۱۳:۱۰:۳۶ - دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه «یک و یک» دشت مرغاب+ تصاویر
کارخانه «یک و یک» با پنجاه سال فعالیت تولید، در دوره اصلاحات به بخش خصوصی واگذار گردید و از آن موقع تاکنون چندین بار شاهد تجمع و اعتراضات کارگری بوده است. به گزارش مرودشت نا برای دومین بار در طول یک ماه گذشته کارگران شرکت تولیدی موادغذایی «یک و یک» دشت مرغاب در قادرآباد خرم

کارخانه «یک و یک» با پنجاه سال فعالیت تولید، در دوره اصلاحات به بخش خصوصی واگذار گردید و از آن موقع تاکنون چندین بار شاهد تجمع و اعتراضات کارگری بوده است.

به گزارش مرودشت نا برای دومین بار در طول یک ماه گذشته کارگران شرکت تولیدی موادغذایی «یک و یک» دشت مرغاب در قادرآباد خرم بید تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آن طور که سایت بام فارس نوشته است: چند صدنفر از کارگران معترض ابتدا جلوی کارخانه یک و یک تجمع کرده و بعد مقابل بخشداری به تجمع خود ادامه دادند و سپس تجمع و اعتراض خود را به داخل شهر و به حسینیه  کشاندند.

تجمع کنندگان خواسته های خود را که پرداخت بیمه معوقه، پرداخت حقوق  و امنیت شغلی بود از طریق نمایندگان خود به گوش مسئولین و مدیران حاضر در حسینیه رساندند.

اکبر روانبخش مسئول تامین اجتماعی بخش مشهدمرغاب در رابطه با بیمه کارگران این شرکت گفت: ۶ ماه لیست حق بیمه مربوط به سال ۹۱ و  ۹۲شما کارگران توسط کارفرمایان کارخانه یک و یک به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده است که می بایست به صورت نقدی پرداخت و یا با کسب مجوز ازسازمان تامین اجتماعی کشور در  ۳۶قسط کارفرمایان بدهی بیمه کارگران را پرداخت نمایند تا مشکلات بیمه معوقه شما حل شود.

سپس حجت علی سلیمی بخشدار مشهدمرغاب به تجمع کنندگان گفت: از طریق کارفرمایان شرکت یک و یک، خواسته های شما کارگران را تاکنون پیگیری نموده ایم و از همه کارگران می خواهم در این زمینه خویشتن داری نموده و به خاطر مصالح نظام صبر پیشه کرده تا مشکلاتشان از طریق مسئولین حل شود.

در ادامه کاظم هاشمی از مدیران ارشد کارخانه یک و یک در سخنانی قول داد که خواسته های کارگران را به اطلاع سایر مدیران کارخانه رسانده و پیگیری های لازم را جهت حل مشکلات به عمل آورد.

این تجمع  پس از پنج ساعت با تشکیل جلسه میان نماینده کارگران، مدیران کارخانه یک و یک ،بخشدار مشهدمرغاب، فرمانده کلانتری قادرآباد آرام گرفت و با وعده  هاشمی قائم مقام مدیرعامل کارخانه مبنی برحل مشکلات کارگران و پرداخت بیمه معوقه بیمه سال۹۱ تا پنج شنبه این هفته و پرداخت مابقی بیمه پرداخت نشده  طی ۲۰ روز آینده و هم چنین پرداخت به موقع حقوق کارگران در پنجم هرماه به پایان رسید.

گفتنی است کارخانه یک و یک با پنجاه سال فعالیت تولید، در دوره اصلاحات به بخش خصوصی واگذار گردید و از آن موقع تاکنون چندین بار شاهد تجمع و اعتراضات کارگری بوده است.

لازم به ذکر است که کارگران معترض پلاکاردی با خود حمل می نمودند که بر روی آن نوشته شده بود: «ما کارگران شرکت  دشت مرغاب یک و یک، تجمع اعتراض آمیز خود را جهت احقاق حقوق ضایع شده شامل پرداخت بیمه ، حقوق ماهیانه و امنیت شغلی اعلام می نمائیم».

هم چنین یکی از نمایندگان کارگران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: ما کارگران شرکت دشت مرغاب از دولت تدبیر و امید می خواهیم به مسائل و مشکلات کارگری یک و یک از جمله بیمه  و حقوق معوقه و امنیت شغلی کارگران این کارخانه تولیدی رسیدگی  ویژه نمایند.

کارگران همچنین خواهان تشکیل شورای رسمی کارگران یک و یک، اصلاح قرارداد کاری از فصلی به قرارداد معین، احترام در محیط کار، پرداخت حقوق و مزایا طبق قانون کار و اجرای طرح طبقه بندی شده مشاغل شدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر