۱۹:۲۹:۵۳ - دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص دانش آموزان آسیب دیده درودزن
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، دوشنبه در نشستی خبری در شیراز از اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان آسیب دیده درودزنی در حادثه آتش سوزی مدرسه خبر داد.   آذری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به دانش آموزان روستای درودزن شهرستان مرودشت که دراثر

81768338-70177575

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، دوشنبه در نشستی خبری در شیراز از اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان آسیب دیده درودزنی در حادثه آتش سوزی مدرسه خبر داد.

 

آذری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به دانش آموزان روستای درودزن شهرستان مرودشت که دراثر آتش سوزی بخاری نفتی که در ۱۴ آذر سال ۸۵ دچار آسیب شدند گفت: نجابت، ادب، صداقت و پاکی این دانش آموزان و خانواده های آنها هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد و ما هرکاری که در توان داشتیم برای آنها انجام دادیم.

 

وی افزود: برای این دانش آموزان کلاس های تقویتی فیزیک، شیمی و ریاضی برگزارکرده ایم،آنها از مشاوره های اختصاصی برخوردار هستند و آنها را به سفر مشهد مقدس فرستادیم و آنان در دیداری با وزیر آموزش و پرورش، مسایل و خواسته های خود را مطرح کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: جلسه ای اختصاصی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخی جراحان زیبایی شهیر این شهر برای این دانش آموزان برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش برای درمان آنها نامه هایی نگاشته و ماهانه برای آنها مقرری در نظر گرفته شده است.

 

آذری در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که آیا دانش آموزان آسیب دیده درودزنی مانند دانش آموزان آسیب دیده در حادثه روستای شین آباد(از توابع استان آذربایجان غربی) به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند،گفت: این موضوع را در دست پیگیری داریم.

 

 

حمیدرضا آذری، همچنین گفت: نمی توان مدارس را موکلف به استفاده از یک نوع پوشش کرد، بلکه این انجمن های اولیا و مربیان و مدیران مدارس هستند که باید در این مورد تصمیم بگیرند.

 

وی بیان داشت: همچنین دستورالعملی در اختیار نداریم که به طور مشخص اعلام کند که بردن تلفن همراه به مدرسه بهتر است یا نبردن آن، از این رو، انجمن های اولیا و مربیان و مدیران با توجه به شرایط مدرسه باید در این باره تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای نظام آموزشی ۶ – ۳ – ۳ و نبودن پایه دهم در سال جاری، این مساله را عامل اصلی مازاد بر نیاز شدن شماری از معلمان دوره متوسطه خواند و گفت: در عوض در دوره ابتدایی به شدت با کمبود معلم رو به رو هستیم ومی کوشیم این کمبودها رابا هدایت مازاد معلمان دوره متوسطه دوم به دوره متوسطه اول و ابتدایی برطرف کنیم.

 

آذری اظهار داشت: با توجه به محدودیت های قانونی جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، امکان تامین معلمان دوره ابتدایی دشوار است و با مصوبه چند روز گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت اشتغال به کار بازنشستگان، این امکان که از ظرفیت بازنشستگان برای تدریس چند ساعته در مناطق دور افتاده ومحروم و برای جبران کمبودها استفاده کنیم از ما گرفته شد.

 

وی گفت: از طرفی، ۲۷۰ نفر نیروی انسانی که با آزمون استخدامی برای کار در آموزش و پرورش فارس انتخاب می شوند، باید دوره آموزشی قبل از خدمت را سپری کنند و در نهایت، به کارگیری آنها در فرایند تعلیم و تربیت از مهرماه ۹۵ خواهد بود.

 

آذری اضافه کرد: تدبیری اندیشیده شده است که دو نیمسال تابستانی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تدارک دیده شود تا آنها زودتر یعنی مهر ۹۵ وارد جرگه خدمت در آموزش و پرورش شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به پرسشی درباره نقل قول صورت گرفته از وی مبنی بر وجود پنج هزار بازمانده از تحصیل در شهرستان شیرازگفت: تعداد زیادی بازمانده ازتحصیل دراین شهرستان وجود دارد اما تعداد دقیق آن را نمی دانیم اما می توان گفت که تعداد آن قابل توجه است اما به نظر کمتر از این رقم می رسد.

 

آذری افزود: علت این وضعیت نداشتن تعادل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ماست چرا که جامعه از مسایلی مانند طلاق، بیکاری و … دچار آسیب هایی شده است و به طور طبیعی، برخی فرزندان طلاق از چتر حمایتی و تامین اقتصادی برای تحصیل برخوردارنیستند و ممکن است دیگر خانواده های فروپاشیده آنهادرباره مدرسه رفتن آنان دغدغه ای نداشته باشند.

 

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر عرضه مواد مخدر در بیرون مدارس گفت: بیرون مدرسه یک مکان عمومی است و در این باره باید از کسانی که این موضوع را مطرح کرده اند، پرسید.

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در هشت هزار مدرسه و ۷۰ هزار معلم در این استان از اول مهرماه ۹۴ فصل جدیدی از تعلیم و تربیت را آغاز می کنند.

در حاشیه این نشست خبری از کتاب برنامه راهبردی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس رونمایی شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر