۱۸:۴۲:۳۴ - پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳
بحران کم‌آبی در ۱۱۰ روستای مرودشت
فرماندار مرودشت گفت: علاوه بر شهر مرودشت ۱۱۰ روستای این شهرستان با بحران شدید کم‌آبی مواجه هستند. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی صبح امروز با حضور در ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه شماره دو آب‌رسانی به شهرستان مرودشت و شیراز و مراکز صنعتی اظهار داشت: خشک‌سالی و کم‌بارشی‌های سال‌های گذشته باعث شده

فرماندار مرودشت گفت: علاوه بر شهر مرودشت ۱۱۰ روستای این شهرستان با بحران شدید کم‌آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی صبح امروز با حضور در ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه شماره دو آب‌رسانی به شهرستان مرودشت و شیراز و مراکز صنعتی اظهار داشت: خشک‌سالی و کم‌بارشی‌های سال‌های گذشته باعث شده که اغلب چاه‌های تأمین آب شرب روستاهای این شهرستان فروکش کند و از سطح استاندارد نیز پایین رفته که با ادامه این روند دیگر قادر به حفر چاه و تأمین آب شرب برای اکثر روستاها نیستیم.

وی حفر چاه و تأمین آب شرب روستاهای این شهرستان را مستلزم تأمین اعتبار عنوان کرد و بیان داشت: ۱۱۰ روستای حوزه این شهرستان با بحران شدید کم‌آبی مواجه هستند که از این مجموع به لحاظ کاهش منابع آب چاه‌ها ۴۰ روستا به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند که خود نیز مشکلاتی را به‌بار آورده است و درصورتی‌که بخواهیم چاه جدیدی حفر کنیم ضمن نیاز به تأمین اعتبار بسیار، جوابگو نیز نیست.

این مسئول تأمین آب شرب پایدار را تنها راه و گزینه برون‌رفت از معضل کم‌آبی شهر مرودشت و روستاهای این شهرستان دانست و افزود: اساسی‌ترین کار برای برون‌رفت از معضل کم‌آبی این شهرستان اتصال این روستاها به خط انتقال آب سد درودزن به شیراز است که در غیر این صورت علاوه بر افزایش بار مالی بر روی دوش دولت موجب نارضایتی اجتماعی نیز می‌شود.

حسینی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه کسری در مرودشت است که تامین آن جز به وسیله افزایش ارتقای دبی آب از سد درودزن به این شهر امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید تصریح کرد: در اکثر نقاط شهر مرودشت کمبود آب مشاهده می‌شود که موجب نارضایتی شهروندان شده است که به خاطر اهمیت موضوع و رایزنی با مسئولان آب استانی مقرر شد ۲۵ لیتر در ثانیه آب وارد خط انتقال شهر مرودشت شود.

محمدمهدی برومندی ادامه داد: با احداث خط جدید آب‌رسانی به پتروشیمی مقرر شد که خط انتقال قدیم به شبکه شهر مرودشت متصل شود که متعاقب آن چند روستای هم‌جوار نیز از این آب بهره‌مند می‌شوند، از این رو ممکن است با قطعی و تنش آب‌رسانی به نقاطی از شهر شیراز به مدت دو روز روبه‌رو شویم که امید است با انجام کار کارشناسی و به‌کارگیری تمام امکانات و نیروی انسانی لازم در کمترین زمان ممکن این عملیات صورت گیرد.

  1. علی رضا   تیر ۱۳, ۱۳۹۳  

    همشهریان نگران نباشید، هر وقت آب خواستیم از صدرا می گیریم….

  2. حسن   تیر ۱۳, ۱۳۹۳  

    ظرف بدبد آقای نماینده از شیراز براتون آب بیاره!

  3. همشهری   تیر ۱۵, ۱۳۹۳  

    سلام.چند وقت پیش یه مطلب داشتید در مورد به داد کربال برسید و اب را گل نکنیم کاشکی نماینده محترم اینارو میزاشتن کنار هم دیگه امروز از بی ابی گله نمیکردن


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر