۱۵:۳۴:۳۷ - یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵
جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس: با پدیده «نسل نشسته» روبرو هستیم
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شیوع کم تحرکی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان بیان داشت: دردنیای امروز با پدیده ای به نام «نسل نشسته» روبرو هستیم که به دلیل کم تحرکی در معرض بیماریهای مختلف روحی و جسمی قرار دارد که نیاز است با همکاری

img_8033

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شیوع کم تحرکی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان بیان داشت: دردنیای امروز با پدیده ای به نام «نسل نشسته» روبرو هستیم که به دلیل کم تحرکی در معرض بیماریهای مختلف روحی و جسمی قرار دارد که نیاز است با همکاری سازمان های مختلف به ویژه مسئولین ورزشی کشور، آموزش و پرورش و مدارس، پویایی و نشاط به این نسل بازگردانده شود.

 

به گزارش هفته نامه مرودشت– جمشیدی با اشاره به آیات و روایات متعدد، به تأکید مکرر دین اسلام بر ضرورت تقویت قوای جسمی و روحی مسلمانان اشاره نمود و عنوان نمود: اسلام از مسلمانان می خواهد به آموزش رشته های شنا، اسب سواری و تیراندازی اهتمام بورزند و با توجه به شرایط فعلی جامعه، تلاش برای گسترش رشته های مختلف ورزشی، مورد نیاز جامعه است.

 

وی به تأکد مقام معظم رهبری بر تحصیل همراه با تهذیب و ورزش اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: در سنین دانش آموزی، تهذیب نفس می تواند آموختن محبت و صمیمیت به دانش آموزان و راهنمایی آنها به خالی ساختن دلها از کینه باشد.

 

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ورزش برای دختران دانش آموز بسیار ضروری است چرا که می تواند در پرورش مادرانی قدرتمند و زنانی مقاوم در برابر مشکلات، اثرگذار باشد.

 

وی هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را تقویت روح و جسم دانش آموزان اعلام نمود و بیان داشت: قدما همواره بیان داشته اند که عقل سالم، در بدن سالم است و همین نکته به خوبی ضرورت پرداختن به ورزش را در مدارس برجسته می سازد که توصیه بنده به تمامی دانش آموزان این است که یک رشته ورزشی و یک هنر را در کنار تحصیل بیاموزند.

 

جمشیدی همچنین در حاشیه برگزاری این برنامه در گفتگو با خبرنگار هفته نامه مرودشت، از آغاز طرح شهاب در مدارس فارس خبر داد و گفت: طرح شهاب به کشف استعدادهای دانش آموزان در رشته های مختلف خواهد پرداخت که ورزش، یکی از این زمینه ها خواهد بود.

 

img_8290


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر