۱۹:۳۱:۵۶ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ارسنجان، آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی
خبرنگار ارسنجان، داور یزدانی- شهرستان ارسنجان که در ۱۲۰ کیلومتر شمال شرقی شیراز واقع شده وسعتی برابر با ۱۶۹۴ کیلومتر مربع از استان فارس و کشور را در بر گرفته است و ۱۶۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بلندترین قله آن دال نشین در سلسله جبال کوه خم با ارتفاعی معادل ۳۲۷۰ متر

شقسشد

خبرنگار ارسنجان، داور یزدانی- شهرستان ارسنجان که در ۱۲۰ کیلومتر شمال شرقی شیراز واقع شده وسعتی برابر با ۱۶۹۴ کیلومتر مربع از استان فارس و کشور را در بر گرفته است و ۱۶۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بلندترین قله آن دال نشین در سلسله جبال کوه خم با ارتفاعی معادل ۳۲۷۰ متر مربع می باشد این شهرستان که هر ساله میزبان هزاران مسافر نوروزی است دارای آب و هوای معتدل است و آثار باستانی فراوانی از جمله ایوان قدمگاه از دوره هخامنشیان و مسجد جامع و مدرسه علمیه سعیدیه از دوره صفویه و تپه باستانی تیموران و بند بست و طاق زیبای پیرباصفا و غار ضحاک در آن جای گرفته و جاذبه های گردشگری آن شامل جنگل های بناب، خلیل بیگ، تنگ شکن، کناره های دریاچه ختگان و چشمه سارها می باشد.

 

به تازگی نیز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در ۲۴ هکتار از جنگل بناب و اردوگاه شهید رجایی اقدام به ساخت سکو و ۴۰ آلاچیق و جایگاه تفریح با روشنایی کامل، آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی در کنار آب روان بناب نموده که جاذبه زیبایی به این منطقه بخشیده است و هزاران نفر از این مکان ها جهت استراحت استفاده می نمایند و اوقات فراغت و تفریح خود را در این مکان زیبا سپری می نمایند.

 

سوغات و صنایع دستی ارسنجان شامل رب انار، انار، آب نبات سنتی، و حلوای سین، قالی بافی و گیوه دوزی است و غذاهای محلی شامل آش انار، آش رشته، آش دوغ و فسنجان معروف ارسنجان است. به منظور پذیرایی از میهمانان نوروزی اداره آموزش و پرورش ارسنجان ۴ مکان اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی را تدارک دیده که میهمانان می توانند از این مکان ها استفاده نمایند.

 

اصغر رحیمی مسئول تعاون و رفاه مدیریت آموزش و پرورش ارسنجان گفت: این اداره آماده همه گونه همکاری با میهمانان می باشد و آنها می توانند با استفاده از مکان های در نظر گرفته شده عید امسال را در شهرستان ارسنجان سپری کرده و از جاذبه های گردشگری آن استفاده نمایند علاوه بر این مراکزی جهت راهنمایی مسافران در محل جنکل بناب و ورودی شهر ارسنجان در نظر گرفته شده است. همچنین ۵۰ هکتار از جنگل بناب ارسنجان نیز توسط منابع طبیعی به پارک جنگلی تبدیل شده که دارای ده ها سکوی سیمانی، روشنایی، نمازخانه و پارک کودک و سرویس های بهداشتی می باشد.

 

لازم به ذکر است که جنگل های ارسنجان عمدتاً از بادام کوهی، بنه، و کیکوم پوشیده شده که در فصل بهار منظره ای زیبا را باشکوفه های بادام کوهی به وجود می آورد و هر رهگذری را به خود جلب می نماید.

 

ضمناً در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ارسنجان معاون فرماندار ارسنجان خاطرنشان کرد با توجه به اهمیت تعطیلات نسبت به فعال کردن جایگاه های سوخت استقرار اکیپ های امدادی، اسکان مسافران، استقرار کشیک های ادارات و نهادها و نظارت کامل بر همه صنوف اقدامات لازم انجام گیرد و از مسئولین خواست به منظور رضایتمندی شهروندان و مسافران نوروزی ضمن تاکید بر تلاش و تعامل مسئولین ادارت و نهادها به بهترین نحو ممکن در ایام تعطیلات وظایف خود را انجام دهند.

 

در پایان قابل ذکر است که فرمانداری و شهرداری و ادارات و نهادهای شهرستان نیز علاوه بر مدیریت آموزش و پرورش پذیرایی میهمانان نوروزی را به عهده دارند.

منبع: هفته نامه مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر