۴:۱۴:۲۹ - دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳
آبرسانی از خط دوم سد درودزن به شیراز تسریع شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های شدید تامین آب در شهر شیراز و روستاهای تابعه این شهرستان گفت: حل این مشکل تنها با تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز اتفاق می‌افتد.   جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز ، با

1392020719145271440633

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های شدید تامین آب در شهر شیراز و روستاهای تابعه این شهرستان گفت: حل این مشکل تنها با تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز اتفاق می‌افتد.

 

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز ، با اشاره به تذکر کتبی به وزیر نیرو درباره تسریع آبرسانی از خط دوم سد درودزن به شیراز اظهار داشت: «با توجه به محدودیت‌های شدید تامین آب در شهر شیراز و روستاهای تابعه راهی جز تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز وجود ندارد».

 

وی گفت: «هر چند وزارت نیرو در طول سال‌های گذشته کمک‌هایی به این خط داشته ولی این کمک‌ها پاسخگو نیست و باید حجم بیشتری را از منابع در بودجه برای این خط پیش‌بینی و از راه‌های مختلف برای تزریق منابع به این خط اقدام کرد».

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: «در صورتی که تا سال آینده این خط مورد بهره‌برداری قرار نگیرد از طریق چاه‌های آهکی نمی‌توان پاسخگوی رشد سریع تقاضا برای آب در شیراز بود».

 

عملیات اجرایی خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن با خرید و احداث ۱۵ کیلومتر از خط لوله این سد در مهرماه به اتمام رسیده و کلیه شیرآلات و تأسیسات این ۱۵ کیلومتر کامل شده است.

 

فعالیت این پروژه در مهرماه امسال در بخش احداث تصفیه خانه، تونل و مخازن سرویس در حال انجام بوده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. هزینه عملیات خرید و اجرای طرح حدود ۲ هزار میلیارد ریال بوده و مدت زمان اجرای پروژه ۴۸ ماه پیش‌بینی شده بود.

 

آب این سد، تامین‌کننده آب شرب شهرهای مختلف از جمله شیراز است که ۲۵ درصد کل نیاز شیراز را تامین می‌کند و با استفاده از دو خط لوله به این کلان‌شهر منتقل می‌شود.

 

  سد مخزنی درودزن در یکصد کیلومتری شمال غرب شیراز، بر روی رودخانه کر احداث شده است و با تنظیم حدود ۷۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال آب کشاورزی حدود ۴۲ هزار هکتار از اراضی بلوک رامجرد و حدود ۳۴ هزار هکتار از اراضی منطقه کربال و کناره مرودشت را تامین می‌کند.

  1. ;تشنه لب   اسفند ۵, ۱۳۹۳  

    ای داد. ای بیداد. چه کسی جلوی این شیرازی ها را میگیره؟ آب نداریم بخوریم. کشاورزی مون سوخت. والا بخدا شرم داره چقدر آب از ما می برین؟
    آقای برومند تو که میگی خیلی کارآمد هستی و نفوذ داری اگر راست میگی جلوی همکارات را بگیر که اب مردم را نبرند… آقای برومند… آقای …


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر