۱۶:۱۱:۲۸ - جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
حاشیه رالی خاورمیانه/ عکاسان صحنه های رالی، در جاده رها شدند
برگزاری دومین روز ازسومین دوره مسابقات رالی خاورمیانه و شمال آفریقا (مرک) در شیراز حاشیه هایی به دنبال داشت.   به گزارش خبرنگار ایرنا شیراز، به دلیل ناهماهنگی، رانندگان خودوروهای حامل عکاسان خبری که تعداد آنها ۹ نفر بود،شکارچیان صحنه های رالی را در جاده مسیر برگزاری این مسابقات رها کردند.   رضا قادری عکاس

resized_62342_193

برگزاری دومین روز ازسومین دوره مسابقات رالی خاورمیانه و شمال آفریقا (مرک) در شیراز حاشیه هایی به دنبال داشت.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا شیراز، به دلیل ناهماهنگی، رانندگان خودوروهای حامل عکاسان خبری که تعداد آنها ۹ نفر بود،شکارچیان صحنه های رالی را در جاده مسیر برگزاری این مسابقات رها کردند.

 

رضا قادری عکاس خبرگزاری ایرنا در این باره گفت: برای پوشش این مسابقات، دو خودرو در اخیتار ما گذاشته شد اما متاسفانه زمانی که خواستیم آنها ما را به یک مسیر خاکی ببرند تا بتوانیم بهتر صحنه ها تصویر برداری کنیم،از این کار منصرف شدند و پس از چانه زنی های زیاد در محلی بنام نقش رجب ما را از خودرو پیاده کردند و رفتند.

 

وی اضافه کرد: به اتفاق دیگر همکاران فاصله چند کیلومتری نقش رجب تا تخت جمشید را پیاده طی کردیم و سپس با خودرو های کرایه ای روانه شیراز شدیم که این اتفاق منجر به ناراحتی عکاسان شد.

 

رقابت رالی خاورمیانه که با حضور ۱۰ شرکت کننده از کشورهای کویت، قطر، لبنان، عمان، امارات و بدون حضور نمایندگان ایران در حال برگزاری است عصر امروز (جمعه) به کار خود پایان می دهد.

 

در دومین روز این مسابقات امروز (جمعه) لاله صدیق و حسن اکبرنژاد دو اتومبیلران ایرانی که خودور آنها به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، اجازه شرکت در مسابقات رالی خاور میانه را نداشتند،از دومین روز رقابت های قهرمانی کشور هم انصراف دادند.

 

دارا غزنوی، رییس کمیته رالی در این باره به ایرنا گفت: طبق گفته ناظران این دو شرکت کننده به دلیل آگاه نبودن از قوانین رالی خاور میانه (مرک) و دو تخلف در طول مسیر رقابت ها از این دور انصراف دادند.

 

توقف،سوختگیری و خطای زمانی از جمله مواردی است که منجر شد این دو اتومبیلران از ادامه مسابقات انصراف دهند و این در حالی است که براساس قوانین رالی، شرکت کنندگان در طول مسیر مسابقه حق سوختگیری و استفاده از خودروی امداد ندارند و فقط می توانند از جایگاه های مجاز که محل آنها در پارک سرویس هاست، استفاده کنند.

 

پس از انصراف این دو اتومبیلران، مسابقات قهرمانی کشور با هشت شرکت کننده یک خانم و هفت اتومبیلران مرد در حال برگزاری است.

 

مرحله نخست مسابقات رالی قهرمانی کشور که روز ۱۷ اردیبهشت به طور رسمی آغاز شده بود با برتری حسن اکبرنژاد از استان تهران و با سرعت ۳۶٫۸۱ کیلومتر به پایان رسید.

 

رقابت های دور اول رالی خاورمیانه در قطر و دور دوم در کویت برگزار شده بود و امسال نیز ایران به طور رسمی میزبان سومین دوره رالی خاورمیانه است.

 

طول مسیر رالی خاورمیانه ۶۶۰ کیلومتر است و این مسیر از سوی ۱۳۰ نفر از عوامل اجرایی و فنی مورد نظارت قرار می گیرد، زیاد جاموس، انوار الزجاجی، مرزان مصباح و لوکا گیبلو ناظران فنی این رقابت ها هستند.

 

اتومبیلرانان پس از عبور از شهر های مرودشت، شول، لابیشه، خرامه، استرآرش، اسماعیل آباد، آباده طشک ارسنجان، ولی آباد، روستای میج در تخت جمشید به کار خود پایان می دهند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر