۴:۱۴:۳۹ - پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
آتش در زیستگاه خرس قهوه ای پاسارگاد+ تصاویر
حدود ۸۰ هکتار از گردنه خرسی پاسارگاد زیستگاه خرس قهوه ای در آتش سوخت. به گزارش طنین پاسارگاد، با وجود فاصله نسبتا زیاد این منطقه با شهرستان پاسارگاد، اکیپ‌های فرمانداری، بسیج،‌ منابع طبیعی و نیروهای مردمی به موقع در محل حاضر شدند  و توانستد بعد از ۱۲ ساعت تلاش این آتش را مهار کنند.  

حدود ۸۰ هکتار از گردنه خرسی پاسارگاد زیستگاه خرس قهوه ای در آتش سوخت.

به گزارش طنین پاسارگاد، با وجود فاصله نسبتا زیاد این منطقه با شهرستان پاسارگاد، اکیپ‌های فرمانداری، بسیج،‌ منابع طبیعی و نیروهای مردمی به موقع در محل حاضر شدند  و توانستد بعد از ۱۲ ساعت تلاش این آتش را مهار کنند.

 

 عمده پوشش گیاهی این منطقه را درختان ارژن، بنه و بادام‌وحشی شامل می‌شود.

 

 با توجه به آغاز فصل برداشت بنه این میوه کوهی و حضور  عشایر در این منطقه احتمال این که  عوامل انسانی وبهره برداران در این آتش سوزی نقش داشته باشند بسیار زیاد می باشد، هر چندتحقیقات درباره علت وقوع این حادثه ادامه دارد.

 

منطقه تنگه بلاغی وگردنه خرسی پاسارگاد به عنوان زیستگاه خرس قهوه ای محسوب می شوند واز طرفی با وجود خشکسالی ها ونبود آب و همچنین وقوع این آتش سوزی های عظیم، همگی تهدیدی برای خرس های قهوه ای این منطقه می باشند که جا دارد مسولان ومتولیان استانی فکری به حال این منطقه مهم زیست محیطی داشته باشند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر