۱۸:۵۹:۵۹ - چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
بازدید حدود ۱۴۳ هزار نفر از مجموعه پاسارگاد
مجموعه جهانی پاسارگاد یکی از سایت های تاریخی مهم کشور به حساب می آید که در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده که در نوروز امسال و طبق آمار ارائه شده تاکنون شاهد حضور حدود ۱۴۳ هزار مسافر نوروزی و گردشگر بوده است.   به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، به نقل

IMG10421021

مجموعه جهانی پاسارگاد یکی از سایت های تاریخی مهم کشور به حساب می آید که در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده که در نوروز امسال و طبق آمار ارائه شده تاکنون شاهد حضور حدود ۱۴۳ هزار مسافر نوروزی و گردشگر بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یکی از دلایلی که مجموعه جهانی پاسارگاد در نوروز امسال با استقبال چشمگیر مسافران نوروزی قرار گرفت، خدمات و تسهیلات مناسبی است که در این مجموعه ارائه شده است.

 

به گفته دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی فارس پارکینگ اختصاصی و دایمی، ایجاد یک مجموعه رفاهی پذیرایی (کافی شاپ) در کنار این مجموعه جهانی همچنین بهسازی و مناسب سازی نمازخانه، مبلمان سایت و سرویس های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه صورت گرفته است.

 

وی افزود: در حال حاضر پنج اتوبوس به صورت مستقیم و رایگان در مسیر گردشگری مجموعه جهانی پاسارگاد فعال هستند و اقدام به جا به جایی گردشگران و مسافران نوروزی می کنند.

 

دکتر امیری اضافه کرد: این اقدامات در راستای رفاه حال و مسافران نوروزی انجام شده و خوشبختانه طی نظرسنجی های صورت گرفته با استقبال چشمگیر مسافران مواجه شده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: طبق آمار ارائه شده از ۲۸ اسفندماه ۹۳ تا دهم فروردین ماه بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۸۱۴ نفر از این مجموعه جهانی دیدن کردند.

 

خاطر نشان می شود،‌ مجموعه جهانی پاسارگاد یکی از سایت های تاریخی مهم کشور به حساب می آید که در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده که در نوروز امسال و طبق آمار ارائه شده تاکنون شاهد حضور حدود ۱۴۳ هزار مسافر نوروزی و گردشگر بوده است،‌ این بنای تاریخی، مجموعه‌ای از سازه‌ های باستانی برجای‌ مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته‌ است.

 

این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چون آرامگاه کوروش، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌ نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر