۱۹:۳۶:۱۶ - یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴
حضور کتاب داران مرودشتی در نشست «کتاب ما»
نخستین نشست «کتاب ما» در کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، اولین نشست به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده با عنوان طرح کتاب ما با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

1748768

نخستین نشست «کتاب ما» در کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، اولین نشست به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده با عنوان طرح کتاب ما با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید بین کتابداران و کارشناسان ستادی برگزار شد.

 

در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، ۱۰ کتاب  از ناشران و نویسندگان داخلی و خارجی معرفی شد.

 

در این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی از رسمی ترین، جدی ترین، بهترین و دلنشین ترین اتفاقات را تشکیل اینگونه جلسات در اداره کل کتابخانه ها و حضور در آن دانست.

 

سید محمد امین جعفری بیان کرد: برگزاری و بهره بردن از این جلسات به افزایش فرهنگ کتابداران کمک بالایی می کند.

 

وی معرفی سیر مطالعاتی پویا و مفید علاوه بر معرفی کتاب، در این گونه جلسات را به حضار اولین جلسه کتابخوان پیشنهاد کرد.

 

اولین کتاب در اولین نشست کتابخوان استان که پیش بینی می شود ازین پس به صورت هفتگی و با حضور حداکثری کارکنان اداره کل و کتابخانه های شهرستان شیراز برگزار شود توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس معرفی شد.

 

جعفری بنا به ضرورت روزهای با برکت ماه رمضان، کتاب «رمضان در فرهنگ مردم» اثر احمد وکیلیان را با این توضیح که فرهنگ رمضان در جای جای ایران اسلامی با آداب و سنن زیبا و دلنشین خود نقش ها و خاطرات زیبا و بسیاری را به جای گذاشته معرفی کرد.

 

در ادامه، کتابداران و کارشناسان ستادی حاضر در جلسه به معرفی کتابهای برگزیده از بین کتابهایی که تا به حال مطالعه کرده اند، پرداختند.

 

کتابی که در این نشست معرفی شد کتاب «امیر عشق» نوشته‌ میثم جوانبخت، کارشناس امور کتابخانه های استان فارس بود که آستان حضرت شاهچراغ(ع) و پژهان نیز آن را منتشر کرده است. امیر عشق، کتابشناسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به ضمیمه‌ی کتابنامه‌ی سومین شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب است.

 

کتاب بعدی، «گلی از بوستان خدا»، تألیف مهدی حجتی توسط گرانمایه، کتابدار کتابخانه عمومی شهر مرودشت معرفی شد.این کتاب، ترجمه ای روان از قرآن کریم است.

 

سمیعی کارشناس ایستگاه های مطالعه‌ی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کتاب «ریشه ها» اثر الکس هیلی از انتشارات امیرکبیر را معرفی کرد. در این کتاب به مذمت برده داری پرداخته شده است.

 

در پایان این نشست، تعدادی از کتابداران و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به بیان برخی نکات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این گونه جلسات پرداختند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر