۱۳:۳۱:۲۶ - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
اجحاف درحق کارگران و سکوت شورای شهر مرودشت
درخطبه های نماز جمعه دوهفته قبل سخنانی از زبان خطیب نمازجمعه نقل گردید که بسیار قابل تامل می باشند. ایشان دراین سخنان به یک سری تخلفات صورت گرفته شده در شهرداری مرودشت اشاره نمودند. براساس گزارشات خبرنگار نشریه استخر، یکی از تخلفات صورت گرفته شده دراین نهاد به عدم پرداخت کسورات قانونی بیمه شدگان کارگر

درخطبه های نماز جمعه دوهفته قبل سخنانی از زبان خطیب نمازجمعه نقل گردید که بسیار قابل تامل می باشند. ایشان دراین سخنان به یک سری تخلفات صورت گرفته شده در شهرداری مرودشت اشاره نمودند.

براساس گزارشات خبرنگار نشریه استخر، یکی از تخلفات صورت گرفته شده دراین نهاد به عدم پرداخت کسورات قانونی بیمه شدگان کارگر شاغل در شهرداری درزمان تصدی شهردارقبل وعدم واریز تمام آن وجوه به حساب سازمان تامین اجتماعی می باشد . قضیه ازاین قراربوده است که در دوران شهرداری قبل مبلغی از حقوق کارگران شهرداری بعنوان حق بیمه کسرگردیده بوده است ولی تمام این مبلغ به حساب تامین اجتماعی واریز نشده بود که این امر کارگران را در زمان بازنشستگی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد نمود وانصاف نمی باشد که کارگران زحمتکش شهرداری مرودشت که بعضا با حقوق ودستمزدهای ناچیز مشغول به کاربوده وبه امید بازنشستگی زحمت می کشند و اکنون با تخلف صورت گرفته شده به مشکل برخورد نمایندو حقوق بازنشستگی شان کسرگردد. دراین باره چند سوالی به ذهن متبادر می شود که انتظار می رود شهردار و شورا پاسخگو باشند؟

۱٫چرا تمام حق بیمه کسرشده از کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده بود. به فرض تصور خوش بینانه که وجوه کسر شده در شهرداری هزینه گردیده شده باشداین توجیه عذر بدتراز گناه می باشد که با کدام حکم شرعی وانسانی افرادی باعث پایمال شدن حقوق کارگران شده اند؟

۲٫ این مسئله درزمان شهرداروشورای قبل صورت پذیرفته است و از جناب آقای اتابکی وخسروی ویعقوبی که درشورای قبل حضورداشته اند وهم اکنون آقای اتابکی نیز رئیس شورای شهر مرودشت می باشند وبا توجه به اینکه ایشان شهره به سلامت نفس می باشند سوال می شود که آیا شما ازاین موضوع اطلاع داشته اید واگر اطلاع داشته اید چه اقداماتی درخصوص بازگرداندن این حقوق به کارگران انجام داده اید ؟ امیدواریم ازاین تخلفات که سر منشا تخلفات بزرگتری می باشد چشم پوشی نگردد واز آقای اتابکی وبقیه اعضای شورا انتظار می رود بعنوان نمایندگان مردم به وظیفه اصلی خود که همانا نظارت برحسن انجام امور است به نحواحسن عمل نمایند واز دخالت در اموری که خارج از وظایف شورا می باشد وباعث هدررفتن انرزی و وقت شورا می باشد بطور جد خودداری نمایند.

۳٫ اصل ونفس این کار حق الناس می باشد حتی اگر این مبالغ بخاطر کمبودهای مالی شهرداری در جاهای دیگر هزینه شده باشد. ولی جالب اینجاست افرادی که حق وحقوق کارگران را درست ادا ننموده اند اگر راست می گفتند از حقوق کارمندان که خود جزئی از آن بودند کسر می نمودند به عبارت دیگر “مرگ خوب است اما برای همسایه ”

درابتدا باید مسئولین مالی وقت پاسخگو باشند . این مسئله از دوحالت بیرون نمی باشد ، یا مسئولین ارشد مالی آن دوره ازاین امر بی اطلاع بوده ند که نشان از ضعف مدیریت می باشد که شایسته نیست چنین فردی این مسند و همچنین مسئولیت های در این رده را دراختیار داشته باشد ویا آن مسئولین از این امر مطلع بوده اند که در آن صورت خیانت محسوب می گردد و در این زمان نیزهرگونه کوتاهی در رسیدگی به علل موضوع وتوجیه آن از طرف هرشخص یا نهادی وعدم برخورد با متخلفین نیز خیانت به اعتماد مردم می باشد و خلاف شرع محسوب می گردد.

از شورای شهر و شهردار انتظار می رود که با متخلفین درهر پست ، مقام برخورد نمایند .چرا که تساهل وتسامح با متخلفین جفایی بزرگ به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد وهیچ کسی حق ندارد از این نظام مقدس برای خود سپر دفاعی بسازد !!

نکته آخر اینجاست که هیچ شخص حقیقی ویا حقوقی حق ندارد جلو رسیدگی به این مسئله ومسایل ازاین دست را بگیرد ودرهمین راستا نشریه استخر قصد دارد در جهت شفاف سازی در شماره های بعد به پیگیری این امور وموانع پیش روی رسیدگی به آنها بپردازد..

SAM_9358


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر