۱۲:۴۳:۳۷ - سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تجهیز آزماشگاه حفاظت محیط زیست مرودشت به یک دستگاه جدید
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از استقرار  دستگاه های جدید سیار اندازه گیری ذرات و گازهای محیطی در برخی از شهرستان های فارس خبر داد.   حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت محیط زیست استان فارس پیشرو در تجهیز امکانات آزمایشگاهی زیست محیطی است گفت:

81340120-5998221

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از استقرار  دستگاه های جدید سیار اندازه گیری ذرات و گازهای محیطی در برخی از شهرستان های فارس خبر داد.

 

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت محیط زیست استان فارس پیشرو در تجهیز امکانات آزمایشگاهی زیست محیطی است گفت: در راستای تجهیز و تکمیل آزمایشگاه در اداره کل و سایر شهرستانها و از محل اعتبارات ملی و استانی واعتبارات دو درصد نفت و گاز اقدام به خرید دو دستگاه پرتابل سنجش گازهای محیطی شده است.

 

وی ادامه داد: این دستگاههای خروجی گازها شامل منواکسید کربن ، اوزن ، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن را اندازه گیری می کند و با هزینه ای بالغ بر ۳۲۴ میلیون ریال خریداری شده است.

 

این مقام مسوول افزود: همچنین با توجه به اهمیت پدیده ریزگردها و ضرورت اندازه گیری میزان ذرات و گرد وغبار محیطی در سال جاری دو دستگاه پرتابل اندازه گیری ذرات معلق پی ام ۱۰ و پی ام ۵/۲ با هزینه ای بالغ بر ۳۴۵ میلیون ریال خریداری شد.

 

ابراهیمی کارنامی تصریح نمود:با توجه به موقعیت شهرستان های مهر و لامرد دو دستگاه پرتابل اندازه گیری ذرات و گازهای محیطی به شهرستان های یاد شده جهت سنجش و اندازه گیری پارامترهای آلاینده محیطی تحویل داده شد. وی ادامه داد: همچنین به منظور تکمیل تجهیزات آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت، یک دستگاه (بی او دی سنج) به مبلغ ۱۳۰میلیون ریال خریداری و تحویل این واحد شد.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد : با توجه به ضرورت و اهمیت پایش لحظه ای منابع آبی استان خصوصا آب های سطحی در مجاورت منابع آلاینده نصب و راه اندازی ایستگاههای ثابت در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر