۴:۳۸:۱۹ - پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
آغاز کار برداشت گندم و جو آبی در ارسنجان
به گزارش دریافتی “ارسن نیوز” از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی ارسنجان ؛کار برداشت مزارع گندم  و جو آبی شهرستان در مجموع  به میزان ۸۱۰۰ هکتار با ۲۶ دستگاه کمباین سبک و سنگین با همکاری و نظارت کمیته برداشت گندم شهرستان شروع شد. مهندس هومان جلالی مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان درجلسه کمیته نظارت بر برداشت

به گزارش دریافتی “ارسن نیوز” از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی ارسنجان ؛کار برداشت مزارع گندم  و جو آبی شهرستان در مجموع  به میزان ۸۱۰۰ هکتار با ۲۶ دستگاه کمباین سبک و سنگین با همکاری و نظارت کمیته برداشت گندم شهرستان شروع شد.

مهندس هومان جلالی مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان درجلسه کمیته نظارت بر برداشت گندم شهرستان  بیان داشت: کار برداشت مزارع گندم در سطح ۵۰۰۰ هکتار با عملکرد متوسط ۸-۳ تن در هکتار که تاکنون ۷۵ هکتاراز اراضی  برداشت گردیده، آغاز و پیش بینی می گردد تا پایان بیش از ۱۶۰۰۰ تن گندم در شهرستان برداشت شود وهمچنین جو آبی در سطح ۲۶۰۰ هکتار با عملکرد متوسط ۵- ۵/۲ تن در هکتار که تاکنون ۵۲۰ هکتار از اراضی برداشت گردیده، که پیش بینی می گردد تا پایان به میزان ۶۰۰۰  تن جو آبی تولید گردد.

جلالی درباره خرید تضمینی محصولات گفت: در طول دوره برداشت با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان فنی مستقر در مراکز خرید، امسال مسوولیت خرید گندم بر عهده شرکت غله و بازرگانی، و بانک عامل پرداخت سپه می باشد که محل نحویل گندم در سیلوی شهرستان خواهد بود تا به نحو مطلوبی و بدون تضییع حق کشاورزان، شرایط خرید محصولات تسهیل و فراهم گردد.

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان  افزود: در سال زراعی جاری معیار توزیع نهاده ها، سوخت، ارایه تسهیلات و… به کشاورزان بر اساس گندم تحویلی به سیلوی شهرستان می باشد لذا از کشاورزان خواستاریم ضمن عدم همکاری با دلالان سود جو، گندم تولیدی و  مورد نیاز شهرستان را به سیلو تحویل نمایند تا از مزایای مربوطه  نیز  بهره مند شوند..

جلالی در پایان با اشاره به این نکته که ارسنجان هم اکنون با پدیده خشکسالی و بحران کم آبی شدیدی روبروست  توصیه کرد: باتوجه با اینکه کشت محصولات صیفی نظیر :گوجه فرنگی و ذرت دانه ای و.. آغاز گردیده، کشاورزان حتما نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام و از واریته (گونه) های زود رس با نیاز آبی پایین استفاده نمایند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر