۱۴:۱۰:۵۲ - چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴
بازخوانی فرهنگ ایرانی به زبان انگلیسی در شیراز
بنیانگذار سیستم نوین آموزشی “ETP” در ایران، گفت: سمینار علمی به زبان انگلیسی در شیراز به منظور بازخوانی فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می شود.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امین رحیمی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همواره

324069_orig

بنیانگذار سیستم نوین آموزشی “ETP” در ایران، گفت: سمینار علمی به زبان انگلیسی در شیراز به منظور بازخوانی فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امین رحیمی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همواره با تاکید بر حفظ فرهنگ فارسی و تکیه بر رعایت زبان فارسی برنامه های خود را بر اساس این تفکر ترسیم کرده است، عنوان کرد: این سمینار با موضوع قرآن و زندگی بشری و نقش زبان مادری در آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بومی سازی علم آموزش زبان انگلیسی و روش های تدریس آن و تولید محتواهای بومی به زبان انگلیسی از اهدافی است که این سمینار دنبال می کند.

 

دبیر علمی سمینار مذکور از انتشار فراخوان این سمینار خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب زبان انگلیسی حداکثر در ۴ صفحه A۴ با یکی از موضوعات پیشنهادی تا ٢٧ دیماه جاری به دبیرخانه سمینار در گروه آموزشی ناحیه ٢ شیراز ارایه کنند.

 

وی، ادامه داد: صاحبان آثار برتر مقالات خود را در روز سمینار به مدت ۵ دقیقه به شکل سخنرانی به زبان انگلیسی ارایه خواهند کرد.

 

رحیمی، نویسنده ی کتاب ها و مبدع سیستم آموزشی ETP و دبیر سمینار های انگلیسی با توجه به برگزاری سمینار با حضور ون سخنرانی دکتر بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان زبان شناس و متخصص این حوزه، گفت: موضوع آموزش زبان انگلیسی در ایران همواره با چالش های مختلفی همراه بوده است. آنچه مشخص است این است که نتیجه ی این آموزه ها به سبب محتواهای آموزشی (کتاب ها و وسایل کمک آموزشی) وروش های تدریس که عمدتا برایند تفکر مادی غربی و مبتنی بر فلسفه های بشری است زبان آموزانی هستند که درتهاجم هدفمند فرهنگی متاسفانه دچار خود باختگی و خود کم بینی شده به سمت فرهنگ غربی گرایش پیدا می کنند.

 

رحیمی، افزود: اهمیت این امر را می توان از سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)در دیدار دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۹۲/٩/۱۹ دریافت.

بنیان گذار سیستم آموزشی ETP ادامه داد: الان آموزش زبان انگلیسی – بالخصوص زبان انگلیسی، حالا زبانهای دیگر خیلی خیلی کمتر – خیلی رواج پیدا کرده، آموزشگاه‌های فراوانی به‌وجود می‌آورند. مراکز آموزش هست؛ همه‌ی کتابهای آموزش که خیلی هم با شیوه‌های جدید و خوبی این کتابهای آموزش زبان انگلیسی تدوین شده، منتقل‌کننده‌ی سبک زندگی غربی است، سبک زندگی انگلیسی است. از این رو، نوجوان ها و جوان ها که این را میخوانند، فقط زبان یاد نمیگیرند؛ حتی ممکن است آن زبان یادش برود، اما آنچه بیشتر در او اثر میگذارد آن تأثیر و انطباعی [است] که بر اثر خواندن این کتاب از سبک زندگی غربی در وجود او به‌وجود می‌آید؛ این از بین نمی رود.

وی در پاسخ به اینکه در مقابل اینها باید چه‌کار کرد، گفت: در مقابل اینها دو چیز لازم است: یکی کار، یکی ابتکار؛ این دو کار و این دو نقطه‌ی مهم را باید در نظر [داشت]؛ باید کار کنیم، کار هم باید کار ابتکاری باشد. البته در این مورد مسئولیت صداوسیما و وزارت ارشاد خیلی سنگین است.

 

در لبیک به ندای رهبر عزیزمان بر آن شدیم تا دین خود را ادا کنیم. کارهایی که در این حوزه انجام داده ایم عبارتند از:

 

١-تولید ابتکاری اولین سری کتاب ها وروش تدریس بومی شده ی آموزش زبان انگلیسی با عنوان”English Through Persian-ETP آموزش انگلیسی از طریق فارسی” در چهار جلد که با تکیه بر گزاره های اسلامی و پایه قرار دادن زبان فارسی در مدت زمان کوتاهی آموزش زبان انگلیسی را با حفظ فرهنگ خودی پیش می برد.

 

٢-برگزاری سمینارهای مذهبی به زبان انگلیسی ویژه ی دانش آموزان و دبیران از سال١٣٨۵ تا کنون که با استقبال بی نظیری روبرو شده اند.

 

موضوع سمینار ١٣٩۴ که با همکاری اداره ی مشارکت های مردمی و توسعه ی مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش فارس وگروه آموزشی ناحیه ٢ شیراز برگزار می شود “قرآن و زندگی بشر Quran and Human Life ” است. هدف اصلی این سمینار ها افزایش توان گویشوری زبان آموزان ایرانی در حوزه ی ادبیات دینی و فرهنگ خودی به منزله ی صدور ارزش ها به جهانیان وایجاد آشنایی بیشتر فرزندان این مرز و بوم با داشته های دینی و فرهنگی خودی است.

 

رحیمی روند انجام کار را برشمرد و ادامه داد: فراخوان مقاله، خوانش و داوری مقدماتی مقالات، دعوت از منتخبین مرحله ی ٢ به منظور دفاع مقدماتی از مقاله به زبان انگلیسی وبررسی گویشوری آن ها، برگزاری جلسات آموزشی برای منتخبین مرحله ی ٣ و آماده سازی آن ها برای سخنرانی در روز سمینار و سخنرانی منتخبین در روز سمینار در حضور اساتید دانشگاه، صاحبان مقالات، مسولین و مدعوین انجام گرفته است.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ٠٩١٧١٢٨۴٣۶٨ یا وب سایت www.aminrahimi.ir امین رحیمی دبیر سمینار و سرگروه زبان انگلیسی تماس حاصل کنند.

  1. جوانشیر   دی ۱۲, ۱۳۹۴  

    آفرین امین خان رحیمی همیشه گل میکاره. افتخار ما هستی امین جان


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر