۷:۰۱:۳۰ - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
اظهار نظر معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در مورد مسمومیت غذایی بیش از ۲۰۰ دانشجو این مرکز
معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تا زمان اعلام نتایج آزمایشات نمی‌توان با قطعیت تن ماهی را علت مسمومیت ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه دانست.   به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی مسمومیت ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز که یک سال نیم پس از مسمومیت ۱۵۰ دانشجوی همین دانشگاه رخ داد، مجید موحد بعد از ظهر

url

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تا زمان اعلام نتایج آزمایشات نمی‌توان با قطعیت تن ماهی را علت مسمومیت ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی مسمومیت ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز که یک سال نیم پس از مسمومیت ۱۵۰ دانشجوی همین دانشگاه رخ داد، مجید موحد بعد از ظهر امروز در نشست اضطراری با خبرنگاران اظهار داشت: ناهار روز گذشته تن ماهی بوده و شب قبل نیز کشک بادمجان به عنوان شام توزیع شده اما تعدادی از دانشجویان حتی غذا نخورده بودند و از این رو نمی‌توانیم به سادگی قضاوت کنیم.

 

وی افزود: در یک جمع ۳۰ نفره ۹ نفر غذا نخورده بودند و این که یک غذا را نیز عامل این امر بدانیم باز مشکل است.

 

موحد در تشریح این واقعه ادامه داد: از غروب یکشنبه دوازدهم تعدادی از دانشجویان با علائمی مانند بدن‌درد، کوفتگی، بی‌حالی و … به مسئولان مراجعه کرده و اظهار ناراحتی می‌کردند که در نتیجه تعدادی به درمانگاه و برخی نیز به پزشکان ارجاع داده شدند و در مواردی بیماری تشدید شده و علائمی مانند اسهال نیز در برخی اتفاق افتاد.

 

وی اضافه کرد: تا صبح امروز تعداد دانشجویان دارای این علائم به ۲۰۰ نفر رسید که ۲۰ نفر را به بیمارستان انتقال دادیم و البته اکثریت افراد مراجعه‌کننده خانم‌ها و تنها یک چهارم آنان آقا بودند و مرکز بهداشت شهرستان شیراز و اورژانس نیز با تمام امکانات به ما کمک کردند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان به صورت سرپایی درمان و برخی در محوطه خوابگاه سرم‌تراپی شدند، در موارد لازم نیز خودروهای اورژانس دانشجویان را انتقال دادند و تا ساعت سه صبح اکثریت افراد دچار بیماری به خوابگاه بازگشتند و مابقی در بیمارستان مداوا و صبح از بیمارستان مرخص شدند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک نفر در بیمارستان داریم و البته افرادی بودند که درمان می‌شدند و برخی نیز دوباره با علائمی دیگر مراجعه می‌کردند.

 

موحد با تاکید بر این که دانشگاه در این مورد خود را از تقصیر مبری نمی‌داند، بیان کرد: ما دلیل این امر را با جدیت پیگیری می‌کنیم، نمونه‌ها به آزمایشگاه فرستاده شده که به سبب نیاز به کشت، ۴۸ ساعت زمان برای اعلام جواب زمان نیاز است.

 

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز ابراز داشت: علائم می‌تواند ناشی از بیماری ویروسی باشد یا مسمومیت را نشان دهد اما تا زمان رسیدن جواب آزمایشگاه با قطعیت نمی‌توان جواب داد.

 

وی با رد شایعات در مورد احتمال بروز بیماری خطرناک در بین دانشجویان گفت: بسیاری از دانشجویان حالشان خوب است و اگر بیماری‌ خطرناک بود حال دانشجویان اینگونه به سرعت رو بهبود نمی‌رفت.

 

معاون دانشگاه شیراز یادآور شد: در حال حاضر تنها ۲۰ نفر حال نامساعد داشته و تنها یک نفر در بیمارستان است و بنابراین احتمال وجود بیماری خطرناک ناچیز است.

 

به گزارش فارس، رئیس سابق دانشگاه شیراز در مسمومیت ۱۵۰ دانشجوی این دانشگاه که مهرماه سال گذشته رخ داد، پس از اعلام نتایج آزمایشات بیان کرد که هیچ گونه مسمومیتی باعث بیماری دانشجویان نبوده از سویی اما محمد میر رضوی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی چند روز پیش هشدار داده بود که قیمت پایین کنسروهای تن ماهی ناشی از کیفیت پایین آن است و مردم نباید این موارد را خریداری کنند.

  1. یک سوال   اسفند ۱۴, ۱۳۹۳  

    یک سوال داشتم خدمت مدیر سایت.این خبر چ سنخیتی با این سایت خبری داره؟تاجایی ک اطلاع دارم این سایت به مسایل شهرستانهای مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد میپردازه.پس این خبر اینجا چکار میکنه؟

    پارس دشت:
    مخاطب گرامی، از اهداف سایت پارس دشت، پوشش اخبار سه شهرستان ذکر شده بعلاوه اخبار مهم استان و کشور می باشد؛ مخصوصأ اخباری که بر این سه شهرستان تأثیرگذار باشند. دانشگاه شیراز بزرگترین مرکز آموزشی استان فارس است که دانشجویان بسیاری از همین سه شهرستان نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.

  2. یک سوال   اسفند ۱۵, ۱۳۹۳  

    توجیه نکن پارس دشت.جای این توجیه بی مورد و منطقی معذرت خواهی کن و این خبر بی ربط رو بردار و دیگه هم این اشتباه رو تکرار نکن.ایقد جوابت غیر منطقیه ک اصلا فک نمیکنم بخواد بررا زیر سوال بردنش چیزی بگم.

  3. کنکوری   اسفند ۱۶, ۱۳۹۳  

    “یک سوال” که معلومه دلت خیلی پره، ادبت کجا رفته؟ این چه طرز حرف زدنه؟ مگه مدیر سایت کارمندت هست یا داری بهش حقوق میدی؟
    برویه کم حرف زدن یاد بگیر بچه. مگه میدون تره بار اومدی که داری شاخ وشونه می کشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رو کاملا می شناسم. ……… زورت میاد!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. یک سوال   اسفند ۱۶, ۱۳۹۳  

    کنکوری عزیز شما نسبتی با مدیر سایت دارین؟
    دوست عزیز بین تحکم و بی ادبی خیلی فرق داره.متاسفانه فکر کنم بی احترامی به اهالی میدون تره بار و همچنین بچه خطاب کردن دیگران و جملات “برو یه کم حرف زدن یاد بگیر” و همچنین “زورت میاد” نشانه بی ادبی هست نه ادبیات من.
    از طرفی به نظر نمیرسه که تنها مافوق یک کارمند و یا کسی ک به کسی حقوق میده حق انتقاد به اون شخص رو داشته باشه.درواقع هر شهروندی حق داره به این سایت و مطالبش انتقاد کنه و فکر کنم انتقاد من هم به جا بوده.من وقتی دیدم پارس دشت جواب انتقاد من رو خیلی غیر منطقی داد مجبور شدم ادبیاتم رو عوض کنم و با تحکم جوابشونو بدم.بهتونم پیشنهاد میکنم اینقد دنبال نویسنده نظرات نباشید بلکه به نظرات فکر کنید

  5. کنکوری   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    بله نسبت دارم آقای “یک سوال”. هر دو تامون از فرزندان حضرت آدم و حضرت حوا می باشیم! تازه هم شهری هم هستیم و فارسی حرف می زنیم. اشکالی داره؟
    ناراحت شدید که یک نفر هم پیدا شد و به جای تخریب این سایت بهش احترام گذاشت؟ خودت که می دونی چقدر زحمت داره خدا وکیلی اجرشون را با این کامنت های مغرضانه و سطح پایین ضایع نکن. بزار کارشون را بکنند.
    اگر هم خودت بلدی پاشو بیا تو میدون، یا علی…………..

  6. آرمان   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    بابا دعوا نکنید همه تون اهل استان فارس هستید این پایگاه خبری یک خبر هم از شیراز منتشر کرده گناه که نکرده حتی اگر از یک کشور دیگه هم منتشر میکرد بازهم ایرادی نداشت و نوعی اطلاع رسانی بود. تنگ نظری و کوتاه بینی را کنار بگذارید جهانی بیندیشید/ یک کرمانی

  7. یک سوال   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    کنکوری تخریب با انتقاد فرق داره.
    منظورتو از ناراحتی من و تعریف یه نفر از این سایت نقهمیدم اخه معلومه ک اولین کسی ک برا این مطلب نظر گذاشت من بودم و بعد از اون شما اظهار نظر کردین.پس فک کنم نفر دوم از نظر نفر اول خوشش نیومده و واکنش نشون داده.
    من اهل کامنت مغر

  8. یک سوال   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    من اهل کامنت مغرضانه نیستم.
    قرار نیست هر کاری زحمت داشت از فاعل اون تقدیر بشه.کاری ارزش داره ک توش حق کسی ضایع نشه و رسالت رسانه هم تشریح اخبار بدون دروغ و جناح گیری و سیاسی بازی هست.هر وقت پارس دشت این مهم رو رعایت کرده مورد تقدیر قرار گرفته.
    درمورد بنده هم باید بگم ک من تو زمینه ای دیگه درحال انجام وظیفم به عنوان یه شهروند هستم.قرار نیست ک همه کار رسانه ای انجام بدن که.مطمینا یکی از دلایلی ک من کار رسانه ای نمیکنم اینه ک جا رو برا کسی ک میتونه این کارو بهتر انجام بده باز بزارم.پارس دشت هم الان اگه میبینه ک نمیتونه موردی ک گفتم رو رعایت کنه بهتره جا رو برا بقیه باز بزاره و به استراحت بپردازه تا اینقدرم زحمت نبینه.کسی حق نداره بخاطر کارش بر سر مردم منت بزاره

  9. جعفر   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    آقای یک سوال جان اگر کار خودت امنیتی نیست و شهامت هم داری بگو ببینم در کدام عرصه خطیر داری به هم وطنان خدمت میکنی تا درباره تو هم قضاوت کنیم و ببینیم خودت هم باید بمونی یا بری کنار و عرصه را برای بهتر از خودت باز کنی؟؟ همچین فیگور میگیره انگار براد پیته!

  10. جعفر   اسفند ۱۸, ۱۳۹۳  

    راستی تا اینترنتم قطع نشده بگم که از جمله “دروغ و جناح گیری و سیاسی بازیت” معلومه که به این سایت نگاه سیاسی داری و احتمالا دود این سایت داره چشاتو آزار میده… هی.. هی… هی… یاد قدیما بخیر که آدما صداقت داشتند…

  11. مردو   اسفند ۱۹, ۱۳۹۳  

    این یک سوال و یک علوم انسانی و … همه شون یا یک نفرند یا از یه جا خط میگیرند. یه جایی که دل پری از این سایت داره و احتمالا رقیبش هست. کامنت گذار شاید همون ….! معروف باشه چون به جز بدگویی و تخریب کامنت دیگه ای نمیزاره. به خیال خودشون خیلی هم کارشون را بلدند و فک میکنند کسی اونا رو نمیشناسه.

  12. علوم انسانی   اسفند ۱۹, ۱۳۹۳  

    مردو
    الان این قضیه چه ربطی به علوم انسانی داشت.
    چرا طرفداری متعصبانه میکنی
    زشت برای تو
    کنکوری همان مدیری سایت هست که داره از خودش دفاع می کنه و فکر میکنن بقیه نمی فهمند

  13. آرشام مختاری   اسفند ۱۹, ۱۳۹۳  

    جعفر مطمئنم که این نظر من تایید نمیشه
    ولی همین که مدیر ……. سایت بخونه کفایت می کنه
    مدیر سایت وقتی …….

    پارس دشت:
    مخاطب گرامی برای گرفتن پاسخ سوالات خود، با مدیریت سایت تماس حاصل فرمایید.

  14. یک سوال   اسفند ۱۹, ۱۳۹۳  

    درجواب جعفر باید بگم ک من ی شهروند ساده ام ک دارم تو حیطه ی کاری خودم ک صنعت باشه وظیفه کوچیک خودمو انجام میدم.نه سیاسی ام و نه پست و مقامی دارم.هر کسی کافیه فقط وظیفه خودشو خوب انجام بده.از طرفی من ب پارس دشت خیلی خوشبینانه نگاه میکردم و فک میکردم طرفدار منافع مردم هست اما متاسفانه پارس دشت خودش زد تو کار سیاسی بازی و این حرفا.
    من علوم انسانی و کنکوری رو میشناسم اما حرفام و نظرام هیچ ارتباطی با اونا نداره.از طرفی میدونم علوم انسانی و کنکوری با هم اختلافاتی دارن ک متاسفانه دارن اینجا بیشتر بهش دامن میزنن.
    در ضمن مدیر سایت بعضی وقتها نظرات بنده رو نمیزاره و سانسور میکنه

  15. کنکوری   اسفند ۲۰, ۱۳۹۳  

    علوم انسانی، خوشم اومد که خودتو لو دادی!!! اگه من مدیر سایتم تو هم ناپلئون بناپارت هستی!
    تو که قبلا دوسه بار پایان مذاکرات را اعلام کرده بودی چرا باز برگشتی و کامنت گذاشتی؟نکنه کم آوردی پریدی به مدیر محترم سایت؟ نگفتم باهاش مشکل شخصی داری و ناراحتی از این که این سایت بر خلاف نظر تو هم موفقه و هم مث تو فکر نمیکنه؟
    برات آرزوی سلامت فکری دارم و متاسفم که چشم دیدن موفقیت بقیه را نداری اگه خیلی شجاعی از خودت مایه بزار نه بقیه. از مدیر محترم سایت خواهش میکنم نظرات آقای یک علوم انسانی را نمایش بده چون بالاخره خودش را لو میده و همه می فهمند از کجا دلش پره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. کنکوری   اسفند ۲۱, ۱۳۹۳  

    آقای یک سوال خالی نبند لطفا. اگه منو می شناسی بگو تا بقیه هم بشناسند. این کلک ها قدیمی شده برادر، کاکو، داداش


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر