۵:۳۶:۰۲ - سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳
از آتش نشانان پاسارگاد تجلیل شد+ تصاویر
به گزارش طنین پاسارگاد،هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است.در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی پرداخته بشود که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگر انسان ها می‌گذرند تا آنها بتوانند در امنیت زندگی کنند.   در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به

به گزارش طنین پاسارگاد،هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است.در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی پرداخته بشود که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگر انسان ها می‌گذرند تا آنها بتوانند در امنیت زندگی کنند.

 

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

 

محمد سکوت  در همایش تجلیل از آتش نشانان پاسارگاد،اظهار داشت: مردم از همکاری با این بخش  استقبال می کنند و باید میدانی باز شود و صد برابر نیروهای دولتی در بخش امداد و نجات داوطلب مردمی داشته باشیم.


شهردار سعادتشهر همچنین بر آموزش نیروها و تسلط به فناوری های روز تاکید کرد.


سکوت با بیان اینکه شهرداری ها، مسولان و مردم باید در این زمینه حساس باشند، افزود: باید بدانیم که حوزه آتش نشانی در دنیا گسترده تر از این میزان است.


وی همچنین با اشاره به فعالیت های این بخش گفت: وظیفه و ابعاد کار شما صرف خاموش کردن و بحرانی را رفع کردن نیست و تاثیرات زیادی در شرایط بحرانی و حوادث داشته و در این راستا آموزش ها، به روز شدن و تسلط بر فناوری نیز باید اتفاق بیفتد.


شهردار سعادتشهر با بیان اینکه شما در هنگام بحران خود در خطر بوده،اما کار مانده بحرانی را رفع می کنید و خود نجات بخش می شوید، اظهار داشت: تاثیر این اقدامات شما نهفته است و باید فرهنگ سازی شود.


وی اقدام آتش نشانان را یکی از ایمانی ترین کارها بیان کرد و گفت: نتیجه تلاش شما را باید در سوانح و بحران ها از دید کسانی که نجات می یابند،نظاره کرد واینکه با تلاش شما چه روحیه و امنیت و آرامشی پیدا می کنند.

 

به گزارش خبرنگار طنین پاسارگاد،در این مراسم از آتش نشانان پاسارگاد با اهداء لوح تقدیر توسط سکوت شهردار سعادتشهر و عزیز پور رئیس شورای شهر، تجلیل بعمل آمد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر