۱۳:۴۹:۴۳ - یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴
آغاز ساخت نخستین مجتمع مکتب القرآن در پاسارگاد
  ساخت نخستین مجتمع مکتب القرآن در پاسارگاد در زمینی به مساحت هزار مترمربع آغاز شد.   خبرگزاری صدا و سیما- هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی ساخت مرحله اول این مرکز قرآنی از محل اعتبارات خیّرین مکتب القرآن ساز فارس تامین و پرداخت شده است.   برای اتمام این طرح بیش از یک میلیارد تومان اعتبارپیش

  xht_20584

ساخت نخستین مجتمع مکتب القرآن در پاسارگاد در زمینی به مساحت هزار مترمربع آغاز شد.

 

خبرگزاری صدا و سیما- هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی ساخت مرحله اول این مرکز قرآنی از محل اعتبارات خیّرین مکتب القرآن ساز فارس تامین و پرداخت شده است.

 

برای اتمام این طرح بیش از یک میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده است.

 

همچنین به گزارش وبلاگ رویدادهای پاسارگاد، طی مراسمی کلنگ ساخت اولین مجتمع مکتب القرآن در شهر مادرسلیمان مرکز بخش پاسارگاد به زمین زده شد. عملیات ساخت این مرکز آموزش قرآنی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع وبا بیش از ۵۰۰ متر مربع زیربنا ساخته می شود که در فاز اول آن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مجمع خیّرین مکتب القرآن ساز فارس تامین و پرداخت می گرددو  یک ریال نیز از اعتبارات دولتی برای ساخت این مجتمع ها هزینه نمی شود. وی افزود: برای اتمام این طرح بیش از یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

قابل ذکر است که زمین این مجتمع توسط فرزندان مرحوم حاج حشمت الله حاتمی و دختران حاج روح الله حاتمی وهمچنین فرزندان مرحوم تیمسارحاتمی از سرداران دوران دفاع مقدس به مکتب القرآن فارس اهدا شده است.

 

در همین راستا علیرضا حاتمی از فرهنگیان فرهیخته و از فرزندان حاج روح الله حاتمی در گفتگویی کوتاه در خصوص اهمیت مشارکت در امور خیر و عام المنفعه گفت: این مشارکت ها، صالحات و باقیات است و از اینکه زمین را به مکتب القران اهدا کردیم تا زمانی که نونهالان ودانش آموزان به کسب علوم قرآنی می پردازند ثواب و حسناتی هم به اهدا کنندگان و هم به امواتشان خواهد رسید. وی افزود: البته شهر ما نوپا است و به ساختمانهایی نظیر شهرداری، بخشداری، کلانتری، مدرسه و کتابخانه  نیاز است که مردم عزیز می توانند در این امور خیر، مشارکت کنند چرا که آنچه با رضا ورغبت وبرای رضای خدا می دهیم و در این امور صرف شود، ماندنگار است و مابقی رفتنی است
همچنین بانو مهین دخت حاتمی و حاجیه خانم حاتمی در خصوص اهداء بخشی از زمین اهدایی پدرشان به این امر خیر اظهار داشتند: امیدواریم که خداوند این هدیه را قبول کند و خیر آن به پدر ومادرمان برسد و توشه ای باشد برای آخرتمان و امیدواریم که موجب عاقبت بخیری برا ی پدر و مادر و خودمان قرارگیرد.

در مراسم اهداء زمین، همچنین فرزندان مرحوم حاج حشمت الله حاتمی حضور داشتند و همگی از اینکه خداوند به انان توفیق شرکت در این امر خیر را عطا نموده، خرسند و شاکر درگاه الهی بودند.
در آغاز عملیات این طرح، آقایان  طاهر ایزدی فرماندار پاسارگاد، حسینی مدیر مکتب القران فارس، رحیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد، شهردار مادرسلیمان، خانواده های حاتمی و جمعی از اهالی مادرسلیمان حضور داشتند.

در آیین آغاز عملیات این طرح، حسینی مدیر مکتب القرآن فارس گفت: در هرمنطقه و شهرستانی که فعالیت های قرآنی صورت می گیرد و زمینه این کار وجود دارد، مردم می توانند با واگذاری زمین برای این امر خیر، ما را در  ساخت مکتب القرآن یاری دهند.

حسینی افزود: اولویت ساخت مکتب القرآن با شهرستانهایی است که  قبلاً این پتانسیل در آن بوجود آمده و توانسته اند حرکتی را از خودشان نشان دهند و ظرفیت پذیرش مراکز قرآنی رادارند.

وی گفت: در حال حاضر در هیجده شهرستان ۳۲ مکتب القرآن وجوددارد که بیش از سه هزار دانش آموز پیش دبستانی تا پایه ششم ابتدایی دراین مراکزآموزشهای قرآنی را فرمی گیرند.

آقای حسینی همچنین بیان داشت: ساخت مکتب القرآن فقط برای یک گروه و یا طایفه خاص نیست و ما برای دانش آموزان اهل سنت نیز مکتب القرآن ساخته و آنان نیز مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند.

وی بابیان اینکه در شهر سعادت شهر یک مکتب القرآن فعال داریم که ساختمان آن استیجاری است گفت: با هماهنگی آقایان ایزدی فرماندار پاسارگاد و رحیمی رئیس آموزش و پرورش مقرر شده است تا زمین مورد نیاز برای ساخت مکتب القرآن در شهر سعادت شهر نیز دراختیار ما قرارداده شود.

7nu_20586

70kr_20589


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر