۱۹:۲۰:۳۸ - دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
دلجویی شورا از خبرنگاران در شیراز+ تصاویر
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به واسطه اتفاقاتی که موجب رنجش خبرنگاران این نهاد طی هفته‌های گذشته شده بود، با اهداء دسته‌گل‌های نرگس، دلجویی کردند.   به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، در جلسه علنی دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اهداء گل به خبرنگاران این نهاد، از اصحاب رسانه

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به واسطه اتفاقاتی که موجب رنجش خبرنگاران این نهاد طی هفته‌های گذشته شده بود، با اهداء دسته‌گل‌های نرگس، دلجویی کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، در جلسه علنی دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اهداء گل به خبرنگاران این نهاد، از اصحاب رسانه که به‌واسطه برخورد نامناسب رئیس کمیسیون فرهنگی این نهاد، رنجیده خاطر شده و در یک واکنش اعتراضی، یک‌هفته اخبار شورای شهر را پوشش نداده بودند، دلجویی کردند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه ضمن پاسداشت و تکریم جایگاه رسانه و خبرنگاران، خصوصا خبرنگارانی که اخبار شورای شهر را پوشش می‌دهند، گفت: حرمت خبرنگار برای همه اعضای جامعه واجب است.

 

غلام‌مهدی حقدل با بیان اینکه شورا به‌واسطه حجم وسیع دستورالعمل‌ها و وظایف، همواره محلی برای تضارب آرا و عقاید بوده و هست، گفت: توهین و رفتارهای غیرمسئولانه هیچگاه در قاموس هیچیک از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز جایگاهی نداشته و ندارد.

 

حقدل تصریح کرد: برای همه خبرنگاران در هر بخش و حوزه و هر رسانه‌ای که فعالیت می‌کنند، احترام قائل بوده و هستیم و جایگاه آنان را بسیار رفیع می‌دانیم زیرا این گروه هستند که علی‌رغم تمام مشکلات موجود و دغدغه‌هایی که داشته و دارند، با حساسیت مسائل و رویدادها را دنبال کرده و صادقانه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به حضور و فعالیت رسانه‌های مختلف در شیراز، جایگاه فارس و شیراز را در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور، مطلوب توصیف و تاکید کرد: حضور و همراهی خبرنگاران و رسانه‌ها در شورای شهر موجب آرامش خاطر مردم و مسئولان بوده و هست.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز طی نطقی با تاکید بر اینکه خبرنگار و رسانه از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع مختلف بشمار می‌روند، گفت: جامعه بدون خبرنگار و رسانه، اجتماعی بدون روح و فاقد نشاط و شادابی است که هیچ بروندادی نخواهد داشت.

 

محمودرضا طالبان،‌ جایگاه تمام خبرنگاران در سطح جمهوری اسلامی ایران را بسیار رفیع توصیف و تاکید کرد: از همین رو پاسداشت و تکریم خبرنگار متعهد و رسانه پویا، بر همگان فرض و لازم است.

 

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد تلاش‌های بی وقفه رسانه‌ها و خبرنگاران خصوصا در حوزه شورا و شهرداری در شیراز بوده است،‌ گفت: به‌خوبی خدمات خبرنگاران و رسانه‌هایی که مسئولانه قلم زده و به انعکاس اخبار و وقایع اهتمام داشته و دارند را درک می‌کنیم و حساسیت کار و تلاش آنان را پاس می‌داریم.

 

طالبان با بیان اینکه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در پاسداشت و تکریم خبرنگاران و رسانه‌ها نیز باید الگو باشد، گفت: رسانه‌ها در این استان و شهر، همواره با ولایت، انقلاب و همسو با سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته‌‌اند.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، ظرفیت رسانه‌ای در فارس را یک پتانسیل عظیم دانست که می‌توان با درایت در مسیر توسعه روز افزون به سمت اهداف تبیین شده نظام اسلامی، از آنها استفاده مطلوب کرد.

 

طالبان همچنین گفت: شورای شهر نیز پارلمان محلی است که وظیفه مدیریت شهر را برعهده دارد و براساس قانون یک مرجع تصمیم‌گیری در سطح محلی است، تردید نداریم که امروز رسانه‌ها و خبرنگاران نقشی محوری و کلیدی در فرهنگ‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های این نهاد مردمی داشته و در آینده نیز خواهند داشت.


دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

دلجویی شورا از خبرنگاران شیراز/ علی زمانی

  1. ;قلم چی   بهمن ۲۹, ۱۳۹۳  

    گلی به جمال شورای شیراز. این جا که شورای محترم شهر آن قدر درگیر سیاسی بازیه که دعوت از خبرنگاران شهر تبدیل شده به بازی موش و گربه!!! یه روز این وری ها دعوت می شن و یه روز اون وری ها. خود خبرنگارا هم که بعضی هاشون کم تجربه هستند و همکارای خودشون را بی احترام میکنند.
    رییس شورای شهر خودشون شخصا به خبرنگارای مورد علاقه شون پیام می دهن و بقیه را فراموش می کنند. اونوقت توقع هم دارند که خبرنگارا باهاشون تعامل داشته باشند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر