۵:۴۳:۱۳ - چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
انجمن عکاسان خبری در شیراز تشکیل می‌شود
به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس، نخستین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز تشکیل می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس، این انجمن با مشارکت عکاسان روزنامه‌های محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود. در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور جمعی از

به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس، نخستین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس، این انجمن با مشارکت عکاسان روزنامه‌های محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود.

در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور جمعی از عکاسان رسانه‌های مختلف شیراز، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس و مسئول کانون فعالان رسانه‌ای شیراز تشکیل شد، اعضا پیرامون چگونگی تشکیل و راه‌اندازی و انجام فعالیت این انجمن به تبادل نظر پرداختند.

بنابر همین گزارش، در این جلسه، رئیس بسیج رسانه فارس با تشریح ساختار و سازمان این انجمن، به جایگاه و اهمیت عکس در رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش و خبر با عکس روح پیدا می‌کند و تاثیرگذاری بیشتری می‌یابد.

اسماعیل قزل سفلی افزود: عکس در انتقال مفاهیم و مضامین دینی و انقلابی نقش مهمی دارد و عکاسان خبری می‌توانند سهم بزرگی در انتقال پیام انقلاب به افکار عمومی جهان داشته باشند.

وی تصریح کرد: انجمن عکاسان خبری با هدف حفظ انسجام و توانمندسازی مهارتی و تشکیلاتی عکاسان خبری تشکیل می‌شود و به عنوان بستری برای ایفای نقش بهتر و موثرتر عکاسان عمل خواهد کرد.

مسئول کانون فعالان رسانه‌ای شیراز نیز در این جلسه گفت: هدف از تشکیل از این انجمن، فراهم آوردن محیطی دوستانه برای ایجاد ارتباطات صمیمی بین عکاسان است.

میلاد امیری‌نژاد افزود: این انجمن با حضور و مشارکت عکاسان خبری حوزه‌های مختلف و با اولویت قرار دادن نقطه نظرهای آنان فعالیت خواهد کرد و هدایت انجمن به یکی از اعضای آن سپرده می‌شود.

در این جلسه لزوم داشتن هویت تشکلی و اساسنامه انجمن مورد تاکید قرار گرفت و موضوعاتی مانند اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی، تبیین جایگاه عکس برای روابط عمومی‌‌ها، برگزاری تورهای عکاسی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، برگزاری جلسات نقد و بررسی عکس، بررسی مشکلات صنفی و … مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد نخستین انجمن عکاسان خبری در نیمه نخست خرداد ماه با انتخاب رئیس و اعضای شورای مرکزی، فعالیت خود را آغاز کند.

انجمن عکاسان خبری به عنوان زیرمجموعه کانون فعالان رسانه‌ای شیراز که در سازمان بسیج رسانه تشکیل شده فعالیت خواهد کرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر