۲۰:۵۲:۰۵ - شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
تجهیز تمام چاه های برقی ارسنجان و دو شهر دیگر فارس به کنتورهای هوشمند
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه در نصب کنتورهای هوشمند در کشور رتبه اول به استان فارس تعلق دارد گفت: از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۰ هزار حلقه از ۳۳ هزار حلقه چاه بهره برداری برقی موجود در استان، به کنتور هوشمند آب و برق تجهیز

81527871-6312103

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه در نصب کنتورهای هوشمند در کشور رتبه اول به استان فارس تعلق دارد گفت: از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۰ هزار حلقه از ۳۳ هزار حلقه چاه بهره برداری برقی موجود در استان، به کنتور هوشمند آب و برق تجهیز شده اند.

 

به گزارش دریافتی ایرنا مهندس حسین کریمی افزود: با توجه به اینکه تعداد چاههای برقی استان حدود ۱۵ درصد کل چاههای برقی کشور را شامل می شود فارس با نصب حدود ۲۵ درصد کل کنتورهای هوشمند آب و برق، در کشور مقام اول را دارد.

 

وی با اعلام اینکه سیستم عملکرد این کنتور ها به سیستم کارت سوخت شباهت دارد گفت: از ابتدای سال ۸۶ همزمان با اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز، خرید و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق از منابع دولتی ممنوع شد و بهره برداران موظف به پرداخت هزینه های مذکور شدند.

 

کریمی ادامه داد : شرکت آب منطقه ای فارس بر اساس همین طرح تا سال ۸۶ اقدام به خرید و نصب حدود دو هزار ۶۵۰دستگاه کنتور هوشمند آب و برق روی چاههای بهره برداری مناطق ارسنجان، سروستان و داراب نمود.

 

وی با اشاره به اینکه این کنتورها برای اولین بار در دنیا توسط شرکت ایرانی و متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده است اضافه کرد: موضوع شارژ کارتهای این کنتورها و فعال شدن اندازه گیری میزان آب مصرفی آنها به تازگی و از مهر ماه سال جاری آغاز شده است.

 

این مقام مسوول افزود: در حال حاضر چاههای برقی شهرستانهای ارسنجان، سروستان وداراب به صورت کامل به این کنتورها تجهیز شده و در سایرشهرستانها نیز به صورت پراکنده از این کنتورها استفاده شده است.

 

کنتورهای هوشمند آب و برق ابزاری هستند که توانایی اندازه گیری میزان برق و آب را به طور همزمان دارند. این کنتورها علاوه بر امکان اندازه گیری، قابلیت قطع برق براساس میزان برق یا آب مصرفی در دوره های زمانی را دارند. این کنتورها این امکان را به وجود می آورند که از طریق کارت هوشمند، میزان مجاز آب به کنتور داده شود و با اتمام سهمیه آب به صورت اتوماتیک برق چاه را قطع می کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر