر نیز به طور اصولی پاکسازی شوند؛ هرچند که شهروندان برخی مناطق نیز درخواست روکش داشتند که به حق هم هست.

 

وی افزود: با این حال مراحل اولیه کار از جمله زیرسازی و جدول گذاری ۶۰ متری انجام شده که به دلیل سرمای هوا، بقیه پروژه بعد از عید دنبال خواهد شد.

 

داریوش احمدی خاطر نشان ساخت:  شهریورماه برای تصویب بودجه ۳ میلیاردی جهت آسافالت شصت متری؛ نامه ای را تقدیم شورا کردیم که هنوز مجوز این کار به دست ما نرسیده است.

 

شهردار مرودشت تأکید کرد: با این وجود در ۶۰ متری پروژه هایی همچون لوله گذاری کانال انجام با هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان اجرا شد که نقش مهمی در حفظ بهداشت و سلامت آن منطقه داشت.

 

این مسئول اجرایی مرودشت ادامه داد: بنده از تمام صندوق های شهر رأی داشته ام و از نظر اخلاقی نیز خودم را ملزم به خدمت رسانی یکسان به تمام نقاط شهر می دانم و هیچ تفاوتی بین شهروندان در ارائه خدمات وجود ندارد ولی باید توجه داشت که اولویت های هر ناحیه از شهر متفاوت است.

 

عدم تصویب بودجه سال ۹۴ شهرداری توسط شورای شهر تا پایان سال
بهفر حیدری نائب رئیس خانه مطبوعات مرودشت در خصوص بودجه شهرداری در سال گذشته و سال پیش رو از شهردار درخواست توضیح نمود. داریوش احمدی در خصوص میزان بودجه سال ۹۳ شهرداری و تحقق آن گفت: در سال ۹۳ بودجه بر روی مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بسته شد که خوشبختانه تا آخر دی ماه محقق شد و شهرداری مکمل بودجه خود را تا سقف ۳۰ میلیارد تومان به شورای شهر ارائه نمود.

 

شهردار مرودشت به ویژگی بودجه سال گذشته نیز اشاره نمود و ابراز داشت: خوشبختانه در سال گذشته کسری بودجه نداشتیم و برخلاف بسیاری از سال ها که ۴۰% بودجه عمرانی شهرداری محقق نمی شد و بخش عمده تحقق بودجه در بخش جاری شود، امسال این اتفاق رخ نداد.

 

وی توضیحاتی نیز پیرامون بودجه سال ۹۴ شهرداری ارائه کرد و ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری بر روی ۵۰ میلیارد تومان است که هنوز به اعتقاد بنده شایسته شهری مانند مرودشت نیز و فاصله زیادی تا سطح مطلوب دارد.

 

شهردار مرودشت در خصوص عدم تصویب بودجه سال ۹۴ نیز گفت: شهرداری ملزم است تا اول بهمن ماه بودجه را تقدیم شورای شهر کند که بدون تأخیر این کار را انجام دادیم و دفاعیات خود را برای ارتقای بودجه مرودشت به ۵۰ میلیارد را به شورای شهر ارائه نمودیم ولی شورای شهر نیز بنا به دلایلی رقم های کمتری را پیشنهاد داده اند.

 

احمدی میزان بودجه اختصاص داده شده به بخش فرهنگ را نیز ۵% کل بودجه عنوان کرد.

 

بهبود ارتباط شهرداری با فعالان فرهنگی در سال ۹۴
عبدالصمد سلیمانی مسئول واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تأکید بر استفاده از نظرات کارشناسان فرهنگی و هنری در برنامه های فرهنگی شهرداری و مباحث زیباسازی و طراحی فضای شهری بیان داشت: ارتباط مجموعه شهرداری با ادارات مرتبط با فعالیت های این سازمان و استفاده از نظرات تخصصی آنها از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به ترمیم دارد.

 

وی همچنین گفت: متأسفانه علیرغم ظرفیت های شهرستان مرودشت، فضاهای فرهنگی متناسب با آن توسعه نیافته اند و امروز احداث سالن اجتماعات درخور شهروندان، ایجاد سکوهای سیمانی جهت اجراهای خیابانی و بهره گیری از تلویزیون های شهری در زمان پخش سریال های مورد علاقه مردم و یا مسابقات ورزشی به وسیله نصب صندلی و سکو در پارک ها، از جمله نیازهای مردم شریف مرودشت است.

 

داریوش احمدی در پاسخ به این مسئله اظهار داشت: از انجایی که مقوله «فرهنگ» بسیار سنگین و تخصصی است، در سال آینده کمیته ای متشکل از نمایندگان شهرداری و کارشناسان و صاحب نظران تشکیل خواهد شد تا در زمینه های فرهنگی و زیباسازی شهر بحث و تصمیم گیری شده و نظرات نهایی به صورت یک سند راهبردی تصویب شود.

 

وی گسترش فرهنگسراها را نیاز اساسی شهر دانست و گفت به طور کلی می توان گفت : در این زمینه کاری انجام نداده ایم .

 

داستان هایی به نام «آسفالت کوشک» و «شهرک مهدیه»
شهردار مرودشت در خصوص سوالات و انتقادات مطرح شده در خصوص آسافالت روستای کوشک توسط شهرداری مرودشت نیز اظهار داشت: دفن زباله، به دلیل حساسیت های اجتماعی و سیاسی، یکی از مهم ترین چالش های شهرداری هاست که هم اکنون بیش از ۱۲ شهرداری نیز با آن دست به گریبانند.

 

به همین دلیل و  در راستای خدمات رسانی به اهالی شریف و بزرگوار روستاهای کوشک و رشمیجان، شورای سوم طرحی را مصوب کرد و طبق آن شهرداری مرودشت ملزم شد که در برابر این لطف مردم منطقه فوق الذکر، خدماتی را به آنان ارائه کند و زیرسازی و لبه گذاری معابر نیز در همان زمان انجام شد.

 

وی ادامه داد: بعد از جابه جایی شورا و شهرداری، این اقدام پیگیری شد و قسمتی از معبر چلوی گلزار شهدای کوشک آسفالت گردید که هزینه آن نیز دریافت شد.

 

احمدی گفت: برخی بدون اطلاع از اصل ماجرا انتقاداتی به شهرداری وارد کردند که پس از ارائه مستندات قانع شدند ولی عده ای بدون توجه به این توضیحات بر مواضع خود پافشاری نمودند درحالی که تمام مستندات به بازرسی استانداری ارائه گردید و با در نظر گرفتن دو مورد از اختیارات قانونی و صریح شهردار، اقدام شهرداری مرودشت بدون اشکال اعلام شد.

 

شهردار مرودشت خاطرنشان ساخت: همین مسائل باعث شده که شهرداری به مسئله خدمات رسانی به شهرک مهدیه که زمانی جزء شهر بوده و در اتفاقی نادر به روستا تبدیل شد! ورود نکند.

 

بازگشایی تقاطع ۶۰ متری و دولت آباد به دستور شورای ترافیک
دکتر داریوش احمدی در بخش دیگری از جلسه، به بیان توضیحاتی در خصوص بازگشایی تقاطع دولت آباد و ۶۰ متری پرداخت.

 

وی گفت: تصمیم گیری در خصوص تعبیه دوربرگردان در یک معبر، طبق اصول فنی بسیار دقیق از جمله طول معبر، ورودی و خروجی، فاصله معبر تا دوربرگردان و … انجام می شود که با در نظر گرفتن این موارد می توان گفت بازگشایی این تقاطع، به سود مردم منطقه نخواهد بود.

 

شهردار مرودشت افزود: علیرغم مخالفت شهرداری، بنا به دلایلی، شورای ترافیک شهرستان که متشکل از چند نهاد شهرستان است، دستور به بازگشایی این تقاطع داد و شهرداری نیز علیرغم غیرفنی بودن این مسئله، ملزم به اجرای مصوبه فوق گردید.

 

شهرداری مرودشت، نیازمند معاونت فرهنگی است
در ادامه جلسه شهرام صالحی کارشناس مطبوعات، آگهی و تبلیغات اداره ارشاد اسلامی مرودشت به بیان نقطه نظرات خود در بخش فرهنگ پرداخت و گفت: با توجه ویژگی های خاص جمعیت شهرستان مرودشت، جای خالی «معاونت فرهنگی» در ساختار تشکیلاتی شهرداری احساس می شود.

 

وی افزود: ارتباط فکری شهرداری با بیرون مجموعه کم است و روشن نیست فرآیند تولید فکر در این مجموعه چگونه صورت می گیرد و به همین دلیل بعضأ دیده می شود که برنامه های انجام شده، تکراری یا فاقد اثرگذاری لازم است.

 

صالحی ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر شهرداری با رسانه ها گفت: برخی از مشاورین معتقدند باید برای دور ماندن از حاشیه، از رسانه ها فاصله گرفت در حالی که این تفکر در عصر اطلاعات کاربردی نیست و می تواند باعث ایجاد اختلاف بین بخش های مختلف شود. بنابراین نیاز است روابط عمومی شهرداری فعال گردد.

 

تلاش برای حل معضل ترافیک مرودشت با احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر
معضل ترافیک و نقش شهرداری در برطرف کردن آن، از جمله مواردی بود که برخی از خبرنگاران به آن اشاره نمودند.

 

داریوش احمدی نیز در پاسخ به این انتقادات گفت: بحث ایجاد برش های عرضی و آزادسازی برخی از مسیرهای شهر، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

وی افزود: چند نقطه از شهر برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است که به زودی پیگیری های لازم در این مورد انجام خواهد گرفت و دیگر هیچ ساختمانی بدون در نظرگرفتن فضای پارکینگ، مجوز نخواهد گرفت.

 

ساماندهی گلزار شهدا، گسترش ورزش همگانی، مشارکت با سایر سازمان ها به منظور احداث نمایشگاه دائمی، و همکاری با نیروی انتظامی و فرمانداری به منظور جابه جایی کامیون ها از دیگر مواردی بود که شهردار مرودشت از پیگیری آنها در سال آینده خبر داد.

 

شهردار مرودشت در پایان به مسئله «شهربازی» اشاره کرد و گفت: علاوه بر محل نامناسب شهربازی، عدم اجرای تعهدات از سوی پیمانکارپروژه نیز باعث ایجاد تأخیر در این پروژه گردیده بود که با پیگیری های صورت گرفته، پیمانکار از سوی استانداری ملزم به رعایت مقررات و استانداردسازی این مجموعه گردید.

در پایان این جلسه نیز از خبرنگاران فعال شهرستان مرودشت، تجلیل به عمل آمد.

IMG_3912 IMG_3915


مطالب مرتبط:

معرفی ۴ خرداد به عنوان روز “مرودشت” در نشست خبری سپاه مرودشت

فرماندار مرودشت: عملکرد رسانه های مرودشت در جهت توسعه شهرستان و نظارت بر عملکرد مسئولین بوده است

نشست هیات رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با مدیر پایگاه جهانی پارسه- پاسارگاد

برگزاری جلسه شورای رسانه های مجازی مرودشت

  1. سید جاوید   اسفند ۲۸, ۱۳۹۳  

    چند سوال
    ۱-اگر شهرداری انتقاد را نشانه حرکت میداند پس چرا به نقدهای اخیری ک در سایتهای فعال شهر به این مجموعه شده(اسفالت کوشک و اولویت بندی اسفالت و ۱۷ شهریور و چاپ فعالیتهای شهرداری) سیاست عدم پاسخگویی را پیش گرفته و هیچگونه پاسخی به شهروندان مطالبه گر نداده است؟
    ۲-اگر تعریض خیابان ۱۷ شهریور با هدف تسهیل ترافیک بوده است پس چرا این خیابان به خیابان مدرس وصل نشده است؟
    ۳-علت فضای سبز نامناسب و پرهزینه(نخلها) خیابان ۱۷ شهریور چیست؟ایا شایسته تر نبود شهرداری این اشتباه خود را میپذیرفت و از نقد دلسوزانه عد ه ای از شهروندان تشکر میکرد و از مردم فهیم شهرستان بابت این اشتباه معذرت خواهی میکرد؟
    ۴-روشنایی و پیاده رو ۱۷ شهریور همچنان بلاتکلیف می باشد.همچنین رضایت ماکین منازل مسکونی ک قسمتی از انها تخریب شده است در پاره ای از ابهام قرار دارد و شهرداری باید شفاف سازی کند ک ایا ماکین این خیابان نسبت به اقدام شهرداری رضایت دارند و یا اینکه مجبور به واگذاری قسمتی از ملک خود شده اند.
    ۵-اگر خیس شدن خیابان ۱۷ شهریور قبل از ریختن اسفالت یکی از دلایل بی کیفیتی ان است شایسته و منطقی بود که شهرداری ریختن اسفالت را تا زمان خشک شدن مجدد خیابان به تاخیر بیاندازد و با اموزش ساکنین خیابان از انها بخواهد تا زمانیکه اسفالت انجام نشده است از ریختن اب خودداری فرمایند.
    ۶-شهرداری به جای استفاده از یک مامور جهت جلوگیری از رفت و امد بعد از اسفالت ریزی میتوانست از موانع استفاده کند.بنده به عینه دیدم ک تنها موانع استفاده شده کله قندی بود .باید از بلوکهای سیمانی بزرگ جهت بستن خیابان استفاده میشد.
    ۷-کیفیت بد اسفالت فقط مخصوص ۱۷ شهریور نبود.در روکش حافظ شمالی و گلستان شمالی و جنوبی و چندین مکان دیگر نیز اسفالت کیفیت بسیار پایینی دارد.ایا در این مکانها هم ساکنین خیابان را خیس کرده اند؟
    ۸-در خصوص اولویت بندی اسفالت معابر چرا دو محله متفاوت را با هم مقایسه میکنید.سوال این است ک چرا یک کوچه(ک یکی از اعضای شورا شهر ساکن ان می باشد) دوبار اسفالت و جدول گزاری میشود اما چندین کوچه کناری آن ک اتفاقا توسط شهردار قبلی زیرسازی و جدول کشی هم شده اند و حتی ساکنین انها هزینه هایی هم قبلا پرداخت کرده اند و سالها منتظر اسفالت هستن اسفالت نمیشود.همینطور چرا پل سر همان کوچه برداشته میشود.مگر کوچه ملک خصوصی است ک کسی با برداشتن پل سعی در بن بست کردن ان کند؟
    ۹-شهرداری چرا بطور واضح و شفاف درباره بودجه و هزینه ها صحبت نمیکند؟چرا مدارک را نشان نمیدهند؟چرا به شایعات مبنی بر دریافت پول از ازادسازی املاک ۱۱۰ و همچنین پتروشیمی جواب قانع کنند ه ای نمیدهد؟مثلا اینکه هزینه های اسفالتهای اخیر از کجا تامین میشود.
    ۱۰-اقای شهردار شما در زمینه فرهنگ اتفاقا اقدامی انجام دادین.شما چند ماه پیش یکی از فرهنگسراهای شهرستان را به بهانه بازگشایی خیابان گلستان شمالی بطور کامل تخریب کردین.متاسفانه کسی هم انتقادی نکرد.الان چندین ماه است ک فرهنگسرا تبدیل به یک زمین شده است و هیچ خبری هم از بازگشایی گلستان شمالی نیست و مطمینا این وضعیت تا چند سال اینده هم ادامه خواهد داشت.ایا شایسته نبود زمانی این فرهنگسرا را تخریب میکردید ک دیگر منازل مسکونی اطراف ان را هم خریداری کرده باشید و به طور همزمان همه را با هم تخریب میکردین؟اینطور چند سال بیشتر میشد از این فرهنگسرا استفاده کرد.جوابی دارید؟

  2. سید جاوید   اسفند ۲۹, ۱۳۹۳  

    ۱۱-درمورد آسفالت کوشک باید گفت که درمحافل غیر رسمی به نقل از شهرداری عنوان شده بود ک شورای قبل مبلغ مشخصی برای سه روستا درنظر گرفته بوده است اما الان شهردار عنوان کردن که دو روستا.
    شهرداری در زمان انتقادات مربوط به اسفالت کوشک کاملا سیاست عدم پاسخگویی به شهروندان را درنظر گرفتند و هیچ احترامی برای سوالات و شبهات ایجاد شده برای شهروند خود قایل نشدند و جالب است الان نیز از عبارت “برخی بدون اطلاع از اصل ماجرا” سعی در توجیه خود دارند.اقای محترم شهردار اطلاع رسانی در مورد مسایل شهرداری وظیفه روابط عمومی شهرداری است.متاسفانه روابط عمومی شهرداری در زمینه ی نصب پلاکاردهای حاوی پیام تشکر از شهرداری و همچنین چاپ اقدامات شهرداری (عکس از شهردار و بیل و کلنگ و …)بسیار قوی و فعال هستند اما یک سایت فعال ندارند.ایا شایسته نیست شهرداری در زمان چنین اتفاقاتی از طریق سایت روابط عمومی خود با شهروندان سخن بگویند تا شبهات برطرف شود؟حتی سایت های فعال در سطح شهر نیز خواهان پاسخگویی شما بودند و درخواست کردند که اگر مستنداتی در این زمینه دارید ارایه دهیدتا اطلاع رسانی شود اما شهرداری همچنان با بی احترامی نسبت به شهروند خود پاسخی ارایه ندادند(بنده و تعدادی دیگر از شهروندان باز هم در همین جا از شهرداری تقاضا داریم ک اگر مدارک و مستنداتی در این زمینه دارند ارایه دهید تا رفع اتهام از شما شود).
    ادعای شهرداری مبنی بر مصوبه شورای سوم درمورد ارایه خدمات به دو روستا توسط شورای فعلی کاملا رد شد و حتی ان را کذب محض نامیدند.و این امر همچنان پابرجاست مگر اینکه شهرداری مدارک تایید کننده ادعای خود را علنی کند.
    از طرفی تا جایی که بنده اطلاع دارم سایت دفع زباله شهر در اطراف روستای رشمیجان قرار دارد.و این ربطی به روستای کوشک ندارد و حتی کامیونهای حامل زباله نیز از داخل روستای کوشک عبور نمیکنند پس چه لزومی دارد برای این روستا هزینه ای درنظر گرفته شود؟از طرفی اولویت با رشمیجان است نه کوشک.شهرداری اگر تعهدی دارد و ادعایش راجع به مصوبه واقعیت داشته باشد باید اول در روستای رشمیجان هزینه میکرد.از طرفی این هزینه باید منطقی تر صرف میشد.مثلا صرف سروسامان دادن سایت دفع زباله میشد نه اینکه اسفالت کوچه و خیابان.بنده مدتی پیش با یکی از کشاورزان منطقه که مزرعه ایشان دقیقا کنار سایت دفع زباله قرار داشت صحبت کردم و مشکلاتشان را جویا شدم.ایشان بسیار ناراحت بودند و میگفتند ک به دلیل وجود زباله ها ،حیوانات موزی و مخصوصا دسته های بزرگ سگهای ولگرد اطراف ان وارد مزرعه من میشوند و محصول ذرت ان موقع ایشان توسط سگ ها لگدمال شده بود و بسیار ضرر دیده بودند.شهرداری میتواند بجای اسفالت خیابان گلزار شهدا کوشک اطراف سایت دفع زباله را فنس کشی تا قسمتی از مشکلات کمتر شود.اما بنظر میرسد اسفالت کوشک محبوبیت بیشتری نسبت به فنس کشی در منطقه دور افتاده سایت دفع زباله به ارمغان می اورد.
    از طرف دیگر اینکه ایا شهرداری به تعهدات مهمتر خود در گوشه های شهر که اکثر شهروندان به وضوح میبینند رسیدگی کرده است و یا فقط نسبت به تعهد خود به کوشک حساسیت دارد؟ایا این اقدام شما را در معرض اتهام کسب محبوبیت با بکارگیری بیت المال قرار نمیدهد؟
    ۱۲-یکی از ضروری ترین نیازهای شهر مرودشت در حال حاضر اکترونیکی کردن پرداخت کرایه های تاکسی میباشد.شهرداری چرا در این زمینه اقدامی انجام نمیدهد؟شهر مرودشت بدلیل موقعیت و نوع مسیر های ان با شهرهای دیگری مثلا شیراز قابل مقایسه نیست و در مرودشت اتوبوس خط واحد چندان کارایی ندارد.پس لطفا نگویید ک کارتی کردن تاکسی ها حتی درشیراز هم انجام نشده است.شیراز اگر تاکسی کارتی ندارد در عوض اتوبوسرانی قوی و همینطور به تازگی مترو دارد.از طرفی چرا نباید یک بار مرودشت زودتر از شیراز یک سرویس خاص را به شهروندان خود ارایه دهد؟کاش بجای هزینه سنگینی که صرف ساختمان بزرگ تاکسیرانی شد تاکسی ها کارتی میشدند.

  3. محمد دبیری   فروردین ۴, ۱۳۹۴  

    سلام ضمن تبریک سال نو و تشکر از اظهار نظر کاملتون دو مورد را خواستم اضافه کنم
    منم با اینکه ارگانها و نهادها باید پاسخگو باشند با شما موافقم اما در همین جلسه شهردار به صراحت اعلام کردن که باز کردن دور برگردان انتهای خیابان دولت آباد تحت فشارهای سیاسی بوده و حداقل ۲۵ نفر اونجا شاهد بودنکه گفتن اگر خون از دماغ کسی بیاد همه مقصر هستن متعجبم چرا این مورد در نظر شما نیومده با توجه به اینکه اهمیتش کمتر از مواردی که شما فرمودین نیست و این از ادمی که اینهمه دقت نظر داشته و تمام مواردو لحاظ کرده کمی عجیب هست.
    مورد دوم امیدوارم که همچین اظهار نظرهای پر و پیمانی را در مورد نوشته های سایر طیفهای سیاسی شهر هم ببینیم اونموقع میتونیم اطمینان داشته باشیم که داریم در مسیر درست حرکت میکنیم
    یه نکته هم برام جالبه چقدر متن این نوشته با کامنتهایی که قبلا تو سایت ندای مرودشت درج میشد شبیه هست.ممنون

  4. سید جاوید   فروردین ۴, ۱۳۹۴  

    اقای دبیری من یه شهروند هستم و فقد درمورد مسایلی که اطلاع دارم اظهار نظر میکنم.مطمینا تو این شهر اتفاقات مختلفی میفته که من اطلاع ندارم.منظورم اینه که شهروندی پیدا نمیشه که از همه نقاط شهر اطلاع کافی داشته باشه.کاش شهروندان همه مناطق شهر نسبت به مسایل پیرامونشون بی تفاوت نباشن تا مقوله ای مثه بریدگی انتهای دولت اباد از قلم نیفته.
    شهرداری بزرگترین ارگانی هست که با شهروندان درارتباطه و ارتباطشم مشهود و مستقیمه بنابراین اکثر شهروندان گوشه ای از اقدامات این نهاد رو میبینند و میتونن درموردش اظهار نظر کنن.از طرفی من به چشم ساسی به قضیایا نگاه نمیکنم.هرجا که ببینم اطلاع داشته باشم و بتونم نظر بدم حتما اینکارو میکنمحالا چ درمورد شهردار باشه و چ نماینده و چ فلان سازمان.از طرف دیگه مطالب سایت پارس دشت تنوع آنچنانی نداره و بیشتر به چندتا اداره محدود شده.و از طرفی هم تو این مطلب پارس دشت شده زبان شهردار برا توجیه های بیمنطق شهرداری.از طرف دیگه پارس دشت بعضی نظرات قبلی منو سانسور کرده و حتی همین نظرم بعد از ۵ روز تایید کرده.
    الان این چ ربطی داشت؟چرا بیخودی اسم ندا رو میارین، اصلا هم ارتباطی به ندا ندارم

  5. محمد دبیری   فروردین ۷, ۱۳۹۴  

    سلام سید جاوید عزیز. نگفتم ارتباطی به ندا دارید گفتم چقدر شبیه نظراتی هست که در سایت ندا گذاشته میشد. شما درست میگید سیاسی نمیبینید اما بویژه در سال جدید همه چیزو لطفا سیاسی ببینید

  6. جمشید   فروردین ۸, ۱۳۹۴  

    سید جاوید سلام.
    با استفاده از برهان خلف می توان ثابت کرد که شما با خود شهردار مشکل دارید و نه با عملکرد ایشان. اگر راست می گید یه نمونه نشون بدید که نسبت به عملکرد شهرداران سابق هم نقد داشته اید و در جایی انتقاد سالم کرده اید!!! و یا حتی نسبت به عملکرد سایر مسئولین!!!
    از حرف زدن و برچسب چسباندن شما به سایت پارس دشت هم تابلوئه که غرض ورزی می کنید. چرا نقد نکردید که گرفتن یا نگرفتن حقوق پرسنل شهرداری چه ربطی به تذکر به وزیر کشور داره؟ حتما می خواهید بگید از این قضیه خبر نداشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما که احتمالا شماره کفش شهردار را هم حفظ هستید بعیده خبر نداشته باشید.
    متاسفانه کار بجایی رسیده که شهردار نفس هم بکشه یه عده نان به نرخ موز خور! تمام مشکلات کره زمین را به اون نسبت می دن… دم خروس بیرون است برادر! بیرون است.

  7. سید جاوید   فروردین ۸, ۱۳۹۴  

    آقای دبیری من منظورتون رو از اینکه در سال جدید همه چی رو سیاسی ببینم متوجه نشدم.اگه منظورتون از دید سیاسی اینه که نسبت به اتفاقات اطرافم هوشیار باشم و ساده لوحانه به قضایا نگاه نکنم،حتما این توصیتون رو میپذیرم.مانند سالهای گذشته

  8. سید جاوید   فروردین ۸, ۱۳۹۴  

    آقا جمشید عزیز سلام.متاسفانه اینقدر فضای شهر الوده بازیهای سیاسی شده که اگر یه شهروند بیطرف چند تا نقد نسبت به یه موضوع کنه بهش برچسب غرض ورزی و تخریب میزنن.بنده نه با شهردار مشکلی دارم و نه با شهرداری.فقط چند تا نقد منصفانه به همراه چندتا سوال از مجموعه شهرداری کردم.همین.
    وقتی یه نفر درباره یه موضوع نقدی انجام میده درست نیس که نقدش رو به بهانه اینکه چرا قبلا دیگران رو نقد نکردی نپذیریم.شاید اصلا یه نفر از همین امروز تصمیم گرفته نسبت به مسایل اطرافش بی تفاوت نباشه.حتما شما هم با من موافقید که شهروند مطالبه گر مهمترین نیاز و باارزشترین ثروت یه شهر برای آبادانی اون شهره.پس باید با آغوش باز از کسی که نسبت به شهرش بی تفاوت نیست استقبال کرد نه اینکه بهش با تروشرویی گفته بشه که تا حالا کجا بودی.
    من دلیلی نمیبینم اینجا از کارهایی که قبلا انجام دادم اسمی ببرم.فقط همین رو بدونید که هیچوقت بی تفاوت نبودم و از طرفی هم من چندین سال اکثر ماهها بدلیل تحصیل و خدمت سربازی از مرودشت دور بودم.تازه بی تفاوت نبودن که فقط به نظر گذاشتن در یه سایت خبری خلاصه نمیشه و اینم بدونید که مدت زیادی نیست که سایتهای خبری در سطح شهر فعالیت دارن.
    من به سایت پارس دشت برچسب غیر واقعی نزدم.فقط گفتم مطالبشون محدود به چندتا اداره شده و اینکه پارس دشت شده زبان شهرداری برا توجیه خودشون که این حرفم بخاطر نوع نگارش این خبر و سانسورهایی از نشست شهردار با جمعی ازفعالان رسانه ای شهر بوده.سانسور شدن بعضی از نظرات قبلی بنده تو این سایت و همینطور تایید شدن نظر من بعد از۵ روز در اینجا هم تنها دفاع از خودم بوده و این جمله ای کاملا اخباری است که فک نکنم پشتش برچسبی باشه.
    درباره حقوق کارکنان شهرداری و تذکر وزیر کشور هیچ اطلاعی ندارم.
    معنی نان به نرخ موز خوردن رو اصلا نمیدونم و این اصطلاح رو برا اولین بار شنیدم.
    شماره کفش شهردار هم نمیدونم ولی حدث میزنم ۴۳ باشه.
    کاری به اهالی کره زمین و این حرفها ندارم و هرجا از مطلبی اطلاع داشته باشم و بدونم حق دارم اظهار نظر کنم حتما اینکارو میکنم.قرار نیست که یه شهروند عادی از همه مسایل شهر اطلاع داشته باشه.این وظیفه شهروندان هست نه یک شهروند.
    کاش بجای تهمت دم خروس و این حرفها شهردار یا کارکنان شهرداری و یا هر کس دیگه ای جوابی برا سوالات و نقدهای بنده داشت.
    درپایان سخنی رو از یه بزرگوار عنوان میکنم که میفرمایند:جدل زدن تا این حد ادامه پیدا نمیکرد اگر تنها یک طرف مقصر بود.

  9. بي طرف   فروردین ۱۰, ۱۳۹۴  

    سید جاوید تو کاملا سیاسی هستی
    برو یه فکری برای افکاره خرابت بکن

  10. جارچي   فروردین ۱۷, ۱۳۹۴  

    من برای شهرم متاسفم
    که یکی مثل سید جاوید در موردش تحلیل و بررسی میکنه
    واقعا …….هست…..

  11. جعفري   فروردین ۱۷, ۱۳۹۴  

    سید جاوید چرا حالا که از اوضاع خبر داری یه نقد درباره نماینده محترم یا یکی دیگه از مدیران شهر نمی نویسی تا بی طرفیت ثابت بشه؟ از نظر من هر کس فقط به شهردار گیر بده داره نوچه گی می کنه و سیاسی بازی در میاره…

  12. رضا   فروردین ۱۸, ۱۳۹۴  

    واقعا ادم متاسف میشه اخه هر مسئولی وظیفه داره کار انجام بده چرا اینقدر کارهای شهرداری را بزرگ جلوه میدین مگر مرودشت روستا بوده که اینقدر رو شهردار مانور میدین بابا این اقا داره مظلوم نمایی میکنه

  13. حمید   فروردین ۱۸, ۱۳۹۴  

    اقا رضا ظاهرا مطالبو هرطور خودت دوست داری تفسیر میکنی. یک نگاهی به این مطلب بنداز می بینی که گزارشه یعنی هرچیزی که توی جلسه اتفاق افتاده نوشتند. کاری که برای جلسه های دیگه مثل سپاه- فرمانداری- شورا و … هم انجام دادند. شما داری یکطرفانه و متعصبانه قضاوت میکنی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر