۱۸:۴۱:۵۸ - شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴
ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید تا پایان سال ۹۴ در استان فارس
مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: بنا داریم در سال جاری ۱۰ هزار شغل جدید در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد کنیم.   ایسنا- عبدالحمید اسماعیلی  در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ شغل جدید در همین راستا ایجاد شده است.   وی با تأکید

37090

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: بنا داریم در سال جاری ۱۰ هزار شغل جدید در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد کنیم.

 

ایسنا- عبدالحمید اسماعیلی  در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ شغل جدید در همین راستا ایجاد شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم تحقق وعده‌های مسئولان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های مختلف استان فارس به ما کمک کنند و به وعده‌های خود عمل کنند، ما می‌توانیم در سال جاری ۲۰ هزار شغل را در استان ایجاد کنیم.

 

اسماعیلی ضمن انتقاد از همراهی نکردن دستگاه‌های اجرایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی فارس، گفت: اعتبار استان فارس ۴۸۰ میلیارد تومان در بخش اشتغال بود که دستگاه‌ها به قول خودشان توانستند ۴۱ میلیارد تومان آن را جذب کنند، حال آنکه بسیج سازندگی در سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان را جذب کرده است که به یاری خدا آمادگی این را داریم در سال جاری تا سقف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات بخش اشتغال را جذب کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۳۰۰ میلیون تومان آبرسانی در استان توسط این سازمان انجام شده است، گفت: در سال گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ۸ مصوبه در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات جهت کمک به بسیج سازندگی تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی توسط استاندار فارس مصوب شد اما هیچکدام از آن‌ها مصوبات اجرا نشد و حتی یک ریال به ما کمک نکردند.

 

وی با یادآوری اینکه محور فعالیت‌های این سازمان در سه بخش اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی است، گفت: در قالب اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، بیمارستان بزرگ صحرایی در منطقه اقلید به نام شهدای عشایر برپا خواهد شد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در کنار این بیمارستان خدمات اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی نیز ارائه خواهد شد، افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره بسیج سازندگی، احداث بیمارستان صحرایی در سپاه فجر فارس تبدیل به یک سنت شده است به طوری که سال گذشته بیمارستان صحرایی در شهرستان خنج برپا شد و امسال هم این بیمارستان در منطقه عشایری اقلید برپا می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان در روزهای هفتم تا نهم مردادماه فعالیت خواهد کرد اما از تاریخ ۲۹ تیر لغایت ۶ مرداد فعالیت‌های غربالگری را در این منطقه انجام خواهیم داد یعنی باید به این نکته برسیم که بیماران چه خدماتی نیاز دارند و کدامیک از تخصص‌ها را بیشتر نیاز داریم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: بودجه‌ای که برای این طرح پیش‌بینی شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای بیمارستان صحرایی هزینه می‌شود و مابقی آن برای سایر خدمات اختصاص داده می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی فارس با اشاره به فعالیت‌های اردوهای جهادی این سازمان گفت: ۶۵ گروه جهادی در داخل و خارج از استان فارس خدمات خود را ارائه داده و در قالب برنامه‌های اردوهای یک، ۳ و ۷ روزه در گروه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمومی و خدمت‌رسانی دنبال می‌کنند.

 

وی همچنین گفت:‌ مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان سال گذشته در قالب اقتصاد مقاومتی تنها به عشایر استان فارس اعتبار تخصیص دادیم که با اعتبارات تخصیص یافته در بخش محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی به رقم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بالغ می‌شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر