۱۴:۲۹:۵۱ - چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
آقای روحانی! پاسارگاد را محروم کنید
به گزارش طنین پاسارگاد، دکتر حسن روحانی برای انجام شانزدهمین سفر استانی راهی استان فارس شده است.در همین راستا و در جهت انتقال پیام مردم به رئیس جمهور با تعدادی از شهروندان پاسارگادی به گفتگو نشسته ایم تا خواسته های خود را خطاب به رئیس جمهور بیان کنند.   علی که شغلش کارگری است می

400_24_8612100032_L600

به گزارش طنین پاسارگاد، دکتر حسن روحانی برای انجام شانزدهمین سفر استانی راهی استان فارس شده است.در همین راستا و در جهت انتقال پیام مردم به رئیس جمهور با تعدادی از شهروندان پاسارگادی به گفتگو نشسته ایم تا خواسته های خود را خطاب به رئیس جمهور بیان کنند.

 

علی که شغلش کارگری است می گوید: من از رئیس جمهور می خواهم به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کند.

 

وی ادامه داد: امسال وضعیت اشتغال از سال گذشته (۹۳) بدتر است. من سال ۹۳ در هر ماه حداقل ۱۵ روز می توانستم سر کار بروم ولی الان همه کارها تعطیل شده اند و در سال ۹۴ اصلا کاری برای من پیش نیامده و حتی یک روز هم کار نداشته ام.

 

علی  ادامه می دهد: قبلا وضعیت به گونه ای بود که بالاخره هر روز که  به سرکار می رفتیم، می توانستیم ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان دستمزد بگیریم ولی الان با این وضعیت حاضریم برای ۱۵ هزار تومان هم سر کار برویم.

 

عباس که شغل آزاد دارد می گوید: تاکنون در دولت آقای روحانی کاهش تورم را احساس نکرده ایم و از رئیس جمهور می خواهم جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد.

 

محمد شهروند دیگر پاسارگادی که جوان بیکاری است  در پاسخ به این سوال که از رییس جمهور چه می خواهید نیز گفت: در شهرستان پاسارگاد هیچ صنعت و اشتغالی وجود ندارد،در شهرستان پاسارگاد بیکاری بی داد می کند وهمین باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان ومهاجرت از این شهرستان شده است، این شهرستان از جمله محروم ترین شهرستان ها در کشور است از ایشان می خواهم به این وضعیت رسیدگی کنند.

 

وی از نحوه توزیع سبد کالا نیز گلایه کرده و گفت:‌ متأسفانه در توزیع سبد کالا تبعیض قائل شده اند و اشخاصی هستند که نیازمند هستیم مشمول سبد کالا نشده ایم ولی کسانی را سراغ دارم که در ماه بیش از سه میلیون تومان درآمد دارند ولی سبد کالا می گیرند.

 

فردی دیگر که نخواست نام خود را اعلام کند به طنین پاسارگاد گفت: سال ۹۳ برای من و خانواده ام بدترین سال بوده است. وضعیت کار و … هم بسیار خراب است و من با اینکه حاضرم سخترین کارها را انجام بدهم از ابتدای امسال هیچ کار روز مزدی هم گیرم نیامده است.

 

وحید که شغلش کشاورزی است می گوید: کشاورزان شهرستان پاسارگاد مظلوم ترین مردم  هستند. محصولات آنها در زمان برداشت با کمترین قیمت از سوی دلالان خریداری می شود واز دولت محترم می خواهم که فکری به حال خرید تضمینی محصولات کشاورزی بکند که اگر  به این ترتیب پیش برود از چند سال دیگر کشاورزان دست از کار خود بر می دارند، چرا که واقعا کشاورزی  به صرفه نیست.

 

حسین یکی دیگر از شهروندان می گوید:حرف من به خطاب به رئیس جمهور این است که شهرستان پاسارگاد فقط نام بزرگی دارد و با توجه به اینکه روزانه میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر از داخل وحارج ازکشور می باشد ولی سود این همه حضور گردشگر برای شهرستان پاسارگاد چیست؟ چرا فکری به حال این شهرستان توریستی نمی کنند؟در امد حاصل از این همه توریست چرا خرج همین شهرستان نمی شود؟ لطفا رئیس جمهور محترم جوابگو باشد.

 

صادق دیگر شهروند پاسارگادی می گوید:طرح های عمرانی نیمه تمام زیادی در شهرستان پاسارگاد وجود دارد لطفا هیئت دولت در این زمینه اقدامی انجام بدهد.

 

کاووس که یک دانشجوست می گوید:بزرگترین اقدام و لطفی که رئیس جمهور می تواند برای این شهرستان انجام بدهد تبدیل این شهرستان از یک شهرستان برخوردار به یک شهرستان محروم هست که انصافا ظلم بزرگی در حق مردم مظلوم شهرستان پاسارگاد شده است،چرا که با برخوردار محسوب شدن شهرستان پاسارگاد تمام بودجه ها از این شهرستان گرفته شده است وهیچ حمایتی حتی از سرمایه گذاران هم نمی شود.

 

طنین پاسارگاد، در این گزارش تنها به سراغ چند تن از شهروندان پاسارگادی رفتیم که خواسته های خود را به رئیس جمهورشان گفتند.امیدواریم که در این سفر هیئت دولت به استان فارس و شهرستان پاسارگاد فکری به حال این شهرستان مظلوم داشته باشند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر